آخرین اخبار

23. اسفند 1395 - 6:17   |   کد مطلب: 27336
با هدف اجرایی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تویسرکان دست به کار شد و در این راستا یک هزار و 800 قلمه بیدمشک و 6 هزار قلمه گل محمدی در روستای حاجی آباد کاشت و همچنین کاشت ۳۰۰ نهال آلو را هم کلید زد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته یک هزار و 800 قلمه بیدمشک و 6 هزار قلمه گل محمدی در روستای حاجی آباد با همکاری مدیر و اعضای بسیج سازندگی ناحیه تویسرکان کاشته شد.
در همین راستا با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه تویسرکان کاشت ۳۰۰ نهال آلو هم کلید خورد، که برای هفت نفر به صورت غیر مستقیم و فصلی و برای پنج نفر به صورت مستقیم و دائم ایجاد اشتغال شده است.

این روزها شاید خیلی ها حرف از اجرای اقتصاد مقاومتی می زنند، گاهی همایش برگزار می کنند، گاهی نشست و گاهی هم یک سخنران تمام متن سخنرانی یک روز خود را به این واژه ارزشمند اختصاص می دهد، این موارد همه خوب است، اما در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارزشمند تر است. 

بسیج سازندگی از ظرفیت ویژه ای برای تحقق اقتصادی مقاومتی برخوردار است به طوری که در سال های اخیر با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان وام، در عرصه های مختلف جهادی پا به میدان گذاشته است.

بدین ترتیب این نهاد با حمایت از طرح ها و ایده ها به رویکرد کارآفرینی به دنبال پویایی اقتصادی و ایجاد اشتغال مناطق محروم است.

از این رو «سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در سال 95 یک میلیارد و 271 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان تویسرکانی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب در سال جاری برای 71 نفر در عرصه های گوناگون اقتصادی شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: عرصه های مختلف فعالیت بسیج سازندگی از جمله گشت گلخانه، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، دام و طیور، گشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، پرورش قارچ و کاشت گل محمدی بوده است.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان