آخرین اخبار

26. تير 1396 - 8:40   |   کد مطلب: 29527
ترویج گفتمان دینی و فرهنگ اصیل اسلامی، انقلابی و ایرانی با بهره مندی از شیوه های نوین تربیتی در فضاهای عمومی به ویژه برای کودکان در ایام تعطیلات تابستانی نه تنها آنان را با مفاهیم دینی آشنا می سازد بلکه زمینه ساز اجرای برنامه ها و تفریحات سالم و شاد هم در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها و همزمان با تعطیلات تابستانه خانواده های بسیاری برای تفریح به پارک های مختلف می روند و فضا هم برای اجرای برنامه های فرهنگی در راستای ترویج و تبیین مفاهیم ارزشمند اسلامی و انقلابی هم مهیا می شود و در این میان بسیجیان حوزه المهدی(عج) پا به عرصه گذاشته و فعالیت های بیشماری را انجام می دهند.

فعالیت هاییکه با رویکرد اجرایی شدن برنامه ها و تفریحات سالم و البته شاد و مفرح برای کودکان و حتی والدین آنان انجام می گیرد.

از این رو «مصطفی محمودی» فرمانده حوزه مقاومت المهدی(عج) در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: پایگاه فرهنگی پارک نبوت تویسرکان، توسط این حوزه در تابستان راه اندازی شده که در سه  غرفه ثبت خاطرات، کودک و نوجوان و مشاوره، اقدامات گستردهای را در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی انجام می دهد و در بخش مشاوره هم در دو حوزه مشاوره خانواده و پاسخگویی به شبهات شرعی مراجع کنندگان به پارک فعالیت هایی انجام داده است.

وی اظهار کرد: در این زمینه تنها حوزه علمیه برادران و خواهران تویسرکان از ارگان های مختلف شهرستان با ما همکاری کردند که جای تقدیر دارد.

فرمانده حوزه مقاومت المهدی(عج) افزود: هر روز گستردگی کار بسیار زیاد است و هر شب یک برنامه جدید و نوع آوری در همه بخش ها داریم، به طور مثال شب گذشته از بازی مار و پله استفاده کردیم و در تلفیق با مفاهیم اسلامی و فرهنگ دینی به گونه ای اجرا شد تا معروف ها و منکرها به شیوه ای زیبا و قابل درک و فهم برای کودکان بیان شود.

محمودی با بیان اینکه فعالیت ما هر روزه در تعطیلات تابستان از ساعت 17 عصر آغاز می شود، عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت در پارک از مهمترین برنامه هایی بوده که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

وی گفت: در اجرای این برنامه های چهار بسیجی به صورت شبانه روز و 15 بسیجی دیگر به صورت موقت با ما همکاری می کنند.

فرمانده حوزه مقاومت المهدی(عج) اظهار کرد: در غرفه کودکان نقاشی هایی زیبایی کشیده می شود به طوری که سعی شده از طرح های آماده با اشکالی مذهبی که نیاز به رنگ دارند، استفاده شود تا کودکان با رنگ آمیزی این تصاویر با اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ علوی بیشتر آشنا شوند.

محمودی به غرفه ثبت خاطرات هم اشاره کرد و گفت: در این غرفه چه کودکان و چه والدین آنان با تصاویری ویژه که نوشته ای با مفهوم و متناسب با ارزش های انقلابی بر روی آن نقش بسته شده، عکس یادگاری می گیرند و ما علاوه بر آنکه آن تصاویر را در یک شبکه اجتماعی منتشر می کنیم، با ارائه آن به خانواده ها به نوعی برای همیشه جمله و مفهوم انقلابی و اسلامی را به آنان هدیه می دهیم تا هر بار با دیدن تصویر جمله مورد نظر در مقابل چشمانشان نمایان شود و اثرگذاری جمله کم کم خودش را نشان دهد.

وی به برگزاری جنگ شادی به صورت هفتگی و در شب های جمعه توسط دو گروه از هنرمندان تویسرکانی از جمله حیدری و پیری هم اشاره کرد و افزود: هر شب برنامه متنوعی برگزار می شود، به طور مثال در مسابقه طناب کشی سعی شده که نام یک شهید هم عنوان شود، تا کودکان با حضور در مسابقه با آن شهید و ویژگی های اخلاقی او آشنا شوند.

فرمانده حوزه مقاومت المهدی(عج) تصریح کرد: حتی در مسابقه دارت و تفنگ بادی هم به نوعی برای بیان ویژگی های صفات اخلاقی اسلامی به صورت کودکانه تدابیری اندیشیده شده است تا ذهن کودکان پذیرای مفاهیم والای اسلامی شود، مباحثی از جمله نیکی کردن به پدر و مادر و یا چگونگی دوری از غیبت، تهمت و دروغ هم به شیوه ای کودکانه و با برنامه های خاصی اجرایی می شود.

به گزارش رودآور، ترویج گفتمان دینی و فرهنگ اصیل اسلامی، انقلابی و ایرانی با بهره مندی از شیوه های نوین تربیتی در فضاهای عمومی به ویژه برای کودکان در ایام تعطیلات تابستانی نه تنها آنان را با مفاهیم دینی آشنا می سازد بلکه زمینه ساز اجرای برنامه ها و تفریحات سالم و شاد هم در جامعه می شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان