آخرین اخبار

15. فروردين 1396 - 7:01   |   کد مطلب: 27708
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت:"سردار شهید مهدی ملکی"، شهیدی است که در عملیات مرصاد در روز پنجم مرداد ماه سال 67 جانانه از این مرز و بوم به همراه 144 شهید دیگر استان و دیگر رزمندگان ایران اسلامی در برابر منافقین ایستادگی کردند.

«سعید سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه هر ساله شهدایی به عنوان شهدای شاخص سال کشور، استان و شهرستان معرفی می شوند، گفت: این گونه معرفی شهدا سبب ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی می شود.

وی اظهار کرد: از این رو و با عنایت به مقم والای شهدای ایران اسلامی و با رویکرد معرف الگوهای برتر جهاد و شهادت برای نسل جدید، "شهید سید محمد سعید جعفری" از شهدای والای هشت سال دفاع مقدس استان کرمانشاه و شهیده مرجان نازقلچی که آخرین مسئولیت او فرمانداری بندر ترکمن بود و جزء شهدای فاجعه خونین منا است، به عنوان شهید شاخص ملی سال 96 بسیج انتخاب شدند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: سردار شهید سعید قهاری سعید هم به عنوان شهید استان همدان در سال ۹۶معرفی شده است.

سعیدی در ادامه به شهید شاخص سال 96 شهرستان تویسرکان هم اشاره کرد و گفت:"سردار شهید مهدی ملکی"، شهیدی است که در عملیات مرصاد در روز پنجم مرداد ماه سال 67 جانانه از این مرز و بوم به همراه 144 شهید دیگر استان و دیگر رزمندگان ایران اسلامی در برابر منافقین ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه شهید ملکی در سال 67 به عنوان فرمانده گردان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) بود، عنوان کرد: مطالعه زندگی این شهید بزرگوار و تبیین آرمان های او در سال جاری می تواند در نهادینه ساختن الگوهای ایثار و شهادت در جامعه مؤثر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: ازاین شهید بزرگوار چهار فرزند به یادگار مانده است.

«سردار شهید مهدی ملکی» از اصحاب آخرالزمانی حضرت سیدالشهداء(ع) بود، که در تاریخ ششم فروردین سال 39 در خانواده ای مذهبی و در روستای کنجوران سفلی در تویسرکان چشم به جهان گشود، عشق و علاقه باو ه خاندان مطهر ولایت و امامت از همان ابتدا او را در زمره شیداییان قرار داده بود.

مهدی سال 46 وارد دبستان شد و با استعداد فوق العاده ای که داشت سال های تحصیلی را با موفقعیت سپری کرده و در نوجوانی با پیوستن به هیأت قمر بنی هاشم(ع) روستای کنجوران مبارزه با ظلم و استبداد و بی عدالتی را در وجود خود بنیان نهاد.

او به خاطر فعالیت های ضد رژیم طاغوت چندین مرتبه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت اما هیچ گاه دست از مبارزات خود نکشید و تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی به فعالیت های خود ادامه داد.

شهید ملکی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل شتافته و در موقعیت های خطرناک جنگی، شجاعت و شهامت نهفته خود را به عرصه آورد، او در سال 60 به عنوان کادر رسمی گردان 153 لشکر انصارالحسین(ع) به خدمت مشغول شد و پس از آن چند مرتبه مجروح شده و به درجه با شکوه جانبازی نائل می شود.

شهید ملکی در سال 67 به عنوان فرمانده گردان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) منصوب و در جبهه روح متعالی اش را صیقل بخشید و آماده حضور در جوار حضرت معبود شد و عاقبت به این مقام عظیم دست یافت، وی در پنجم مرداد ماه سال 67 به همراه 37 نفر از یاران تویسرکانی اش در عملیات پیروزمندانه مرصاد جاودانه شد.

«شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» در یکی از سالگردهای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر در مراسمی عنوان کرد: "بچه های لشکر انصارالحسین(ع) ـ استان همدان ـ و گردان 153 مانند ملائکه ای الهی بر منافقین فرود آمده و آنان را در همین تنگه به خاک و خون کشیدند.

و سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه نیز در این رابطه گفته بود: اگر نبود حضور نیروهای لشکر انصارالحسین(ع) همدان درتنگه مرصاد، منافقین خود را به کرمانشاه می رساندند، ای بسا که سال ها جنگ ادامه پیدا می کرد و ما همچنان درگیر بودیم.

به گزارش رودآور رهبر معظم انقلاب درباره شهیده ترکمن فرمودند: یک بانوی ترکمن ، بدون اینکه من او را بشناسم ، نام او را بدانم ، به نیابت از این حقیر بلند می شود می رود سفر مکّه و حج می کند و بعد هم این را استشهاد می کند - استشهاد کردند ، نوشتند و امضا کردند ، چند ماه قبل از این برای ما فرستادند – این ها آن چیزهایی است که در کشور ما و در ملّت ما، آن نقاط قوّت حقیقی است‌.

این جنگ نامتقارن که گفته می شود ، معنایش این است که یک طرف از یک وسایلی و ابزارهایی برخوردار است که طرف دیگر، آن ابزارها را ندارد و حتّی گاهی نمی‌شناسد ؛ یک مصداقش همین است.

این محبّتها ، این ارتباط‌ها ، این هماهنگی‌ها چیزهایی است که طرف مقابل ما - که استکبار جهانی است، صهیونیسم است ، آمریکا است - اصلاً اینها را نه می دانند و نه حتّی می‌شناسند و نمی توانند تحلیل بکنند ؛ برای شان قابل تحلیل هم حتّی نیست . این یک نکته است.

همچنین ایشان متن فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در رابطه با شهید سید محمد سعید جعفری و یارانش:

خداي متعال را سپاسگذارم كه اين توفيق را امروز داد كه در اين مجلس با عظمت ،  داراي عظمت معنوي شركت كنم. براي من در سفرهاي به شهرهاي مختلف يكي از مهمترين و با عظمت ترين ديدارها ، ديدار با خانواده معظم شهيدان و ايثارگران و جانبازان است. علت اين است كه در مسئله ايثار عظمتي نهفته است كه هيچ جامعه اي بدون دارا بودن يك چنين نقطه مهم و تعيين كننده اي نخواهد توانست به عزت و عظمت دست پيدا كند.

در قضيه شهادت شهيدان و مجاهدات ايثارگران و جانبازان جوانب محدودي را معمولا مي بينيم و مشاهده مي كنيم در حالي كه عمل و حركت ايثار در جامعه كه منجر به شهادت مي شود و يا به جانبازي ،‌ خود اين حركت و اين عمل معاني متعددي دارد ، جهات مختلفي دارد كه هر كدام از اين ها در خور بررسي است.

يكي از اين جهات فرصت شناسي و پاسخ گويي به نياز لحظه هاست. ممكنه احساس مسئوليت در كساني باشد اما در لحظه نياز اين مسئوليت را نه تشخيص بدهند و نه عمل كنند. اين خيلي تفاوت دارد با آن حركتي و اقدامي كه درست در لحظه نياز اتفاق مي افتد و انجام مي گيرد. جوانان شجاع و با غيرت و مومن و فداكاري كه احساس كردند نياز كشور را و به سراغ خطر رفتند ، ‌به استقبال خطر شتافتند ، اين ها اين امتياز برجسته را دارند كه نياز را در زمان خود فهميدند و به آن پاسخ گفتند ، اين يك بعد بسيار مهمي است ، اين درس است براي ما ، من ديروز اشاره كردم جوان هاي كرمانشاهي يك ماه بعد از پيروزي انقلاب احساس كردند كه نياز هست بروند. "شهيد سيد محمد سعيد جعفري" ، شهيد پيشرو و پيشتاز با جمع رفقاي خودش رفتند از پادگان لشگر سنندج دفاع كردند ،‌فهميدند كه معناي اين دفاع چيست ، تسلط ضد انقلاب بر يك پادگان نظامي معنايش چيست. اين زود فهميدن ،‌ به وقت فهميدن ،‌ به هنگام عمل كردن و پاسخ به نياز دادن اين آن نقطه برجسته ايست كه نبايد مغفول بماند.

تصاویری از شهید ملکی

 

 

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام لطفا برای ما که خارج از تویسرکان هستیم تصاویری از آرامگاه شهدای گمنام تویسرکان در تپه گلور تهیه کنید. قبل از عید امدیم دیدیم وضعیت جالبی نداشتند. اگر مرتب از سوی شما وضعیت این شهدای گمنام و وضعیت محوطه انها پیگیری شود و پیوسته ادامه داشته باشد یاد و نام این شهدا و رسیدگی به مزار انها فراموش نمی شود. اما متاسفانه این شهدا از سوی مسولین پیگیری نمی شوند و رسانه ها هم به ان نمی پردازند و خود به خود کار جدی تاکنون برای انها انجام نشده است. خبر اگر زنجیره ایی و پیوسته ادامه داشته باشد خود به خود مسولین تحت فشار قرار می گیرند و کاری برای شهدا می کنند

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان