آخرین اخبار

19. شهريور 1396 - 0:12   |   کد مطلب: 30354
آمار بالای حوادث جاده ای در محور تویسرکان ـ کنگاور که حتی منجر به مرگ چندین نفر از همشهریان شده است، مطالبه مردم برای هرچه سریعتر تکمیل شدن چهار خطه شدن این محور را به اوج رسانده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در چند روز گذشته شاهد تصادف های متعددی در محور تویسرکان ـ کنگاور بودیم به طوری که به گفته یک منبع آگاه در کمتر از یک هفته جاده بین روستای سوتلق و کریم آباد و تنها در یک نقطه و در پیچ محل 14 مصدوم و دو کشته برجای مانده است.

14 مصدوم و دو کشته تنها در کمتر از یک هفته

گرچه گفته شده که در چندین مورد از این تصادف ها که حتی 9 مجروح آن در 24 ساعت به بیمارستان انتقال داده شدند به صورت عمده به دلیل بی احتیاطی راننده بوده است، از جمله اینکه راننده ای وضعیت را طوری قرار میدهد تا با خودوری نیروی انتظامی شاخ می شود می شود و راننده ای دیگر در پیچ سوتلق سبقت غیرمجاز می گیرد، ب این حال نباید ازحادثه خیز بودن برخی از نقاط جاده های تویسرکان غافل ماند.

پیچ سوتلق، نقطه حادثه خیز محور تویسرکان ـ کنگاور

این محور به دلیل حجم بالای تردد، یکی از مهمترین محورهای ارتباطی دو شهرستان تویسرکان است، اما با این وجود هر هفته و شاید هر روز شاهد وقوع حوادث و تصادف مختلف در آن هستیم.

با توجه به آماربالای تصادفات و حوادث جاده ای این نقطه از همان روزهای آغازین انتخاب مفتح در سال 92 به عنوان نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، وی با پیگیری های یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان یعنی معظل خطرناک و حادثه خیز بودن محور توسرکان ـ کنگاور بود تا اینکه در نوزدهم اسفند ماه سال 92 این جاده به عنوان یک جاده شریانی و اصلی محسوب شد و زمینه ها برای جذب اعتبارات ملی بالا گرفت تا اجرای چهار خطه کردن مسیر مورد نظر در دستور کار اداره راه و شهرسازی قرار گیرد.

پیگیری های مفتح، حال و روز جاده ای تویسرکان را بهتر کرد

به گفته «علی محمداصغری» رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان، مسیر تویسرکان تا سه راهی فرسفج 15 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن تاکنون در سال یک سال گذشته با کیفیت بالا زیر بار ترافیک رفته است و پنج کیلومتر باقی مانده نیز با دو پیمانکار زیرسازی و روسازی در دست اقدام برای چهار خطه شدن است.

وی با بیان اینکه مسیر روستای سوتلق و کریم آباد در این پنج کیلومتر قرار دارد، اظهار کرد: از انبار نفت به بعد یعنی تا سه راهی فرسفج جاده در حال پیش روی است و امید آن که با تخصیص اعتبارات به موقع این بخش از محور نیز به زودی زیربار ترافیک برود.

به زودی نقاط حادثه خیز پنج کیلومتر دیگر از محور تویسرکان ـ کنگاور مرتفع می شود

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان افزود: تنها در 10 کیلومتر اول حدود 13 دهنه پل اجرایی شد و برای پنج کیلومتر باقی مانده نیز به ویژه انتقال ستون های برق نیاز به تأییدیه های لازم داریم که اخذ شده است.

محمداصغری تصریح کرد: مراحل کار باید گام به گام انجام شود تا در صورت بهره برداری با مشکل جدیدی روبرو نشویم.

به گزارش رودآور؛ امید است، با هرچه سریعتر با پیگیری مسئولان امر کار سامان دهی پنج کیلومتر مورد نظر یعنی از انبار نفت تا سه راهی شهر فرسفج ادامه یافته و به سرانجام برسد، چرا که این جاده ها هستند که همچنان جان می گیرند و اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی در کاهش تلفات جاده ای مؤثر هستند.

زنگنه

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان