آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1396 - 7:45   |   کد مطلب: 28075
بازخوانی چند جمله از روحانی و راستی آزمایی توسط مردم:
روحانی: ملاک گرانی جیب مردم است نه آمار و ارقام های دولتی/مردم: "!!!!!!!!!!"
در حالی که دولت معتقد است ملاک گرانی جیب مردم است نه آمارها و ارقام های نهادهای دولتی جیب مردم همچنان خالی است و حالا دیگر نای گلایه مندی را هم ندارند، نمی دانند از بیکاری، رکود، قاچاق، تحریم، سوء مدیریت و فساد اداری و اشرافی گری مسئولان بگویند یا نان شبی را که نمی توانند برای زن و فرزند خود تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حسن روحاني پس از ثبت‌نام در دوازدهمين دوره انتخابات گفت: "در سال 92 به مردم عزيز اعلام کردم که نجات اقتصاد ايران، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسيار خوشحالم که در هر سه زمينه با حمايت و کمک مردم قدم‌هاي قابل‌توجهي برداشته شده است."

وی در حالی به مردم ارقام و آمارهایی ارائه می دهد که  در ابتدای شروع به کار خود مدعی شد که "ملاک گرانی جیب مردم است نه آمار و ارقام نهادهای دولتی."

روحانی  بعدها نیز بر این موضوع تأکید کرد که "معیار سنجش تورم باز هم جیب مردم است و بنده همچنان قبول دارم که در زمینه گرانی، ارزانی و زندگی ملاک جیب مردم است".

امروز بر آن شدیم تا در میان مردم تویسرکان به صحبت درباره عملکرد دولت فعلی بپردازیم:

*مهمترین وعده های دولت چه بود و آیا عملی شده و آیا در این چهار سال موفقیتی به دنبال داشته است؟

* بزرگتریدی ایرادی را که به دولت می توان گرفت و مهمترین ویژگی این رییس جمهور فعلی چیست؟

*آیا دولت یازدهم تحمل شنیدن حرف منتقدان را دارد یا خیر؟

هنوز جیب مردم پر از خالی است

«ا.م» در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ می گوید: با وجود تمام وعده و عیده ها هنوز جیب مردم پر از خالی است، تورم را باید در جیب مردم جستجو کرد، قدرت خرید بسیار پایین آمده است، مسئله ای که به ویژه شب عید امسال با آن بیشتر از سال های گذشته مواجه شدیم، و بازارهای کم رونق، بسیاری از مردم حتی توان خرید مایحتاج اصلی خود را نداشتند.

هیچ کدام از وعده های دولت عملی نشد/غفلت از ظرفیت های کشور و اقتصاد مقاومتی؛ بزرگترین اشکال دولت یازدهم

وی با تأکید بر اینکه به نظر من هیچ کدام از وعده های دولت عملی نشده است، اظهار کرد: بزرگترین اشکالی که به دولت می توان گرفت غافل شدنش از ظرفیت های کشور و اقتصاد مقاومتی و دلبستگی به آمریکا و برجام و به ویژه استفاده از وزرا و مدیران مسن است، بع ویژه آن که از ظرفیت جوانترها کمتر استفاده کرد.

روحانی؛استاد جنگ روانی

این شهروند تویسرکانی درباره مهم ترین ویژگی دکتر روحانی گفت: او استاد جنگ روانی است و این موضوع را با نسبت دادن تقصیرها و مشکلات فعلی به دولت قبلی و مدیران گذشته و برخورد با منتقدان خود نشان داده است.

دولت فعلی تحمل شنیدن حرف منتقدان را ندارد/برجام نه آفتاب تابان بود و نه مهتاب روشن!

«ا.م» تصریح کرد: وی به هیچ عنوان تاکنون نشان نداده است که تحمل شنیدن حرف منتقدان را داشته، چرا که گاهی آنان را با عنوان "بی شناسنامه" خطاب می کند و گاهی دیگر با عنوان "بروید به جهنم" و یا "عینک بزنید" خطاب کرده است.

وی تأکید کرد: برجام هم نه آفتاب تابانی برای مردم شد و نه مهتاب روشن، از این رو می بینیم پس از گذشت ماه ها از اجرای برجام توفیقی در زندگی مردم و معیشت آنان نصیبشان نشده هیچ، غرب و به ویژه امریکا تحریم های جدیدی را هم بر ملت ما تحریم کرده اند.

عدم وجود مدیریت صحیح، واردات بی رویه و رکود عامل حل نشدن مشکلات مردم

این شهروند تویسرکانی افزود: در حال حاضر عدم وجود مدیریت صحیح، واردات بی رویه و رکود سبب شده است که گره ای از مشکلات مردم باز نشود.

وی عنوان کرد: دولت هیچ کدام از مشکلات جامعه از جمله بیکاری، رکود، قاچاق، تحریم، سوء مدیریت و فساد اداری و اشرافی گری مسئولان را تاکنون نتوانسته است حل کند.

سیاسی کاری مسئولانی استانی مانعی بزرگ برای توسعه/مدیریت انقلابی باید مهمترین خصوصیت رئیس جمهور آینده باشد

این شهروند تویسرکانی بزرگترین مشکلات مردم استان همدان و به ویژه تویسرکانی ها را اشتغال و سیاسی کاری مسئولان دانست و با تأکید بر اینکه عملی کردن اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال باید اولویت دولت آینده باشد، گفت: مدیریت انقلابی هم باید مهمترین خصوصیت رئیس جمهور آینده باشد.

احتمال عوام فریبی و جنگ روانی در آستانه انتخابات از سوی دولت بالا گرفته است

وی افزود: به نظر من با توجه به ویژگی هایی که از این دولت سراغ دارم عوام فریبی و به راه انداختن و جنگ روانی رسانه ای از سوی آنان قبل از انتخابات رقم  می خورد که سفرهای معاونان و وزرا به اکثر استان ها و گاه گاهی افتتاحیه ها را می توان نمونه بارزی از این خصوصیت دانست.

برای فارغ التحصیلان دانشگاهی آینده شغلی وجود ندارد

یک دانشجوی تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: من دانشجو هستم و بسیار نگران از آینده شغلی خود، چرا که هنوز مشکل اشتغال جوانان حل نشده است و من نمی دانم بعد از فارغ التحصیلی آیا می توانم منبع درآمد اندکی متناسب با رشته تحصیلی خودم بیابم یا خیر؟!

روحانی گفت برای نجات اقتصاد آمده است، واقعیت ها مسئله دیگری را نشان می دهد

سوری از دیگر شهروندان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: سال 92 روحانی گفت که برای نجات اقتصاد آمده است آن هم در 100 روز! و یا اینکه وعده هایی در باره اشتغال و پویا کردن صنعت داده بود، خودتان قضاوت کنید تاکنون کدام یک محقق شده است؟!

حقوق های نجومی مردم را به ستوه آورده/در 4سال گذشته ویژگی خاصی از دولت ندیدم

وی با تأکید بر اینکه یکی از ایراداتی که بر دولت وارد است، همین وجود حقوق های نجومی است که مشخص نشد آخرش به کجا ختم شده است، اظهار کرد: ما در این چهار سال ویژگی شاخصی در دولت ندیدیم که بتوانیم از آن تعریف و تمجید کنیم و تنها کافی این روزهای وعده های روزهای انتخاباتی سال 92 را مرور کنیم و واقعیت زندگی مردم را هم ببنیم، همین کافی است و مشخص می کند که وعده های او محقق نشده است.

سوری افزود: به طور عمده اجازه دادن به حضور موافقان دولت و نه موافقان خود آن هم در روز دانشجو و در فضاهای دانشگاهی خود گواه بر بسیاری از واقعیت ها در جامعه امروزی ماست.

مطیع رهبری بودن، مهمترین ویژگی دولت آینده باید باشد

وی گفت: مهمترین ویژگی رییس جمهور آینده باید مطیع محص ولایت بودن باشد و بس.

 

روحانی: حقوق شهروندی و حق مسکن/مردم: در اجاره مسکن خود مانده ایم

شهروند دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ عنوان کرد: دست فروشی شغل من است، منبع درآمد دیگری هم ندارم و به سختی خرج و مخارج زندگی ام را تأمین و دو دختر خود را روانه خانه بخت کردم.

وی تصریح کرد: با سیلی صورت خودمان را سرخ می کنیم و اما واقعیت تلخ است، واقعیت اجاره مسکن، بودن در گرما و سرما در کف پیاده روها برای فروش چند قلم جنسی که مردم هم پولی در جیب ندارند که خریداری کنند.

روحانی حقوق شهروندی و حق رفاه/زباله جمع کن: رفاه من تنها با فروش زباله تأمین می شود!

یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی هم که در میان زباله ها به دنبال وسایلی برای فرورش و درآمدی می گردد، گفت: این زندگی من است، تنها دستکش پاره پاره و یک چرخ، از صبح تا غروب در میان زباه های به دنبال وسیله ای همچون بطری های پلاستیکی و ظروف می گردم تا شاید با فروش آن ها بتوانم نان هر شب خود و خانواده ام را تأمین کنم.

شهروند دیگری هم از هندوانه هایی که به قیمت پایین به فروش می رساند، حرف به میان می آورد و درآمد بسیار اندک خود و یارانه ای که نمی داند با آن کیف و کفش فرزندش را خریداری کند یا قبض های آب و برقش را بپردازد.

دلشان خوش است مسئول هستند!

یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی هم از نبود شغل و بیکاری فرزندانش گلایه مند بود و این که دولت نتوانسته است، برای رفع بیکاری چاره ای بیاندیشد، او تنها می گوید: زندگیمان بدجور با نداری می گذرد و مسئولان انگار نه انگار، دلشان خوش است مسئول هستند، حقوق های نجومی را می بییند و جیب های خالی ما را اما دریغ از آن که چاره اندیشی کنند و تدبیری به میان آورند.

شهروند دیگری تنها به سوالات خبرنگار رودآور با خنده ای آمیخته با تلخی عمیق پاسخ داد و گفت: دولت کدام مشکلامان را حل کرده؟! چند سال هم اگر فکر کنیم به نتیجه ای نخواهیم رسید.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان