آخرین اخبار

20. فروردين 1396 - 8:52   |   کد مطلب: 27797
گلایه چند کشاورز تویسرکانی از آبفای شهری؛
اّبفای تویسرکان 30 میلیون تومان هزینه بر گردن کشاورزان گذاشت
با گل آلود شدن آب و گلایه های مردمی در آبان ماه سال 94، اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان یک حلقه چاه آب کشاورزی که متعلق به چند کشاورز بود را برای آب شرب شهرستان اجاره کردند که پس از گذشت فصل آبی در سال ۹۵با فسخ قرارداد به صورت یک طرفه اجاره بها را ندادند و اکنون آنان را هم با یک بدهی 30 میلیون تومانی به اداره برق هم روبرو کرده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هشتم آبان ماه سال 94 گزارشی با عنوان "نگرانی تویسرکانی ها از گل آلود شدن آب شرب شهر بالا گرفت" در سایت خبری رودآور منتشر شد که در ان خبر آمده بود: گل آلود شدن آب شرب بسیاری از مناطق شهر تویسرکان مردم را نگران کرده است.

همچنین پس از هفت روز در گزارشی دیگر با عنوان "آب از سرچشمه گل آلود است/پس از 10 روز؛ یکشنبه شرایط آبی تویسرکان عادی می شود" که در آن بیان شده بود: به دلیل بارش باران و سیلابی شدن آب ورودی به تصفیه خانه موقت سد سرابی، نقاطی از سطح شهر تویسرکان با قطعی آب روبرو شدند و به گفته مسئولان دو روز دیگر، یعنی پس از 10 روز؛ یکشنبه شرایط آبی تویسرکان عادی می شود.

در حالی که دو روز دیگر هم پس از آن گزارش گذشت، مشکل آب شرب حل نشد و بالاخره با سختی بسیار و در حدود روز هفدهم از گل آلود شدن آب، حل شد و البته با کمک چند تن از شهروندان تویسرکانی.

ماجرا از این قرار بود که با گل آلود شدن آب و گلایه های مردمی در آن روزها اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان یک حلقه چاه آب کشاورزی که متعلق به چند کشاورز است را برای آب شرب شهرستان اجاره کردند که پس از گذشت فصل آبی در سال ۹۵با فسخ قرارداد به صورت یک طرفه اجاره بها را ندادند.

به گفته محمودی یکی از صاحبان این چاه آب، حتی مبلغ 30 میلیون تومان هزینه برق نیز برای این کشاورزان باقی گذاتشتند که هم اکنون اداره برق اقدام به قطع انشعاب وی کرده و در فصل کشت و کار آن ها را بدون برق و آب گذاشتند.

حال این روزها همین کشاورزان تظلم خواهی خود را با درمیان گذاشتن با سایت خبری رودآور عنوان کرده اند و گفته اند که با وجود آن که فرمانداری هم در جریان این ماجرا قرار دارد ولی تا به حال کاری از پیش نبرده است.

به گزارش رودآور، در این که در آن روزها قراردادی بسته شد و این روزها اداره برق انشعاب مورد نظر را قطع کرده است، تردیدی نیست، اما ماجرای اصلی می ماند بر عهده مسئولان امر که چه پاسخی برای گلایه مندی این کشاورزان دارند.

آیا تمامی گفته های کشاورزان را تأیید می کنند و اگر بله چرا تاکنون اقدامی برای رفع مشکل پیش آمده بعد از گذشت بیش از یک سال انجام نداده اند و اگر نه مستند، مردم و سایت خبری را در این باره مطلع سازند تا واقعیت ها روشن شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

یکی از اعمال مخصوص 15 رجب زیارت ام داوود می باشد با توجه به اینکه در این دعا به حضرت حیقوق نبی علیه السلام اشاره خاص شده است و قبر مطهر این پیامبر الهی در تویسرکان قرار دارد از مردم سراسر ایران برای خواندن این دعا در روز 15 رجب به تویسرکان و زیارت این پیامبر الهی دعوت به عمل می آید. یکی از اعمال مخصوص 15 رجب زیارت ام داوود می باشد با توجه به اینکه در این دعا به حضرت حیقوق نبی علیه السلام اشاره خاص شده است و قبر مطهر این پیامبر الهی در تویسرکان قرار دارد از مردم سراسر ایران برای خواندن این دعا در روز 15 رجب به تویسرکان و زیارت این پیامبر الهی دعوت به عمل می آید.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان