آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1396 - 0:02   |   کد مطلب: 28376
دانشجویان عنوان کردند که؛ این دانشجو افزود: امروز برخی از کاندیداها از قدرت رسانه استفاده می کنند و تنها به تخریب و شایعه سازی در مقابل کاندای رقیب می پردازند در حالی که باید بدانیم تقابل کاندیداها تقابل دو تفکر است، یک تفکری که می گوید چشمان به بیرون از مرزها باشد تا مشکلات حل شود و تفکر دیگری که ایمان دارد که راه حل مشکلات در دستان جوانان و در داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ظهر امروز تریبون آزاد با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دانشگاه پیام نور تویسرکان به همت خود دانشجویان برگزار شد.

دانشجویانی که ممهترین دغدغه آنان لحظه فارغ التحصیلی و در دست داشتن مدرکی است که امیدی برای شغل در آینده ندارند و این روزها به طور عمده از وعده های بی عمل برخی دولتمردان گلایه مند هستند.

کاندیداها اهل عمل باشند نه شعار

در این راستا دانشجویی عنوان کرد: ما با هزاران مشکل و سختی به دانشگاه وارد شدیم و اما باید دلمان به چه خوش باشد، به وعده های 100 روزه؟ آینده شغلی من دانشجو با چه برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدتی می خواهد تأمین شود.

وی اظهار کرد: تقاضای من از کاندیدهای ریاست جمهوری آن است که هر کدام در صورت منتخب شدن به وعده های خود عمل کنند و به قول معروف روی قولشان مردانه بمانند.

بسیاری از کاندیداهای شورای شهر تویسرکان تخصص لازم برای مدیریت شهری را ندارند

دانشجوی دیگری کلام خود را با موضوع انتخابات شوراهای شهر آغاز کرد، اینکه در تعجب است چگونه در شهرستان کوچکی در تویسرکان این همه کاندیدا برای شورای شهر ثبت نام کرده اند، در حالی که تعداد بسیاری از آنان، آن تخصص و تجربه لازم را ندارند.

وی عنوان کرد: تویسرکان برای پیشرفت نیاز به شورای شهر قوی از نظر تخصص دارد نه اینکه معلم عربی یا استاد ادبیاتی که آشنایی با امور شهری ندارد بیاید و به عنوان یک کاندیدا خود را معرفی کند.

این دانشجو تصریح کرد: مردم آگاه هستند و خوب می دانند که برای مدیریت شهری نیاز به افرادی با تحصیلات متناسب با حوزه شهری از جمله فعالیت ها وسوابق و تحصیلات در بخش معماری شهری، جامعه شناسی، رواشناسی، شهرسازی، فضای سبز و محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی شهری، معماری و یا  اقتصاد شهری می خواهد، اما متأسفانه در بین کاندیداهای شورای شهر مسئله مهم مدیریت شهری در این حد نمی بینیم و سوالی ذهنم را مشغول کرده که این تعداد افراد روی چه حسابی کاندید شده اند و با چه تحصیلات و سواد حوزه شهری می خواهند شهر را آباد کنند.

دانشجوی دیگری درباره 6 کاندیدای ریاست جمهوری هم گفت: باید بررسی کرد و عملکرد آنان را در هر حوزه ای که بوده اند زیر ذره بین برد، آیا در هر پست و جایگاهی که بوده اند به وعده های خود عمل کرده اند یا نه؟ اگر به این سوال پاسخ دهیم به درستی کاندیدای اصلح را انتخاب کرده ایم.

هنوز نمی دانم به کاندیدی باید رأی داد؟ کسی که به وعده 100 روزه خود عمل نکرده یا دیگری!

دانشجوی دیگر هم گفت: من رأی اولی ام هنوز نمی دانم باید به چه کسی رأی دهم به کسی که به وعده های 100 روزه خود عمل نکرده است یا به کسی که شناختی متفاوت نسبت به او دارم!

به لطف کلیدهای برخی دولتمردان بیکار شدم

در بین این دانشجویان فردی هم بود که با مدرک لیسانس داشته و بیکار است، وی نیز عنوان کرد: من با هزار مشکل لیسانس خود را گرفتم و روزی همچون این دانشجویان دانشجو بودم، اما به لطف عمو حسن و کلیدهایش بیکار شدم و الان می دانم که چگونه با یک انتخاب می توانم سرنوشت خودم را تغییر بدهم.

وی تأکید کرد: ما اگر مملکتی می خواهیم که پیشرفت در آن باشد و در خور شأن کشور ضروری است همه با هر گرایشی که هستیم پای صندوق های رأی بیاییم و ضروری تر آن که درست انتخاب کنیم.

به کاندیدی که به فکر منافع خود است، رأی ندهیم

دانشجوی دیگری هم گفت: سرنوشت کشور را همین تک تک آراء ما تعیین می کند روزی بینی صدر خائن که سر حقوق خود با سازمان سیا دعوا می کرد از صندوق های آراء بیرون آمد و روزهای دیگر افرادی دیگر و امروز نیاز است با دید بازتیر انتخاب خود را انجام دهیم و به کسی رأی ندهیم که تنها به فکر منافع خود هستند.

چطور می گویند نمی توانیم شغل ایجاد کنیم در حالی که وظیفه یشان است

وی اظهار کرد: باید درست انتخاب کنیم که بعدها پشیمان نشویم، یکی از مشکلات ما جوانان همین بیکاری است، چطور کاندیدایی می گوید نمی توانیم چهار میلیون شغل ایجاد کنیم در حالی که طبق قانون می بایست همین تعداد شغل را ایجاد کند.

تقابل کاندیداها بر سر دو تفکر نگاه به بیرون از مرزها و امید به داخل کشور است

این دانشجو افزود: امروز برخی از کاندیداها از قدرت رسانه استفاده می کنند و تنها به تخریب و شایعه سازی در مقابل کاندای رقیب می پردازند در حالی که باید بدانیم تقابل کاندیداها تقابل دو تفکر است، یک تفکری که می گوید چشمان به بیرون از مرزها باشد تا مشکلات حل شود و تفکر دیگری که ایمان دارد که راه حل مشکلات در دستان جوانان و در داخل کشور است و این تفکر به استعدادهای داخل کشور بها می دهد تا تولید داخلی رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز بیکاری در جامعه نتیجه آن است که مسئولانی که باید دنبال ایجاد اشتغال بروند، نرفتند و سرمایه ها را در بانک ها گذاشته و بنگاه داری می کنند.

این دانشجو تأکید کرد: اگر امروز حقوق های نجومی و مشکل اشتغال هست باید دید از چه تفکری نشأت گرفته است تا از آرمان اصلی انقلابی دور نشویم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان