آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 8:02   |   کد مطلب: 28173
یک همشهری تویسرکان عنوان کرد: مردم باید بدانند که اعضای شوراها را همگی ما انتخاب می کنیم و خودشان انتخاب نمی شوند و بهتر است اگر امروز گلایه از عملکرد چهار سال گذشته شورا داریم، خودمان دست به دست یکدیگر دهیم و افرادی اصلح و دلسوز انتخاب کنیم تا بعد از آن نگوییم فلانی به من نیش خند زد و فلانی توجهی به خواسته های من نداشت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اواخر اردیبهشت ما سال جاری همشهریان با حضور در پای صندوق های رأی، علاوه بر انتخاب یک رییس جمهور اصلح رأی های خود را نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صندوق می اندازند.

صندوقی که این بار می تواند آینده مدیریت چهار سال شهر و یا روستایمان را به دست افراد کاردان بسپارد.

نخستین انتخابات رسمى شوراها بر اساس قانون اساسى روز هفتم اسفند 1377 یعنى 20 سال بعد از پیروزى انقلاب در چارچوب برنامه توسعه سیاسى و گسترش نهادهاى مدنى و مشارکت عمومى برگزار شد و حدود 185 هزار نفر اعضاى اصلى و على البدل در سراسر کشور توسط مردم برگزیده شدند و بالاخره در روز نهم اردیبهشت 1378 شوراهاى شهر و روستا به طور رسمى دوره چهار ساله مسئولیت خویش را براى تحقق بخشى از حاکمیت مردم که عملى شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است آغاز کردند. 

شوراهایی که این روزها اگر کمی سرمان را از پنجره بیرون بیاوریم و در کنار مردم باشیم شاهد هستیم که به گفته همین مردم چندان دلخوشی از عملکرد اعضایش ندارند.

نه می توان گفت شورای فعلی عملکرد کاملاً مثبتی داشته است نه می توان گفت عملکرد کاملاً منفی و منفعلانه و تنها این گزارش بسنده کرده به بازگو کردن نظرات مردم شهرمان و بس.

از تصویب برای حق الجلسه نگرفتن تا تصمیم برای گرفتن

«سعید فراهانی» بازنشسته اداره ارشاد تویسرکان است که همه او را به نام حاج سعید می شناسند، یکی از اعضای نخستین شورای شهر تویسرکان بوده است، یک همشهری که این روزها خود را از شوراها کنار کشیده.

او می گوید: آن روزها نخستین مصوبه ما این بود که حق الجسله دریافت نکنیم و تنها به فکر مردم باشیم و بیشتر به پیشنهادات و انتقادات آنان رسیدگی کنیم، در حالی که این روزها نخستین مصوبه شورا می شود تعیین حق الجلسه.

از منحل شدن شورای شهر فرسفج که به دلیل نزاع ودرگیری و در نهایت استعفاء و کمبود اعضاء که بگذریم و تا حدودی رضایت 40 درصدی مردم از عملکرد شورای شهر سرکان، به شورای شهر تویسرکان می رسیم، شورایی که کمتر عملکرد خود را به صورت شفاف سازی از رسانه های مختلف به اطلاع همشهریان رسانده است و به طور عمده بیشتر صدا و سیما در جلسات آنان حضور داشت و گاهی هم پیش آمده بود که برای تسلیم یک دعوت نامه 30 تا 45 دقیقه فردی را پشت درب شورا نگه داشته اند.

عملکردی که این روزها مردم تویسرکان بیشتر آن را سیاسی بازی می دانند تا مدیریت شهری.

عده ای از همشهریان از میزبانی پنج ساله و نامناسب مسئولان مدیریت شهری از شهدای گمنام واقع تپه نورالشهدا می گویند که این روزها همچنان غریبتر از همیشه پذیرای عاشقانشان هستند و برخی دیگر از میزبانی همین متولیان امر از مسافران نوروزی با چاله چوله ها و کندن آسفالت خیابان اصلی شهر می گویند.

بارها و بارها از گلایه مندی مردم از وضعیت مدیریت شهری گزارش تهیه شده است و گویا مسئولان متولی از هر 10 خبر تنها به نیم خبر بیشتر توجه نکرده اند و حرف دل مردم را کمتر شنیده اند.

چرا که مردم هنوز بعد از چهار سال شاهد دفع نامناسب زباله و محل موقت آن به ویژه در مسیر جاده کرمانشاه هستند، هنوز دست فروشان و پیاده روها ساماندهی نشده اند و بوی نامطلوب و اصل وجود کشتارگاه در منطقه ای مسکونی، صدای گلایه مردم را بالاتر برده است.

مردم: ما شورای سیاست زده نمی خواهیم

به گفته محمدظاهری یکی از شهروندان تویسرکانی وقت آن رسیده است که به دور از هر گونه تعصب منطقه ای و فامیلی، افرادی پای کار بیایند که تنها یک هفته قبل از انتخابات به مردم سلام ندهند، بلکه پس از انتخابات و منتخب شدن کمک کار مردم باشند و لااقل اگر چاره ای نمی توانند بیاندیشند و بودجه ای در دست ندارند، گوش شنوایی برای درد و دل هایشان داشته باشند.

سوری شهروند دیگری نیز عنوان کرد: نمی توان بی انصافی کرد و گفت شورای فعلی عملکرد ضعیفی داشته است اما خودتان قضاوت کنید من به این شورا می توانم امتیاز مثبتی بدهم یا نه، چرا که اقدامات برخی از آنان را بیشتر سیاسی بازی می بینم تا دلسوزی برای مردم و هنوز هم مردم از گردش مالی مدیریت شهری بی خبرند و در این زمینه شفاف سازی نشده است.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی مطلبی عنوان شده بود"اگر دیدید کسی این روزها به شما مستقیم نگاه می کند و سلام و احوال پرسی گرمی کند، نگران نباشید او کاندیدای شورای شهر است!"، گرچه در ظاهر مطلب به نظر طنز می آید اما من در واقعیت با آن بسیار برخورد داشته ام.

شهروند دیگری هم عنوان کرد: همزمانی انتخابات شورای شهر  و روستا با انتخابات ریاست جمهوری نباید مردم را از انتخاب افراد اصلح برای شورای شهر دور سازد، چرا که در این بین تنها افرادی منتخب می شوند که شاهد بودیم به طور عمده به سیاست بیشتر می پردازند و کمتر  به امور مردم اهمیت داده و رسیدگی می کنند و انجام دادن یا ندادن امور شهر کوچکی همانند تویسرکان را می خواهند با سیاسی بازی جلو ببرند.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند که اعضای شوراها را همگی ما انتخاب می کنیم و خودشان انتخاب نمی شوند و بهتر است اگر امروز گلایه از عملکرد چهار سال گذشته شورا داریم، خودمان دست به دست یکدیگر دهیم و افرادی اصلح و دلسوز انتخاب کنیم تا بعد از آن نگوییم فلانی به من نیش خند زد و فلانی توجهی به خواسته های من نداشت.

شورای روستایی هم به نظر دست کمی از این ماجراها نداشته است و اگر می داشت روستای جیجانکوه و یا برخی دیگر از روستاهای پر جمعیت تویسرکان در چهار سال گذشته شواری روستا داشتند، امید است انتخابات آتی، آرایی از صندوق های رأی بیرون بیاید که صاحبانشان به وعده های داده شده در زمان انتخابات، عمل کنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان