آخرین اخبار

6. خرداد 1396 - 8:04   |   کد مطلب: 28663
اهالی روستای باباپیر تویسرکان از شبکه آب باباپیر که فاقد تصفیه خانه است و هم اکنون به شیوه سنتی کلر زنی می شود، گلایه دارند و معتقد هستند: با توجه به ظرفیت تولید مبل و منبت در این منطقه ایجاد چند سوله صنعتی برای اسقرار صنف مبل سازان می تواند گره گشای مشکلات بیکاری جوانان این روستا شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، وقتی پای صحبت اهالی روستاها می نشینیم کم نیست درد و دل های آنان که هر روز مطرح می کنند و به طور عمده گوش شنوایی برای رسیدگی به مشکلاتشان نیست و آنان با تمام این مشکلات زمانی که مسئولی پا به روستایش می گذارند از او به خوبی استقبال می کنند، تا شاید بتوانند این گونه مشکلات زندگی خود را عنوان کنند.

و اما روستای باباپیر و مشکلات خاص خودش و گزارش رودآور. موارد عنوان شده ذیل برگرفته از درد و دل های اهالی این روستا است.

اهالی روستای باباپیر با حدود 500 خانوار ساکن و بیش از 10  هزار مهاجر که به این روستا تردد دارند، از استاندار و مسئولان اجرایی شهرستان می خواهند که به مردم شهید پرور این منطقه که بیش از 30 شهید و ده ها جانباز و  آزاده دارد که برای حفظ آرمان های والای اسلامی وتمامیت عرضی کشور  تقدیم  شده اند، می خواهند که آنان هم به عنوان مسئول به وظیفه محوله خود عمل کرده ومشکلات مطرح شده را حل کنند.

یکی از اهالی روستا می گوید: از مسئولان می خواهیم تا چاره ای برای تأمین آب آشامیدنی باباپیر بیاندیشند چرا که حدود 6 ما درسال جیره بندی است  و مشکل آن با بهره مندی از خط انتقال فریازان به سرکان برطرف شدنی است.

وی اظهار کرد: ما خواستار انجام بهسازی فازهای به جا مانده از سال 69 تاکنون هستیم و روکش آسفالت و اصلاح شانه خاکی جاده باباپیر به سرکان و همچنین رفع پیچ واقع در دره سفرز این جاده هستیم، این جاده تاکنون سبب مرگ سه نفر  شده وتعدادی هم مجروح شده اند، که به دنبال آن چند خانواده متلاشی وبی سرپرست شدند.

بختیاری یکی دیگر از اهالی روستای باباپیر هم عنوان کرد: آسفالت و زیرسازی خیابان کمربندی و خیابان مخابرات و همچنین زیرسازی وآسفالت جاده گلزار شهدای باباپیر که برای اهالی مشکلاتی ایجاد کرده، این روزها به خواست عمومی تبدیل شده، جز مطالبات اصلی اهالی این روستا است.

وی اظهار کرد: ما نیز همانند مردم شهر نیاز به سالن ورزشی چند منظوره سر پوشیده چه برای بانوان و چه برای مردان روستا داریم و ادامه بازسازی زمین فوتبال این روستا که قرار بود در سال 87 در قالب طرح بازسازی ضربتی اصلاح شود و نشد هم از خواسته های من و دیگر اهالی روستا است.

مراد هم که از اهالی روستای باباپیر تویسرکان است، گفت: سنگ چینی و اصلاح رودخانه که این روستا را به دو بخش شرقی و غربی تبدیل می کند، تعویض لوله های شبکه آب این روستا به علت پوسیدگی که هر روز از جایی می ترکد و سبب تخریب آسفالت و معابر شده و اجرای شبکه فاضلاب در این روستا برای جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی جز خواسته های چندین ساله اهالی روستا است که بارها عنوان شده و مسئولی به آن توجه نکرده است.

وی معتقد است که ایجاد سدخاکی برای حفظ نزولات آسمانی و آب های فصلی برای امور کشاورزی از دیگر نیازمندی های این روستا است.

بختیاری یکی دیگر از اهالی روستا هم گفت: انتصاب دهیار تمام وقت برای این روستای بزرگ از خواسته های ما است تا بتواند امور محوله را سامان دهد، چرا که دهیار فعلی باباپیر  پاره وقت وسه روز در هفته بکارگیری شده است.

وی خواستار اجرای طرح پرتو دهی درختان گردو برای جلوگیری از سرمازدگی شد و از مسئولان خواست: نوسازی ناوگان حمل نقل مسافری این روستا با اعطاء وام های دراز مدت را هم جز برنامه های خود برای مردم این روستا قرار دهند.

بختیاری معتقد است: عمده خودروها که مسافر جابجا می کنند فرسوده و از رده خارج شده  و جان مسافران در خطر است.

وی با بیان اینکه شبکه آب باباپیر فاقد تصفیه خانه است و هم اکنون به شیوه سنتی کلر زنی می شود، افزود: با توجه به ظرفیت تولید مبل و منبت در این منطقه ایجاد چند سوله صنعتی برای اسقرار صنف مبل سازان می تواند گره گشای مشکلات بیکاری جوانان این روستا شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان