آخرین اخبار

6. تير 1396 - 10:01   |   کد مطلب: 29227
بسیجیان جهادگر حوزه شهید باهنر تویسرکان هفته گذشته در روزهای گرم و با زبانی روزه و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، به تعمیر خانه یکی از محرومان روستایی اقدام می کنند و نشان می دهند که تلفیق جهادگری و امدادرسانی می تواند نوید بخش رفع محرومیت و زدودن چهره فقر به ویژه در مناطق روستایی باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ 15 اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبری با عنوان  "خانه ای ساخته اند در فقر تمام؛ سایه بانش همه ابر/ چشمان نابینای والدین یک خانواده به دنبال انصاف مسئولان می چرخد/گشتیم، نبود، نگرد نیست!+تصاویر" در سایت خبری رودآور منتشر شد، خبری که حکایت داشت از زندگی یک خانواده ای مستمند که با درد نداری این روزها را سپری می کنند و مادر خانواده از دوو چشم به شدت معلول است و پدر خانواده نیز از یک چشم بسیار نابینا و هر دو بالای 70 سال، سن دارند و مشکلات بسیار دیگر آن ها، از نداشتن یک آبگرمکن برای استحمام و یک سرویس بهداشتی مناسب در نزدیکی اتاق و شاید محتاج بودن به نان شب هم صحبت به میان آمده بود.

به دنبال این خبر بود که 23 اردیبهشت ماه سال جاری مدیر کل کمیته امداد استان همدان به تویسرکان سفری نیم روزه می کند و با سرکشی از این خانواده و چند خانواده دیگر گزارشی از فعالیت های کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی مددجویان ارائه می دهد، گزارشی که با عنوان "پیگیری امداد در واکنش به انتشار خبری در رودآور؛   زندگی هایی زیر خط فقر و تنها حامیانی به نام کمیته امداد/صداقت و اخلاقمداری در نهادهای انقلابی+تصاویر" در سایت خبری رودآور منتشر شد.

آن روز ترکمانه از اقدامات متعددشان برای خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه به ویژه مددجویان کیمته امداد حرف ها به میان آورد، آنجا که با توجه به محرومیت های بسیاری از مددجویان با اولویت بندی به هر کدام از خانواده دیر یا زود هم شده رسیدگی می کنند و اما همان روز مدیر کل کمیته امداد استان همدان علاوه بر بیان برنامه های در دست خود و همکارانش، قول مساعدی برای ساخت حمام و سرویس بهداشتی خانه حسن آقا، سوژه اصلی گزارش رودآور هم می دهد و کمیته امداد تمام هزینه های آن را متقبل می شود.

پس از آن با تأمین هزینه ها از محل کمک های خدماتی کمیته امداد وسایل و مصالح لازم خریداری می شود، اما به توجه به درگیر بودن پیمانکار مربوطه کمیته امداد در کمک به ساخت یکی، دو بنای دیگر برای خانواده های مستضعف، چند روزی ساخت حمام و سرویس بهداشتی خانه حسن آقا عقب می افتد و از آنجا که بانوی این خانواده نابینا و حسن آقا هم کم بینا است، ضرورت ساخت بخش های مورد نیاز خانه یشان بیش از پیش خود را نشان می داد.

اینجا بود که بسیجیان حوزه مقاومت شهید باهنر تویسرکان با مطلع شدن از اوضاع و احوال این خانواده پیشنهاد همکاری با کمیته امداد برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام حسن آقا را می دهند.

بسیجیان جهادگر این حوزه در روزهای گرم و با زبانی روزه کیسه های سیمان را جا به جا می کنند، آب می آورند، گل درست می کنند و خشت، خشت روی هم دیگر می گذارند تا طعم محرومیت تا حدودی از چهره این خانواده از بین برود.

به گفته «سید یزدان میرجمالی» فرمانده حوزه شهید باهنر تویسرکان همکاری با ادارات مختلف در راستای خدمت رسانی از همه نظر به اقشار مختلف مردم از سیره عملی بسیج و بسیجیان همیشه در صحنه است.

او معتقد است چهره محرومیت، زندگی های بسیاری را به کامشان تلخ کرده است و جهادگران بسیجی با تأسی از امیرمؤمنان امام علی(ع) و با بهره مندی از توان داخلی و پیروی از منویات رهبری به ویژه در تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، فعالیت های متعددی انجام داده اند و می دهند.

میرجمالی می گوید: هرجا که نیاز به نیروی جهادی باشد این بسیجیان هستند که بدون هیچ گونه چشم داشتی و تنها مخلصانه و برای رضای خدا وارد عرصه می شوند تا خانه ای بنا شود و سقف خانه ای آوار نشود.

فرمانده حوزه مقاومت شهیدباهنر تویسرکان در ادامه به ساخت دیوار مدرسه روستای جرا هم در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: بازسازی و بهسازی تعدادی از مدارس روستاها هم جزبخشی از گروه های جهادی این حوزه است که به خوبی انجام می گیرد.

به گزارش رودآور، تلفیق جهادگری و امدادرسانی می تواند نوید بخش رفع محرومیت و زدودن چهره فقر به ویژه در مناطق روستایی باشد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان