آخرین اخبار

27. خرداد 1396 - 6:27   |   کد مطلب: 28949
یک بانوی روستایی که دست برقضا فرمانده پایگاه بسیج و رییس شورای روستا نیز است، برای آنانی که کم سواد یا بیسواد هستند هم برنامه ریزی کرده و با برپایی ختم صلوات آنان را به میدان معنویت آورده و این روزها لبخند برلبانش بیشتر است، سال گذشته از اینکه قرآن ها و مفاتیح الجنان ها از نظر ظاهر مناسب نبودند ناراحت بود و امسال خوشحال، حالا دیگر قرآن های صحافی شده به شکلی زیبا برای ختم قرآن پیش روی او و دیگر اهالی روستا است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ماه، ماه مبارک رمضان است، بسیاری از مسلمانان از آن جا که بر این موضوع آگاه هستند که ثواب تلاوت و قرائت قرآن مجید بیشتر از سایر ماه ها است، به ختم قرآن به صورت دسته جمعی یا انفرادی مشغول می شوند، گاه در دوره های جزء خوانی شرکت می کنند و گاهی در دوره های تفسیر و ترجمه قرآن مجید.

 بسیاری هم هستند که با ذکر دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان که در مفاتیح الجنان آمده است، بیشتر از همیشه به دعا و نیایش و استغفار روی آورده اند.

و مردم روستای جیجانکوه نیز به همین ترتیب.اما رمضان امسال بوی دیگری دارد، معنویتش هم گویا بیشتر شده است.

در مسجد این روستا در حدود 60 قرآن و مفاتیح الجنان بود که به دلیل آن که اهالی مؤمن روستا از آن سال های سال است استفاده کرده بودن، نیاز به صحافی داشت و این می شود جرقه ای در ذهن یکی از بانوان روستا برای چاره اندیشی در راستای صحافی کردن قرآن ها.

نامش «پروین قادری» است، فرمانده پایگاه مقاومت اسماء جیجانکوه، یک بسیجی که معنای منویات رهبری به ویژه جمله "آتش به اختیار" را به زیبایی تمام و در عمل معنا کرده و از آن جا که معتمد اهالی روستا هم هست در انتخابات شورای اسلامی روستا که 299 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد با اکثریت رأی مردم روستا به عنوان رئیس شورا منتخب می شود.

آهسته حرف می زند و به طور عمده در عمل فعالیت هایش را نشان می دهد، آن روز که به سراغش رفتیم مشغول صحافی قرآن بود، او از نیت قربت الله کار خود ودوستانش می گوید، آن جا که به همراه دو بانوی دیگر از روستا فاصله طولانی جیجانکوه تا شهر را طی می کنند تا در تویسرکان به صورت فشرده کار صحافی را از یک "صحاف کار" بیاموزند.

در شهر با کولیوند آشنا می شوند و او نیز نه تنها صحافی کردن را به این بانوان به صورت رایگان می آموزد بلکه طبق قول و قرار همیشگی خود و خدایش، وسایل و تجهیزات کار صحافی را هم رایگان در اختیار آنان قرار می دهد.

قادری و دوستانش به روستا باز می گردند و تجدید وضویی می کنند، قرآن ها و مفتاتیح الجنان هایی که نیاز به صحافی دارند چه در قسمت برادران و چه در قسمت بانوان یکی یکی صحافی می کنند تا تعدادشان به 60 جلد می رسد.

حال در ماه مبارک رمضان به همت او و همیاری اهالی روستا ختم قرآن برگزار می شود، از آن جا که مربی حلقه صالحین پایگاه بسیج این روستا نیز هست، برای کم سن و سال ها کلاس روخوانی و روانی خوانی قرآن برگزار می کند و برای بزرگترها که سواد بیشتری دارند ختم قرآن.

قادری برای آنانی که کم سواد یا بیسواد هستند هم برنامه ریزی کرده است و با برپایی ختم صلوات آنان را هم به میدان معنویت آورده و این روزها لبخند برلبانش بیشتر است، سال گذشته از اینکه قرآن ها و مفاتیح الجنان ها از نظر ظاهر مناسب نبودند ناراحت بود و امسال خوشحال، حالا دیگر قرآن های صحافی شده به شکلی زیبا برای ختم قرآن پیش روی او و دیگر اهالی روستا است.

او امروز و در نزدیکی شب های قدر دلش آرامتر از روزهای دیگر است، آماده سازی دل ها برای شب های احیاء نیاز به خودسازی حداقل 18 روزه دارد و اینجا اهالی روستا معنویت را نیز به هم می بخشند.

قادری برای بانوان روستا در سنین مختلف برنامه های ویژه ای را در راستای جذب به مسجد اجرایی می کند، گاهی مسابقات فرهنگی و هنری برگزار می کند و حتی جوایز مسابقات را از هزینه های شخصی خود متقبل می شود و گاهی دیگر زمینه اردوهای زیارتی به قم و جمکران را برای بانوان روستا مهیا می سازد.

گاهی هم برای کودکان گروه های سرود انقلابی و حفظ قرآن با اشاره تشکیل می دهد و برای نوجوانان هم گروه های تواشی.

علاوه بر آن از آنجا که در حوزه علمیه نیز تحصیل کرده است، مسائل مرتبط با احکام را نیز برای بانوان روستا متناسب با سنین آن ها توضیح  می دهد و تشریح می کند.

زبانش شیرین و لحنی آرام دارد، گاهی با خنده خواسته هایش را مطرح می کند و گاهی دیگر در عمل اهالی را جذب مسجد می کند، کودکان و نوجوانان او را خاله صدا می زنند و بزرگترها پروین خانم.

حالا این روزها همین پروین خانم در جایگاه رییس شورای روستا، هیئت امنا و دیگر اعضای شورا را گردهم جمع کرده است تا برای مسجد جامع روستا که مدتی متولی و سرایدار نداشت چاره ای بیاندیشند و خوشبختانه با موافقت و تصمیم گروهی فرد معتمدی را به عنوان سرایدار مسجد برمی گزینند.

قادری حتی به فکر ساخت خانه عالم برای حضور دائم یک روحانی در روستا هم افتاده و چندین مرتبه به ارگان هایی همچون تبلیغات اسلامی و بسیج خواهران مراجعه کرده است تا با همکاری این دو ارگان بتواند هرچه سریعتر کار خانه عالم و پایگاه بسیج را در یک ساختمان هرچند به متراژ پایین به اتمام برساند تا مردم روستا از برکت حضور یک روحانی نه تنهادر مناسبت ها بلکه در سایر روزهای سال نیز بهره مند شوند.

حالا دیگر کمی تندتر حرف می زند و نگاهش به ساعت است، می گوید که باید هرچه سریعتر به بخشداری برود و مشکلات آب روستا را نیز با دهیار و بخشدار مطرح کند.

از سوی دیگر از آن جا که اهالی روستا در کار مبل و منبت هر کدام برای خود استادکار هستند، می خواهد تا با انسجام و اتحاد بیشتر اهالی زمینه ایجاد فرصت های شغلی بیشتری را البته با کمک دیگر اعضای شورای اسلامی در روستا فراهم سازد.

اقدامات او در حقیقت عملیاتی کردن جمله مقام عظمای ولایت است: "آتش به اختیار" برای اوج گرفتن.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان