آخرین اخبار

3. خرداد 1396 - 7:55   |   کد مطلب: 28616
روحانی گرچه پیروز انتخابات شد اما باید بداند چه آنانی که به او و وعده هایش رأی دادند و چه آنانی که خواستار تغییر برای پیشرفت کشور بودند همگی این روزها هر کدام مطالباتی دارند و مردم و وعده های دیگری که مانده اند تا چهار سال دیگر را تجربه کنند که چه زمانی محقق می شوند و این بار تک تک مردم خودشان ناظری هستند بر وعده و وعیده های داده شده.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها و پس از آن که کم کم تب انتخابات فروش کش می کند مردم می مانند و وعده های داده شده از سوی کاندیدای منتخبشان.کاندیدای ریاست جمهوری که در زمان انتخابات به مانند سال 92 باز وعده 100 روزه داد و رفع مشکل بیکاری جوانان و همچنان با نگاه به بیرون تعامل با دنیای خارج را گره گشا می داند همچون چهار سال دولت یازدهم.

توافق امریکایی ـ عربستانی تأییدی بر خلاء دیپلماسی روحانی

از روابط بین الملل همین بس است که درست در زمان انتخابات و همزمان با خوشحالی روحانی و طرفدارانش ترامپ رییس جمهور امریکا با عربستان پیمان خرید و فروش سلاح و موشک می بندد و علیه ایران توافقنامه هایی هم بسته می شود که به نظر کارشناسان اگر روابط بین المللی در چهار سال گذشته مطلوب واقع می شد شاید عربستان جرأت چنین توافقنامه هایی را علیه ایران به خود راه نمی داد، از این مسائل که بگذریم به وعده های داخلی دولت مردان می رسیم وعده هایی چون ایجاد نشاط و شادابی در جامعه به واسطه ایجاد اشتغال و در نهایت فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان جوانان.

تب انتخابات زودگذر است، اما مطالبات مردم نه/رفع بیکاری و تأمین معیشت قول روحانی به ایرانیان

تب انتخابات زودگذر و سریع فروش کش می کند و دولت منتخب می ماند و آن همه وعده ها، بی تردید اگر روحانی این بار هم نتواند به مانند سال های گذشته به وعده های خود عمل کند چهره ای دیگر از خود را در اذهان به نمایش می گذارد.

این مردم نیز با هزاران امید آمدند و به آن همه  وعده ها رأی دادند در آرزوی آن که با رفع معضل بیکاری در جامعه بتوانند معیشت خود و خانواده هایشان را تأمین کنند و بیکاری در استان همدان شاید مهمترین مطالبه هم استانی ها از دولت منتخب باشد.

سابق بر این در سایت خبری رودآور از اوضاع و احوال بیکاری در استان حرف ها به میان آمده بود، آنجا که گفته شد: سال گذشته مرکز آمار ایران در حالی نرخ بیکاری در کل کشور را نسبت سال 93، با رشد چهار دهم درصدی اعلام کرده بود که این نرخ در استان همدان با افزایش هشت دهم درصدی مواجه شد.

نرخ بیکاری در سال 93 در استان همدان 7.7 درصد بوده اما این آمار در سال 94 به 8.5 درصد افزایش یافت که این موضوع می تواند نشان دهنده تعدیل نیروهای کار و بیکاری بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها باشد.

و حال این روزها شاهد هستیم که مطابق با آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری اعلام شده در استان همدان از 8.5 درصد در سال 94 به 9.5 درصد در سال 95 افزایش یافته است.

آمار اشتغال ایجاد شده ارائه شده از سوی استاندار با آمار بیکاری ها در تضاد است

این که استاندار همدان در سال 95 مدعی بود که ماهانه در حدود 800 تا یک هزار شغل ایجاد کرده است با این ارقام عنوان ساز و کار هماهنگی نمی تواند داشته باشد و موضوعی است که باید به صورت مستند و با مدرک به آن پرداخت.

و اما تعطیلی کارخانه ها و یا نیمه تعطیل شدن آن ها و همچنین افزایش فارغ التحصیلان را می توان از دلایل افزایش نرخ دو درصدی بیکاری سال 95 نسبت به سال 93 دانست.

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در ابتدای شروع به کار خود مدعی شد که ملاک گرانی جیب مردم است نه آمار و ارقام نهادهای دولتی.

روحانی  بعدها نیز بر این موضوع تأکید کرد که «معیار سنجش تورم باز هم جیب مردم است و بنده همچنان قبول دارم که در زمینه گرانی، ارزانی و زندگی ملاک جیب مردم است."

مرد منتظرند تا ببیند رییس دولت منتخب چگونه با قاچاقیان برخورد می کند

روزهای انتخاباتی سال 96 نیز روحانی از حرف از رفع بیکاری جوانان به میان آورده بود و این روزها که خود را منتخب مردم می داند و مردم او را منتخب خود روز عمل فرا رسیده است، مردم در روز انتخابات به وعده خود عمل کردند و انتخابات را با مشارکت بالا رقم زدند تا تیری شود بر چشمان بیگانگان و مستکبران جهان، حال این روزها چشمانشان به دستان رییس دولت منتخب دوخته شده است که چگونه با قاچاقیان و عاملان واردات بی رویه و غیرضروری برخورد می کند.

با متخلفان زمان انتخابات برخورد شود

روحانی گرچه پیروز انتخابات شد اما باید بداند چه آنانی که به او و وعده هایش رأی دادند و چه آنانی که خواستار تغییر برای پیشرفت کشور بودند همگی این روزها می خواهند برخورد قاطعی با افرادی که در دوران انتخابات بداخلاقی هایی داشتند، انجام گیرد، چرا که در این صورت است که او می تواند اعتماد عامه مردم را به خود جلب کند.

مردم به روحانی فرصتی دیگر دادند/مطالبه گری هم بیشتر شد

آن عده که به روحانی فرصتی دیگر دادند، بی تردید مطالبه گریشان هم بیشتر شده است، چرا که اعتماد به منتخب خود دارند و امید به آینده دوخته اند تا سال های آتی پیشمان از کرده خویش نشوند.

و اما هنوز کارخانه صنعتی مهمی در استان همدان بنا نشده است و تعدادی دیگر از کارخانه ها به دلیل نبود یا کمبود سرمایه در گردش و یا عدم توان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، رو به تعطیلی یا تعدیل کارگران خود آورده اند.

هنوز پروژه خط آهن همدان ـ تهران که در 10 روز منتهی به انتخابات افتتاح شد، ایستگاهی برای بهره برداری ندارد.

هنوز به گفته «رسول منعم» مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، 79 پروژه نیمه تمام ملی و استانی که متشکل از 48 پروژه‌ استانی و 31 پروژه ملی است وجود دارد.

هنوز 12 بیمار EB(پروانه ای) در تویسرکان در رنج و عذابند و کسی به دادشان نرسیده و چیزی از طرح تحول سلامت نصیبشان نشده است.

هنوز قیمت های مرغ و گوشت رو به افزایش است و خرما هم در آستانه ماه رمضان همین گونه و مردم مانده اند و قدرت توان خرید پایین و سفره هایی که روز به روز کوچکتر می شود.

هنوز بیمارستان قائم تویسرکان که وعده اتمام آن از سوی دولتمردان پایان سال 95 بود پیشرفت مناسبی برای بهره برداری در سال 96 که وعده ای دیگر برای افتتاحش از سوی مسئولان اجرایی بود، ندارد.

هنوز برای اذهان عموم به طور کامل و جامع درباره سند2030 که تعدادی از کارشناسان فرهنگی و آموزشی کشور، آن را کاپیتولاسیون یا تروای فرهنگی می دانند، شفاف سازی نشده است.

و مردم و وعده های دیگری که مانده اند تا چهار سال دیگر را تجربه کنند که چه زمانی محقق می شوند و این بار تک تک مردم خودشان ناظری هستند بر وعده و وعیده های داده شده.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان