آخرین اخبار

8. اسفند 1395 - 15:16   |   کد مطلب: 27020
بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان با توجه به ظرفیت های صنعت مبل و منبت و نیروهای داخلی این شهرستان، با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و حمایت از صاحبان کارگاه های کوچک و طرح های زودبازده نقش مؤثری در راستای تحقق شعار سال ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بسیج سازندگی در راستای تحقق شعار سال که همان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، پیشگام تر از همه وارد عرصه شده است به طوری که با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از کارگاه های کوچک و طرح های زودبازده حتی در مناطق روستانشین هم همیاری برای کارآفرینان شده است.

از این رو امروز با مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان همراه شدیم تا از نزدیک شاهد اقدامات آنان باشیم.

گمار، مسئول بسیج سازندگی تویسرکان از چهار کارگاه منبت و منب در روستای سید شهاب تویسرکان بازدید کرد تا شاهد چگونگی استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در ایجاد کارگاه های صنایع دستی مبل و منبت باشد و تجربیات این منبت کاران نمونه را در اختیار دیگر منبت کاران قرار دهد.

«گیوکی» از فعالان یکی از این کارگاه ها می گوید: قبل از تسهیلات کارگاه به سختی به فعالیت خود ادامه می دادم و با توجه به بدهی های وصول نشده، توان خرید چوب را هم نداشتم، اما با دریافت مبلغ ۱۵ میلیونی تسهیلات اقتصاد مقاومتی نه تنها بسیاری از مشکلاتم حل شد بلکه توانستم کارگاه خود را مجدداً راه اندازی کنم.

«نجفی» دیگر منبت کار این روستا هم عنوان کرد: پیش از دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج، با عدم نقدینگی زیادی روبرو بودم ولی با  15 میلیون تومان وام دریافتی و به کارگیری این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش  میزان قابل توجهی از کارها و ساخته های منبت را به بازار عرضه کردم.

وی اظهار کرد: این وام به لطف خدا دارای برکت بود که به عینه آن در زندگی خود را احساس کردم و سبب رونق بخشیدن به اوضاع اقتصادی خانواده ام شد.

«مجید عسگری» هم می گوید: من ۲۰ میلیون تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردم که خدا را شکر صرف امور کاری از جمله خرید کلاف چوب  و تجهیزات شد.

وی افزود: اگر سود تسهیلات را پایین بیاورند متقاضیان بیشتری می توانند وام دریافت و ایجاد اشتغال داشته باشند.

گمار، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به یاری خدا در سال جاری توانستیم به پیام رهبرمان لبیک بگوییم و در عمل نیز ثابت کردیم ایجاد اشتغال اولین هدف و راهبردی ترین هدف در آبادانی کشور عزیزمان است.

زنگنه

انتهای پیام/

 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان