آخرین اخبار

27. اسفند 1395 - 14:12   |   کد مطلب: 27420
شاید این روزها اندک پولی در جیب داشته باشد و شاید، اما همین که در کنار خانواده خود دسته جمعی به بازار آمده اند تا کالایی ارزان قیمت و متناسب با اوضاع و احوال جیبشان بخرند، می گویند خوشحال هستند و عمدتاً با توجه به بیکاری و رکود حاکم بر بازار و تورم موجود، نیم نگاهی به اجناس می اندازند و می روند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روزهای پایانی سال است و بازار خرید و فروش شب عید در ظاهر پر رونق، اما اگر با فروشندگان و خریداران به گفت و گو بپردازیم اوضاع و احوالشان را به گونه ای دیگر مطرح می کنند.

فروشنده پسته ای که از سنندج برای فروش به تویسرکان آمده است می گوید: خدا را شکر راضی هستم، اما مانند سال های گذشته سودی برایمان نمی ماند، مردم قدرت و توان خریدشان پایین آمده است و کمتر به سراغ خرید پسته می روند.

تابلو فروش نیز می گوید: چند روزی است بساط فروش تابلوهای خود را به اصطلاح پهن کرده ام، اما هنوز فروش چندانی نداشته ام و امروز تا همین الان که ساعت 11 صبح است، فروشی نداشته ام.

او می گوید: بازار شلوغ است، مردم می آیند و می روند، تنها نگاهی می اندازند، گاهی هم قیمتی از ما می پرسند و می روند، در حالی که نرخ های اجناس ما متناسب است، ولی تورم بر روی زندگی ها و کسب درآمد مردم اثرگذاشته است که کمتر به سراغ وسایل تزئینی می آیند.

بانوی خریداری که به گفته خودش دستشان به دهانشان می رسد می گوید: امروز که با همسرم برای خرید مایحتاج شب عید به بازار آمده ایم، تنها وسایل مورد نیاز و ضروری را خریداری کرده ایم، از جمله برنج و روغن و یا یک جاکفشی که نیاز به آن داشتیم، اصلاً نمی شود طرف خرید اجناس دیگر برویم.

او می افزاید: خرید چند وسیله ضروری آشپزخانه برایمان 300 هزار تومان تمام شد و دیگر پولی با این همه خرج و مخارج جاری دیگر برایمان باقی نمانده تا حداقل لباسی ارزان قیتمت برای فرزندمان بخریم.

شهروند دیگری نیز عنوان کرد: بیکاری بیداد می کند، تورم و رکود موجود در بازار تویسرکان به دلیل سرمازدگی باغات گردوی آن، در چند سال اخیر به طور کامل مشهود است.

او تصریح می کند: شاید باورنکردنی باشد اما بسیاری از مردم این روزها دلشان به همان یارانه 45 هزارتومانی خوش و بس.

به گزارش رودآور؛ از آنجا که اکثر پیاده روهای تویسرکان عرض چندانی ندارند، دستفروشان به مانند سال های گذشته حتی تا وسط خیابان باهنر این شهر آمده اند و بساطشان را پهن کرده اند، به طوری که تاکسی ها با دشواری تمام مسافران را جا به جا می کنند.

حضور بانوان و کودکان فروشنده هم در بین فرشوندگان مشهود است و نگران کننده برای جامعه، چرا که اوضاع اقتصادی نامناسب و تنگناهای معیشتی مردم را به تصویر می کشاند.

و اما تنها در خیابان باهنر تویسرکان که عمده دستفروشان شب عید آن جا حضور دارند در حدود پنج فلافلی سیار نیز بساط خود را به راه انداخته اند.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان