آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1396 - 0:05   |   کد مطلب: 28259
سال گذشته از سوی بسیج سازندگی تویسرکان در راستای اشتغالزایی 76 نفر، 12 میلیارد و 610 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ردر آستانه هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی هستیم، از این رو به سراغ «محمدرضا گمار» مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان رفتیم تا درباره اهم فعالیت های این قشر در یک سال گذشته به گفت و گو بپردازیم.

گمار در این باره گفت: بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ به دستور مقام عظمای ولایت تشکیل شد و از آن روز تاکنون بسیجیان، جهادگرانه در لبیک به رهبر انقلاب به میدان عمل آمدند تا با بهره گیری از ظرفیت ها و نیروی انسانی و توانمند جوانان در عرصه های سازندگی، اقتصادی، رفع محرومیت و اشتغالزایی گام های مؤثری بردارند.

وی تصریح کرد: کمک به محرومیت زدایی از جمله ساخت و سازهای مرتبط با مساجد، مدارس، خانه عالم، غسالخانه، ساخت مساجد و بازسازی موارد عنوان شده یکی از اصلی ترین برنامه های هر ساله بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان افزود: ایجاد واحدهای گلخانه ای، پرورش قارچ و زنبور عسل و همچنین فرآورده های این تولیدات، پرورش دام و طیور و آبزیان را هم می توان از عمده فعالیت های بسیج سازدگی برشمرد.

گمار از ظرفیت و توانمندی تویسرکان در زمینه صنایع دستی از جمله مبل و منبت خبر داد و عنوان کرد: در عرصه صنایع دستی نیز وام هایی متناسب با مشاغل مرتبط به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه برای مقابله با تحریم های دشمنان نظام و پویا ساختن اقتصاد داخلی، اقدامات در خور توجهی از سوی بسیج سازندگی انجام شده است و در سال جاری نیز محوریت برنامه ها به طور عمده با تولید و اشتغال همراه است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه در سال گذشته از سوی این نهاد 12 میلیارد و 610 میلیون ریال به 76 نفر متقاضی، تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است، تصریح کرد: دراین زمینه برای فعالیت 19 در عرصه پرورش زنبور عسل، سه میلیارد و 740 میلیون ریال و برای فعالیت 41 نفر در عرصه صنایع دستی، 6 میلیارد و 100 میلیون تومان و همچنین برای فعالیت سه نفر در عرصه گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل محمدی، 400 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.

گمار افزود: همچنین سال 95 در راستای فعالیت 6 نفر در عرصه تولیدات گلخانه ای در حدود  یک میلیارد و 210 میلیون ریال و فعالیت چهار نفر در عرصه پروش قارچ، 800 میلیون ریال،دو نفر در عرصه ماکیان، 60 میلیون ریال و یک نفر در عرصه ماهیان سردآبی 300 میلیون ریال وام پرداخت شد.

وی در ادامه به فعالیت های دیگری از جمله برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت برای محرومیت زدایی در روستاها از سوی دانشجویان و دانش آموزان بسیجی تویسرکانی خبر داد و عنوان کرد: همراهی با بسیج جامعه پزشکی و اعزام نیرو برای ویزیت و توزیع داروی رایگان در بین بیماران مناطق محروم هم جزیی از اقدامات انجام شده از سوی بسیج سازندگی تویسرکان بوده است.

زنگنه 

 
تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان