آخرین اخبار

22. مرداد 1396 - 0:15   |   کد مطلب: 29942
در حالی که هنوز قلم حمایت رودآور از فرماندار تویسرکان خشک نشده است، خبرنگار این مجموعه خبری تنها به دلیل انتقال مشکلات مردم به سیاه نمایی متهم می شود و بار دیگر آزادی بیان در دولت تدبیر و امید به باد داده می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نقل شده است که امیرمومنان علی(ع) به یکی از یاران نزدیک خود به نام «ابوالاسود دوئلی» حکم قضاوت داد. اما مدت کوتاهی نگذشت که او را از کار قضاوت برکنار ساخت. وقتی که ابوالاسود از عزل خود آگاه شد به محضر امام رفت و عرض کرد: «ای امیرمومنان چرا مرا عزل کردید؟ به خدا سوگند من هیچ خیانتی مرتکب نشدم.»

امام فرمود: «این را می پذیرم، اما به من خبر دادند که دو نفر پس از نزاع با یکدیگر به نزد تو آمدند و تو با صدایی بلند بر سر آنها فریاد کشیدی. آنچنان که صدای تو بلندتر از صدای هر دوی آنها بود. قاضی حق ندارد با صدای بلند با کسی سخن بگوید.»

این است جواب صدای بلند بر سر مردم فرود آوردن  و اما روز پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی به مناسبت خبرنگار و آن هم در حالی که هنوز قلم حمایت رودآور از فرماندار تویسرکان خشک نشده بود فرماندار سایت خبری را به سیاه نمایی محکوم می کند.

اواخر خرداد ماه سال جاری بود که «زهرا احمدی‌پور» معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی کشور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در همدان، درکمال ناباوری فرماندار تویسرکان را به خاطر پیگیری یکی از مهمترین مطالبات مردم مورد خطاب قرار داد و در میان تعجب همگان خطاب به مومیوند با بیان اینکه عنوان شهر مبل و منبت به ملایر کارشناسی بود، گفت: "استاندار همدان باید شما را بازخواست کند".

و رودآور در حمایت از فرماندار بومی شهرستان گزارشی با عنوان "فرماندار تویسرکان باید تجلیل شود نه بازخواست/رییس سازمان میراث فرهنگی باید به مسائل عادلانه تر نگاه کند" منتشر کرد و چه زود مسئولان همه چیز را فراموش می کنند و یک سایت خبری را تنها به دلیل انتشار واقعیت های زندگی مردم از فقر و نداری گرفته تا بیکاری و سیاست زدگی تنی چند از مسئولان آن هم در روز خبرنگار، روزی که شاید امید می رفت خبرنگاری مورد بازخواست قرار نگیرد در یک مراسم رسمی مورد عتاب و خطاب قرار می گیرد.

فرماندار تویسرکان که تاب تحمل انتقاد سازنده را ندارد و شاید همانند برخی دیگر از دولتمردان به دنبال مجیز گویی است این سایت را متهم به سیاه نمایی می کند، سوال اینجاست؛ کسی که قصد سیاه نمایی دارد یعنی می خواهد با غلو و حرف های غیر واقع از مسئولی باج خواهی کند، چرا فرماندار تویسرکان بدون مصداق زدن حرف از سیاه نمایی می زند؟! آیا اگر باج خواهی شده بود، نباید مصداقی هم همراه کلام خود می آورد؟! مصداق باج خواهی چیست جناب فرماندار؟!

مسئله دیگر آن که به گفته فرماندار تویسرکان که در روز خبرنگار دو بار با صدای بلند از خبرنگار رودآور سوال کرد: "مگر ما شما را به این جلسه دعوت نکرده ایم؟!" خبرنگار رودآور مهمان فرماندار بوده است، کجای دنیا رسم بر آن اسم مهمان دعوت می کنند و بر سر او فریاد می زنند "مگر ما تو را دعوت نکرده ایم؟!"

آیا سایت خبری رودآور که از دل مردم وتنها برای مردم است و انتقال دهنده صدای مردم به مسئولان که تاکنون ذره ای باج خواهی نکرده و همین مسئول مصداقی از باج خواهی نیاورده است، در روز خبرنگار باید مورد عتاب و خطاب قرار گیرد؟

آزادی بیانی که می گویند در دولت تدبیر و امید اوج گرفته است کجاست؟ روزی وزیری میکروفن خبرنگاری را می گیرد و وزیری دیگر به خبرنگاری پرخاشگری می کند.

و این روزها هم فرمانداری کسانی که حرف دل مردم را می زنند متهم به سیاه نمایی می کند!

به زودی همراه با اسناد گزارش هایی از محرومیت های تویسرکان منتشر می شود.

شاید اگر عده ای از مسئولان تویسرکانی زمانی که باید حقایق شهرستان منتشر می شد جلوی آن را نمی گرفتند این شهر امروز با این همه مهاجرت مردم و معظل بیکاری دست و پنجه نرم نمی کرد و در جذب اعتبارات موفق بود.

در خبرگزاری ایرنا از مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نقل شده است که "بخش های قابل توجهی از شهرستان تویسرکان از حوزه مناطق محروم خارج شده در حالی که دولت برای سرمایه گذاران در مناطق محروم مشوق های خوبی مانند معافیت های مالی بلند مدت در نظر گرفته است. "

اگر آن روزها برخی مسئولان تویسرکان واقعیت های شهرستان را به بالادستی های خود منتقل می کردند امروز تویسرکان برای جذب یک سرمایه گذار خود به آب و آتش نمی زد و حکایت این روزهای برخی ازمسئولان تویسرکانی هم این گونه است که از بیان واقعیت ها دوری می کنند. مگر اشکالی دارد هم ظرفیت ها گفته شود و هم ضعف های شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، راه وشهرسازی و ...

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

اللهم صل علی محمد وال محمد باسلام ضمن سپاس از زحمات شما در راستای پیشرفت شهرمان تویسرکان وحمایتتان از مسئولین ودفاع از عمل کردشان لازم به یاداوری است که کلمه باج خواهی وسیاه نمایی برای مسئولین کلمه پسندیدهای نیست امااینجانب نیز از این منظر گله مندم که چندین بار درباره مرمت پیاده شهرک قائم راه چهار باغ جانباز ضلع شمالیش مقابل مسکن مهرکه چندین بار باشهرداری به صورت نامه وحضوری مکاتبه شد ومسئولین وحتی به سایت رود اور هم ایمیل زیدم تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده در ضمن در سایت شما هم منعکس نشد ومتاسفانه هیچکس کارش را برحسب وظیفه ویا برای رضای خداانجام نمیدهد (اللهم عجل لولیک الفرج) خرمی شهرک قائم

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان