آخرین اخبار

10. آبان 1397 - 14:00   |   کد مطلب: 29743
بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان در زمینه های تولید داخلی سعی می کند تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را فراهم سازد که حمایت از پرورش دهندگان بلدرچین و تولیدکنندگان تخم این پرنده یکی از این زمینه های اقتصادی در تویسرکان است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها برخی ها در میان هیاهوهای همایش های برگزار شده برای بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی، فارغ از آن که این همایش ها و حرف ها اثرگذار باشد یا نه در عمل پا به میدان زمینه سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گذاشته اند و بسیج سازندگی با حمایت از صاحبان کارگاه های زودبازده و یا افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای راه اندازی شغل و کارآفرینی هستند، مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار کرده است.

پرورش زنبور عسل، توجه به مبل و منبت، ایجاد گلخانه، دامداری و پرورش گیاهان دارویی برخی از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان تویسرکان است و اما نباید از ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد واحدهای تولید بلدرچین و تخم بلدرچین غافل ماند.

«سعید بصیری» دست بر قضا یکی از بسیجیان تویسرکانی است متأهل و فرمانده پایگاه محمد رسول الله(ص) از حوزه مقاومت المهدی(عج)، او تحصیلات دانشگاهی دارد و تا مقطع لیسانس تحصیل کرده است و با فکری خلاقانه و برای الگو شدن پایگاه در زمینه اقتصادمقاومتی برای همگان پرورش بلدرچین را به بسیجیان می آموزد.

«مصطفی محمودی» فرمانده حوزه المهدی(عج) می گوید: یکی از اهداف برنامه های ما همسو با بسیج سازندگی شناساندن ظرفیت های اقتصادی در تویسرکان و معرفی بیشتر این ظرفیت ها به مردم برای روی آوردن به فعالیت های اقتصادی متناسب با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان است و در این زمینه برنامه های مختلفی طرح ریزی شده، که یکی از آن ها حمایت از متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای پیاده سازی ایده ها و طرح های کارآفرینان تویسرکانی چه بسیجی و چه غیر بسیجی است.

او ادامه می دهد که پرورش بلدرچین و  و تولید تخم بلدرچین از آن جا سرشار از امگا3 برای تقویت خوش و حافظه کودکان می تواند درآمدزایی داشته باشد، چرا که به گفته کارشناسان نسبت به تخم مرغ هفت برابر آهن و پنج برابر فسفر دارد و تا حدودی هم می تواند جایگزین و یا مکمل خوبی برای قرص آهن باشد.

فرمانده حوزه المهدی(عج) افزود: از این رو سعی شده تا با امکانات موجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حتی شده در ابتدا با گام های کوچک کار را آغاز کنیم و زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم سازیم.

به گزارش رودآور؛ بلدرچین پرنده ای زود بازده ای است که به صورت طبیعی و بدون دستکاری ژنتیکی و بدون استفاده از آنتی بیوتیک ، مکمل ، واکسن پرورش میابد. پروش بلدرچین از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. بطوری که دوره جوجه کشی بلدرچین ۱۷ روز می  باشد (۱۴ روز اول مرحله ستر و ۳ روز پایانی در مرحله هچر جوجه ها از تخم نطفه دار بیرون می آیند) تخم نطفه دار مناسب جوجه کشی بین ۷ تا ۱۰ گرم بطور تقریبی باید وزن داشته باشد. بلدرچین تغذیه خیلی کمی دارد هر بلدرچین در روز حدودا ۲۵ تا ۳۰ گرم دان مصرف می کند. و در کمتر از ۴۰ روز به وزن کشتار می رسند. بلدرچین آماده کشتار دارای وزن تقریبی ۲۵۰ تا ۳۵۰ گرم است.

 

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان