آخرین اخبار

3. مرداد 1397 - 2:58   |   کد مطلب: 28377
شهروندان تویسرکانی معتقد هستند که اگر امروز و از همین حالا جلوی اقدامات بعدی مربوط به سند2030 گرفته نشود فردا روزی غرب ما را به بهانه های مختلف و دروغین وادار به اجرای آن می کند، در حالی که باید از همین ابتدا ایستادگی کرد، چرا که این سند از اصل اشتباه است و دین و بنیان خانواده را زیر هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب 17 اردیبهشت ماه سال جاری در جمع معلمان فرمودند: بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم، آنها باید مراقبت می‌کردند و نباید می‌گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم، اینجا جمهوری اسلامی است. سند2030 یونسکو و ازاین‌قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: به چه مناسبت یک مجموعه‌ به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست، این حق را داشته باشد که برای ملت‌های دنیا با فرهنگ‌های مختلف، تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است، اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر!مطلقاً مجاز نیست.

همچنین از نظر کارشناسان سند 2030 به نوعی سندی تحمیلی علیه ملت ایران است که نظام آموزشی ما را زیر سوال می برد و مغایرت بسیار با اسناد بالادستی نظام از جمله، "چشم انداز20 ساله کشور"، " سند تحول بنیادین آموزش و پرورش"، "سند نقشه جامع علمی کشور" و نقشه مهندسی فرهنگی کشور"  دارد و با توجه به تأکید رهبر انقلاب و گلایه مندی ایشان از ابلاغ این سند، ضروری است هرچه مسئولان سریعتر نظام آموزشی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای خنثی سازی آن اقدام شایسته ای انجام دهند.

از این رو بر آن شدیم تا واکنش های مختلف مردم تویسرکان نسبت به امضای این سند را جویا شویم، عدهای اسم این سند به گوششان هم نخورده بوده و عده ای کم و بیش از صدا و سیما و خبرگزاری ها اطلاعات خود را ازفایش داده بودند و برخی دیگر با شناخت کامل خود از سند مربوطه، دغدغه تربیت فرزندان خود از اجرای سند را داشتند.

ما زیر بار ننگ اجرای سند 2030 نمی رویم/ما خودمان فرهنگ داریم نیاز به آموزش غرب نداریم

یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: هر سندی که بدون اجازه ملت و به نفع و صلاح کشور نیست ما را آن را قبول نداریم و زیر بار ننگ آن نمی رویم.

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان قبول نمی کنیم که فرهنگ عظیم کشورمان را کنار بگذاریم و از فرهنگ و آموزش پوشالی بیگانه بیاموزیم، ما خودمان فرهنگ داریم.

این شهروند تویسرکانی افزود: یکی از بندهای این سند اشاعه تربیت ناصحیح جنسی در بین کودکان و دانش آموزان است و بنده به عنوان یک پدر دلسوز، غیرتم اجازه نمی دهد چنین سندی برای فرزندانم اجرا شود چه دختر باشد و چه پسر، به همین منظور از متولیان امر می خواهم با که عاملان امضای این سند برخورد قاطعانه داشتند باشند و نگذارند در جامعه ما اجرایی شود.

غرب به دنبال اشاعه سکولاریسم و بی دینی در آموزش کشور ما است

یکی از فرهنگیان تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: غرب می خواهد مسائل دینی و اعتقادی را آموزش ملت ما جدا کند و به نوعی با تحمیل این سند به دنبال کنار زدن اعتقادات دینی در آموزش کشور ما است و اگر بند به بند این سند خوانده شود به این امر پی می بریم که آموزش را به نابودی می کشاند.

سند2030 نابوده کنده اصل آموزش در کشور/

وی اظهار کرد: اگر امروز و از همین حالا جلوی اقدامات بعدی گرفته نشود فردا روزی غرب ما را به بهانه های مختلف و دروغین وادار به اجرای آن می کند، در حالی که باید از همین ابتدا ایستادگی کرد، چرا که این سند از اصل اشتباه است و دین و بینان خانواده را زیر سوال می برد و هدف قرار داده است.

این شهروند تویسرکانی تأکید کرد: از آنجا که این 2030، سندی مخرب برای فرهنگی و آموزشی ملت است، امیدواریم به زودی مسئولان امر پاسخگوی مطالبات مردمی در این زمینه باشند.

شهروند دیگری هم عنوان کرد: چطور بدون خجالت کشیدن رویشان می شود درباره این سند حرفی بزنند و چطور آن را امضاء کرده اند، من که روی سخن گفتن در این باره ندارم و به طور کامل مردود است.

2030، بدترین توهین به نظام آموزشی کشور است

مادری هم گفت: سند 2030 بدترین توهین به نظام آموزشی کشور است و من به عنوان یک مادر برای آینده فرزندانم نگرانم و مانده ام که چه بگویم، چرا مسئولان امر تاکنون اقدامی انجام نداده اند، شورای عالی فرهنگی کجاست؟ مسئولان متولی چه می کنند و چرا ساکت نشسته اند؟!

زنگنه

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان