آخرین اخبار

18. اسفند 1395 - 7:01   |   کد مطلب: 27213
افتتاح نشدن بیمارستان قائم تویسرکان در سال 95 آن هم در حالی که مصوبه سفر روحانی به همدان محسوب می شد، مهمترین شُک کم توجهی مسئولان به مردم این شهرستان بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، به همین بهانه بر آن شدیم تا با اخبار داغی که تویسرکانی ها با آن روبرو بودند بپردازیم.

شاید مهمترین خواسته و مطالبه تویسرکانی ها قول ها و وعده های محقق نشده مسئولان شهرستان، استان و کشور درباره افتتاح بیمارستان قائم(عج) بود که افتتاح نشدن آن همه را به نوعی در شک کم توجهی مسئولان فرو برد.

 به گفته تویسرکانی ها این وعده در حقیقت وعده سرخرمنی بود که محقق نشد  و این سایت گزارشی در این باره با عنوان "مصوبه سفر روحانی به همدان یک سال پس از قول دولت به بهره برداری می رسد!" منتشر کرد، در آن خبر آمده بود که؛ پروژه بیمارستان قائم تویسرکان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان بود و به گفته مسئولان قرار بود سال 95 به بهره برداری برسد، گفته می شود اواخر سال آینده آن هم به شرط تأمین اعتبار لازم به بهره برداری می رسد.

مشکلات حوزه بهداشت و درمان تویسرکان به گفته مردم این شهرستان یکی و دو تا نیست که از آن گذشت و چشم  پوششی کرد، مشکلاتی که به نظر می رسید با ساخت و بهره برداری از بیمارستان قائم تویسرکان که سال 87 آغاز عملیات اجرایی کلید خورده بود با بهره برداری از آن در سال 95 تا حدودی مرتفع شود.

اوایل شهریور ماه سال گذشته بود که هیأت دولت به استان همدان آمدند و در آن سفر قول های مساعدی برای اختصاص اعتبار لازم در راستای تکمیل بیمارستان قائم تویسرکان داده شد.

به گفته «محمودرضا عراقی» معاون امور عمرانی استانداری همدان که اواسط شهریور سال گذشته به همراه مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان برای بازدید از بیمارستان در دست ساخت تویسرکان آمده بود، "در سفر روحانی تصمیماتی برای حوزه و بهداشت و درمان استان گرفته شد."

عراقی گفته بود: رییس جمهور قول مساعد برای تخصیص اعتبارت لازم داده است و قرار بر آن شده تا این پروژه در سال 95 به بهره برداری برسد.

فرماندار تویسرکان هم در نشستی اوایل مهر ماه سال جاری عنوان کرده بود که "باید بهرهبرداری از این بیمارستان تا پایان سال 95 و یا نهایتاً در ماههای ابتدایی سال 96 انجام شود."

وی همچنین در در گفت و گویی که با خبرگزاری دولتی (ایرنا) یکم آبان ماه سال جاری داشته است، گفته بود: "تکمیل طرح بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از مصوبات سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان در سال 94 همدان است که بایستی تا پایان سال 95 بهره برداری برسد."

با این وجود «محمدجعفر علیزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدهای خود از روند ساخت این پروژه در تویسرکان آب پاکی را بر روی دستان مسئولان شهرستانی می ریزد و از کمبود اعتبارات حرف به میان می آورد، به طوری که می گوید: نه تنها بیمارستان قائم تویسرکان در سال 95 به بهره برداری نمی رسد، بلکه اوایل سال آینده هم خبری از تکمیل آن داده نخواهد شد.

علیزاده گفته است که اتمام این پروژه اواخر سال 96 است.

از دیگر اخبار داغ و شک آور برای تویسرکانی هاکه در حقیقت آزمایشی برای بحران های بزرگتر محسوب می شود دود شدن یک تانکر سوخت جلوی چشمان همه و تأخیر بیش از 40 دقیقه اورژانس به دلیل بودن در مأموریت در محل حادثه بود.

رخدادی که  28 مردادماه سال جاری روی داد و  یک تانکر حمل سوخت در پمپ بنزین محور تویسرکان ـ کنگاور به طور کامل در آتش سوخت.

به گفته شهروندان تویسرکانی کمبود امکانات و خودروهای مرکز فوریت های پزشکی برای اینکه بتوانند در همزمانی حوادث پاسخگوی همه جانبه باشند و نیز نبود بودجه کافی برای خرید دستگاه های مورد نیاز آتش نشانی از عواملی بود که سبب ناراحتی آنان در حاشیه سوختن تانکر شد، به طوری که مردم از مسئولان خواستند تا همتی داشته و برای روزهای بحرانی همیشه آماده باشند.

اما آنچه که بیشتر گلایه های مردمی را به دنبال داشت و حتی در شبکه های احتماعی هم عنوان شد آن است که چرا ساختمان ستاد بحران در دستان ستاد ادعیه قرار دارد؟ ستاد ادعیه ای که به گفته سرپرست اداره تبیلغات اسلامی تویسرکان مجوز ندارد و این علامت سوال بزرگی است که هنوز پاسخ روشنی برای آن داده نشده! امید است که مسئولان پاسخگوی افکار عمومی باشند.

و اما در 15 شهریور ماه سال جاری نیز گزارشی دیگر با عنوان : آتش سوزی های دنباله دار در منطقه خرمرود/خاکستر شدن 20 هکتار دیگر از مراتع و به باد رفتن کلاه مدیریت بحران!/کسی دست منابع طبیعی را نگرفت" در این سایت خبری منتشر شد که در ابتدای آن خبر آمده بود: رئیس منابع طبیعی تویسرکان با بیان اینکه در دو آتش سوزی در روزهای گذشته 20 هکتار از مراتع شهرستان تویسرکان طعمه آتش شد، گفت: در جلسات متعدد حرف از همکاری در چنین بحرانی هایی می زنند، اما برای مهار آتش ما تنها بودیم و شاید تنها یک نفر وارد عرصه شد.

«محمدباقر دباغی» در گفت و گو با خبرنگار  رودآور با اشاره به  آتش سوزی رخ داده در آن روزها در بخشی از مراتع تویسرکان، با گلایه مندی از مسئولانی که در جلسات مختلف حرف از کمک و یاری رساندن به منابع طبیعی در هنگام بحران می زنند، عنوان کرده بود: آتش سوزی در مراتع همانند بحران های طبیعی دیگر همچون زلزله و سیل است و نیاز به یک مدیریت بحران دارد که باید جدی گرفته شود، همانطور که برای زلزله تمامی نیروها بسیج می شوند برای حفظ منابع طبیعی نیز باید وارد عرصه شوند نه اینکه خود را کنار بکشند.

دباغی عنوان کرد: نیروهای ما نه اضافه کاری و حق مأموریت می گیرند و نه به مانند برخی ها فیش های آن چنانی و اگر کسی بخواهد ما داوطلبانه برای شفاف سازی هم شده فیش های حقوقی اندک کارمندان خود را منتشر می کنیم، با این حال کارمندان ما از زندگی و وقت خود برای حفاظت از منابع طبیعی می گذرند، بدون دریافت هیچ حق مأموریتی ساعت دو نیمه شب هم شده، بی توجه به وسایل و امکانات اندک و بدون گذراندن دوره آموزشی اطفاء حریق وارد عرصه می شوند.

بارش برف سنگین در هشتم بهمن ماه سال جاری به ارتفاع 50 سانتیمتر هم محل آزمون دیگری برای مسئولان شهرستانی بود و که در گزارش های متعددی به آن پرداخته شد، از جمله " همه چیز درباره بارش بی سابقه 50 سانتیمتری برف در تویسرکان/از قطعی برق 12 ساعته تا تلاش برای نجات زن باردار در روستا".

آن بارش برف سنگین هم مردم را غافلگیر کرد و هم ستاد بحران را، به طوری که سبب شکسته شدن شاخه های درختان و قطعی برق در سطح شهرستان شد و اما به گفته مسئولان مربوطه عمه اصلی خاموشی آن روز به دلیل مشکلات ایجاد شده در دو خط ورودی شبکه برق تویسرکان بود که از سمت نیروگاه مفتح همدان به این شهر می رسید.

شاید به گفته مردم آن روزها شهرستان، در قفل مدیریتی فرو رفت و آزمون بارش برف و غافلگیر شدن ستاد بحران بود و در نهایت انتشار گزارش مردمی دیگر با عنوان "گلایه های تویسرکانی ها از کم توجهی به برفروبی معابر پس از 5روز/تجهیزات ندارید؟ درخواست دهید"

فوت یک دانش آموز تویسرکانی در 28 بهمن ماه سال جاری بر اثر برق گرفتگی بود که خانواده ای را داغدار کرد و سوالاتی دراذهان ایجاد شد که هنوز پاسخ شفاف و جامعی برای آن، آن طور که باید از سوی متولیان امر ارائه نشده است، تا جایی که " دادستانی هم برای بررسی چگونگی فوت دانش آموز تویسرکانی پای کار آمد"

افکار عمومی همچنان به دنبال پاسخی برای چند سوال خود هستند؟

اینکه آیا در کارگاه دستکش مخصوص به تعداد دانش آموزان وجود داشته است یا نه؟ 

آیا تعداد افراد فنی و متخصص لازم که باید در کارگاه برق ساختمان حضور داشتنه باشند، بوده اند یا نه؟

آیا تعداد معلمان تقسیم شده از طریق سیستم بکفای آموزش و پرورش برای این مدرسه و تعداد شاگردانش کافی بوده است یا نه؟ و اگر کافی بوده چرا  وضع موجود با استاندارد مورد نظر که تأکید می کند 4 نفر فنی( استادکار، انباردار، هنرآموز و سپرست) در کارگاه حضور داشته باشند مطابقت ندارد؟

اگر کارگاه برق مدرسه محمدیه قدیمی است چرا تاکنون اقدامی برای نوسازی آن انجام نداده اند و چرا مجهز به دستگاه ها و ابزارهای ایمنی لازم از جمله سیستم ارت نیست؟

آیا پیش از این واقعه تاکنون مسئولان مدرسه درخواست و مکاتبات لازم را برای مجهز کردن کارگاه های آموزشی خود به اداره ارائه داده اند یا نه؟

تمامی این موارد نیاز به بررسی موشکافانه از سوی متخصصان حوزه های مختلف مرتبط دارد تا خدایی ناکرده انگشت اتهام بدون سند و مدرک به سمت هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی نرود.

 از این رو است که دادستانی تویسرکان برای بررسی علت اصلی به وجود آمدن این رخداد تلخ، پای کار آمده است.

شاید یکی از مهمترین اخبار داغ و به اصلاح شک دار برای تویسرکانی ها جعل اسناد ملکی و دولتی با همکاری یکی از کارمندان یک دستگاه خدمات عمومی در تویسرکان بود که در این رابطه می توانید مشروخ خبر را با این عنوان جستجو کنید: "دادستان تویسرکان پرده از شگرد جاعلان اسناد ملکی و دولتی برداشت/5نفر دستگیر و 2نفر تحت تعقیب هستند/کلاهبرداری 5میلیاردریالی با جعل اسناد"

دادستان تویسرکان با بیان اینکه درخصوص پرونده جاعلان اسناد ملکی و دولتی پنج نفر دستگیر و دو نفر تحت تعقیب هستند، گفت: در حال حاضر نمی توان به طور دقیق درباره مبلغ کلاهبرداری شده اظهار نظر کرد، اما طبق تحقیقات تاکنون در حدود پنج میلیارد ریال توسط این باند، کلاهبرداری شده است.

به گزارش رودآور؛ امید است سال آینده سال رسیدگی واقعی مسئولان به مطالبات مردم باشد و تحقق وعده هایشان، تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

زنگنه

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

در سال 95 وعده هایی هم راجب بهبود راه دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان داده شد. که هم شهردار تویسرکان و هم فرماندار تویسرکان و هم معاونت عمرانی استانداری همدان گفتند برای بهبود راه مواصلاتی دانشکده فنی تویسرکان جهت جذب دانشجو در رشته های جدید امسال راه تعریض می گردد اما باوجود این شاهد بودیم که در پایان سال صدای دکتر خدابخشی رییس دانشکده دولتی تویسرکان بلند شد که چرا بهانه دست وزارت علوم داده اید که بخاطر راه نامناسب از پذیرش دانشجو در دفترچه کنکور 96 جلوگیری شود.
واقعا اگر مسولین بچه خودشون دانشجو دانشکده فنی تویسرکان بودند حاضر بودن شب تو زمستان بچه شون از اون راه برگرده خونه؟ حتی یک دونه لامپ هم نداره و جالب اینه اونجا 20 ساله فنی حرفه ایی هست حتی برای اونم هیچ راه درستی تا اونجا درست نکردن. خاهشا رسیدگی کنید و عکس هم از اوضاع راهش بزارید بخصوص اینکه الان شده باتلاق گل ولای

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان