آخرین اخبار

20. مهر 1397 - 23:31   |   کد مطلب: 27491
یک کشاورز تویسرکانی با کاشت نهال گلمحمدی در یک هکتار برای پنج خانواده به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرد و می گوید:با تمام دل و جان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حمایت می کنیم، اما نیاز به حمایت مسئولان داریم و ضروری است که آنان از شعارزدگی بیرون بیایند تا جوان کارآفرین سرخورده و ناامید نشود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در میان این همه شعارزدگی و سیاست زدگی اقدامات بسیاری از مسئولان، هستند افرادی که بی توجه به بی مهری های متولیان امر پای کار آمده اند تا کلام رهبری به گفته خودشان زمین نماند.

و «محمد مالمیر» یکی از روستاییان تویسرکانی است که البته چند سالی است به واسطه داشتن شغل فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی در شهر فعالیت می کند، اما او همچنان برای این که رونق کشاورزی تویسرکان حفظ شود زمین های کشاورزی خود را نه تنها راها نکرده بلکه با کارآفرینی برای بسیاری دیگر از اهالی روستای خود یعنی "نقده" ایجاد اشتغال کرده است.

او در روزهای پایانی سال 95 و آغازین سال 96 دست به کاشت یک هکتارنهال گل محمدی برای نخستین باردرروستای نقده زده است و می گوید: گرچه در این روستا به صورت پراکنده گل محمدی پرورش داده می شود اما شاید به اندازه یک باغچه کوچک بوده، به همین دلیل و با توجه به مناسب بودن شرایط خاکی و آب و هوایی تویسرکان تصمیم گرفتم برای اشتغالزایی چند نفر دیگر از اهالی روستا به صورت گسترده تری گلمحمدی پرورش دهم.

این کشاورز نمونه تویسرکانی از اشتغالزایی مستقیم این کار برای پنج نفر خبر می دهد و عنوان می کند: که به طور قطع در زمان برداشت با توجه به این وسعت کشت گلمحمدی، نیاز به افراد بیشتری داریم و آن روزها هم حداقل به صورت غیر مستقیم برای 10 نفر می توان اشتغال ایجاد کرد.

مالمیر به منویات مقام معظم رهبری در روز نخست عید و به ویژه سنخان ایشان در حرم رضوی اشاره می کند و می گوید: با تمام دل و جان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حمایت می کنیم، چرا که می دانیم که باید چگونه وارد عرصه تولید واشتغال شویم، اما نیاز به حمایت مسئولان داریم.

او می گوید: مردم راهشان را با راهنمایی های رهبری پیدا کرده اند و حال نوبت مسئولان است تا در تصمیم گیری های کلان کشوری حمایت های معنوی و مالی به ویژه در ارائه تسهیلات داشته باشند.

این کشاورز نمونه به وجود ظرفیت های کشاورزی در تویسرکان از جمله خاک مناسب آن برای کشت گلمحمدی، زعفران و سیر هم اشاره می کند و از عدم نظارت درست بر واردات سیر که گاهی کمر کشاورزان را می شکند، هم حرف ها به میان می آورد.

مالمیر عنوان می کند که حرف رهبر توجه به تولید داخل است و ما به عنوان یک کشاورز تولید می کنیم تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشویم، اما می بینیم آن مسئولی که باید واردات را کنترل کرده و نظارت کند، آن طور که باید و شاید وارد میدان نمی شود و با ارائه مجوزهایی که به وارد کردن برخی محصولات می دهد در عمل سبب ضرر رساندن به تولیدات داخلی کشور می شود و محصولات ما را نابود می کند.

او تصریح کرد: اگر نظارت درستی بود نباید با این همه قاچاق کالا در کشور روبرو می شدیم، قاچاق که وارد کشور شود، تولید آسیب می بیند و زمانی که کارخانه ها و واحدهای تولیدی متضرر شوند، تعطیل می شوند و کم کم بیکاری هم بر مشکلات دیگر افزوده می شود.

این کشاورز تویسرکانی متأهل و سه فرزند دارد، می گوید: می خواهم با تمام تلاشم به کلام رهبری لبیک بگویم تا فرزندانم آینده روشنی داشته باشند.

مالمیر همچنین به نبود یک واحد تولیدی "سبد میوه" در تویسرکان اشاره می کند و می گوید: کشاورزان و باغداران تویسرکانی بالاجبار سبد میوه را از دیگر شهرها خریداری کرده و بخشی از سرمایه خود را برای رفت و آمد و خرید هزینه می کنند در حالی که می توان با ایجاد یک کارگاه کوچک تولیدی "سبد میوه" جلوی این همه هزینه رفت و آمد را گرفت.

او می افزاید: من خودم به شخصه می توانم این واحد تولیدی را ایجاد کنم، اما متأسفانه نیاز به سرمایه اولیه دارم، سرمایه ای در حدود 100 میلیون تومان که شاید برای همان مسئولی که بالاتر است هزینه ای نباشد و برای من کشاورز مبلغ بالایی است.

این کشاورز نمونه تویسرکانی از مسئولان می خواهد تا از نظر مالی حمایتش کنند تا بتواند این واحد تولیدی را راه اندازی کند.

مالمیر از جوانان هم می خواهد تا آستین های همت خود را بالا بزنند، چرا که تویسرکان ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف کشاورزی دارد، می گوید از شما حرکت از خدا برکت و امیدوار است در سال جاری مسئولان از شعارزدگی بیرون بیایند و اگر جوانی به سمت کار و پیشه ای رفت با حمایت های هرچند اندک مالی دست او را بگیرند تا سرخورده و ناامید نشود.

او تأکید می کند: ما جوان دلسوز کار هم داریم و باید مسئولان دلسوز باشند و دلسوزانه وارد عرصه تولید و اشتغال شوند.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان