آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 8:05   |   کد مطلب: 27954
عدم توجه به طبیعت سرسبز و محیط زیست و نیز زباله های رها شده در اطراف برخی روستاها و در نزدیکی زمین های کشاورزی شهرستان تویسرکان به ویژه دو روستای سهام آبادو آریکان، نارضایتی اهالی این روستاها را به دنبال داشته است و شهروندان تویسرکانی هم از محل موقت دپوی زباله در ورودی شهر از سمت جاده کنگاور گلایه مند هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ فصل بهار است و درختان به اصطلاح تازه شکوفه داده اند و طبیعت می خواهد با روییدن گل و سبزه ها، خودنمایی و عشق بازی کند و اما در این میان هستند اهالی چند روستا در تویسرکان که از دفن نامناسب زباله ها در اطراف روستاهایشان به ویژه در آریکان و سهم آباد گلایه مندند.

به گفته اهالی روستای آریکان طبیعت این روستا به خاطر بی توجهی شهرداری تویسرکان به حال و روز وخیمی افتاده است، نه گروه زیست محیطی پیدا می شود که بیاید و حداقل هم شده برای محیط زیست دل بسوزاند نه مسئولی که پاسخگو و ارائه دهنده راه حلی برای این زباله های رها شده در دل صحرا باشد.

جلیلوند یکی از اهالی روستای آریکان می گوید: متأسفانه سال های سال است که اوضاع و احوال برخی از زمین های روستای سهم آباد و آریکان پر از زباله های شهری است که می آیند و رها می کنند و می روند.

وی اظهار کرد: خودتان قضاوت کنید این جا محل دفن زباله ها است! مکانی در پشت کوه های آریکان؟! نه فنسی دور مکان زباله ها کشیده می شود نه دفن بهداشتی.

یکی دیگر از اهالی روستا نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: کیسه های زباله کم کم به مرور زمان پاره می شوند و با بارش های بهاری مخلوط شده و بوی نامطبوعی در طبیعت ایجاد می کنند، علاوه بر آن، شیرآبه های زباله ها هم به درون زمین نفوذ می کند و به طور قطع به آب های زیرزمینی رسیده و آن ها را آلوده می کند.

وی افزود: حتی شده وانت بارهایی که از چند شهر اطراف به محل زباله های می آیند و با چنگک به جان کیسه های زباله می افتند، دوریزهایی را که مناسب فروش کار خود می بییند از جمله ظرف و ظروف پلاستیکی و بطری ها را جمع آوری می کنند و این گونه با اندک وزش باید زباله های رها شده به زمین های اطراف هم می رسد و نارضایتی عمده روستاییان را فراهم می سازد.

یکی دیگر از اهالی روستای اریکان هم عنوان کرد: اکثر زباله ها و پسامندهای رهای شده در این محیط تجزیه ناپذیر هستند و سبب آلود شدنمحیط زیست می شوند.

عبدالمالکی یکی از شهروندان تویسرکانی هم از مکان موقت دپوی زباله ها در جاده کنگاور گلایه مند شد و گفت: زباله های موجود در اطراف جاده کنگاور که همان ورودی شهر از این سمت است، سبب شده تا بسیاری از مسافران در ابتدای امر تویسرکان را شهری انباشته از زباله تصور کنند، چرا که درب ورود هر خانه ای می تواند نشان دهنده اوضاع و احوال درونش باشد.

وی تصریح کرد: هنگام انتقال زباله از محل دپوی موقت آن دیده شده که بخشی از زباله های تر و خشک به علت اینکه کامیون حمل زباله رو باز است به اطراف می ریزد.

این شهروند تویسرکانی از مسئولان محیط زیست، شهرداری و بهداشت تویسرکان خواست: تا چاره ای بیاندیشند و با طرح سوالاتی عنوان کرد: چه مسئولی باید پاسخگوی نحوه نامناسب دپوی موقت زباله در جاده کنگاور باشد؟ چه مسئول یا مسئولانی باید اثرات مخرب زباله های رها شده در محیط زیست را بررسی کند و راهکاری برای حل این مشکل بیاندیشد؟ چه مسئولی از نظر بهداشتی و سلامت، محصولات کشاورزی زمین های اطراف این زباله های رها شده را بررسی می کند و چاره ای اساسی برای حل ریشه ای این معضل باید بیاندیشد؟

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

سلام لطفا یه مقایسه ایی در خبرگزاریتون از وضعیت امروز پل تاریخی روستای قلعه شیخ در کنار جاده تویسرکان _کرمانشاه با سال گذشته انجام بدید. داره پل خراب میشه. مگرچقدر میراث فرهنگی بودجه می خواهد تا این پل را بازسازی کند؟

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان