آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 0:57   |   کد مطلب: 30159
این روزها و حتی در گرمای تابستان هستند جهادگران بسیجی نوجوان و جوانی که در قالب اردوهای جهادی دانش آموزی با حضور در مناطق محروم حرف اول و آخرشان کمک رسانی به مردم این مناطق است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛  تابستان سال جاری همچون سال های گذشته اردوی جهادی به همت بسیج دانش آموزی شهید روزرخ تویسرکان با حمایت و همکاری بسیج سازندگی این شهرستان در دست برگزاری است.

«مسعود بیات» فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان تویسرکان در این زمینه گفت: تعداد افراد شرکت کننده در این اردو۲۶ نفر است که کلیه افراد حاظر دبیرستانی به صورت شیفتی در این اردو خدمت می کنند.

وی اظهار کرد: عنوان این پروژه جهادی ساخت سرویس بهداشتی مسجد روستای گلیان که از نیاز شدید این روستا است و هم اکنون مدت هفت روز از این اردو می گذرد.

فرمانده بسیج دانش آموزی تویسرکان افزود: مدت اجرای کامل این اردو دو هفته است و با توجه به تصمیماتی که گرفته شده در صورت امکان همچنین سیمان کاری کل مسجد روستا به همراه طراحی روی دیوار های آن انجام می شود.

بیات در ادامه عنوان کرد: اقامت این افراد جهادگر در یکی از خانه های روستایی به صورت شبانه روزی است.

«محمدرضا گمار» مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان نیز با سرکشی و اطلاع از روند انجام پروژه ها، گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای اردوهای جهادی در بخش هایی که توان و حمایت خودجوش خود اعضای روستا هم فراهم باشد، آمادگی صددرصدی دارد

«حسین جامه بزرگ» سرپرست اردوی جهادی۲۲ ساله است، او که با مدرک تحصیلی کاردانی معماری در این اردو حضور یافته همچون دیگر جهادگران به مدت هفت روز در این روستا به صورت دائم اقامت دارد.

وی هدف خود را از حضور در این روستا و اجرای اردوهای جهادی خدمت رسانی به مردم و مناطق محروم می داند و می گوید: حضور ما در چنین مکان هایی و با چنین رویکرد جهادی امید است که باقیات و صالحاتی برای آخرت باشد و امیدوارم که خدا این کار های کوچک را از همه گروه قبول کند.

جامه بزرگ افزود: مشغول بودن به چنین فعالیت هایی آرامشی خاص را به من می دهد و اینکه ممکن است در غیر این موارد حتی هیچ وقت از این قبیل کارها را انجام ندهیم.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم و خلق و آبادانی کشور وظیفه اخلاقی هر انسانی است.

«محمد حسین الوندی» از دیگر جهادگران این اردو 18 ساله است و می گوید: پنج روز است که آمده ام و با جان و دل برای راحتی هم نوعانم کار می کنم.

وی هدفش را کمک به محرومان و باز سازی مناطق محروم و جلب رضای خدا می داند.

الوندی از احساسش هم حرفا برای گفتن بسیار دارد و عنوان می کند: از اینکه خدمتی به مردم در مناطق محروم دارم و مثمر ثمر در امور ساخت و ساز کشور هستم خوشحالم و احساس رضایت درونی دارم، چرا که این قبیل امور به نوعی لبیک گفتن به منویات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است و چهره ای دیگر از این مقوله مهم دارد.

«محمد فریدنیا» ۱۷ ساله هم می گوید: کمک به محرومان و باز سازی کشور وظیفه ای است که خدا بر گردنم گذاشته و من که توان چنین فعالیت هایی را دارم چرا از ان برای مردم کشورم دریغ کنم.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان