آخرین اخبار

18. مهر 1398 - 19:43   |   کد مطلب: 31197
قدم به قدم با خادمان حسینی(ع)
موکب های اربعین در همدان قد علم کردند
با برپایی موکب ها و قدم علم کردنشان، گفته می شود که بیش از سه میلیون نفر زائران حسینی(ع) از مسیرهای استان همدان عبور می کنند و از آنجا که همدان به عنوان معین سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان در نظر گرفته شده، آمادگی تمامی دستگاه ها برای خدمت رسانی همه جانبه به این زائران یک اصل است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند سالی می شود، که به صورت خودجوش میلیون ها نفر از سراسر جهان و به ویژه ایران اسلامی همزمان با ایام اربعین به کربلای معلی سفر می کنند، حرکت و حضور میلیونی این زائران حسینی(ع) که به طور عمده پیاده انجام می شود، خواه ناخواه نیازمند کمک رسانی دستگاه های مختلف است، از این رو ستاد مرکزی اربعین با تشکیل کمیته های مختلفی در خدمات رسانی به زائران کوی یار از ماه ها قبل آماده شده اند.

حالا این روزها کمتر از دو هفته مانده تا اربعین حسینی(ع)، خبرنگار رودآور به سراغ برخی از دستگاه ها و کمیته های مربوطه می رود تا از تهمیدات آنان برای این سفر زیارتی و عظیم برای مردم بگوید.

بهره مندی از نیروها و تجهیزات بهداشتی و درمانی در خدمت رسانی به زائران حسینی(ع)

در این باره «حبیب معصومی» رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه نیروهای ما در خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) 350 نفر هستند، گفت: 90 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بیمارستان صحرایی 30 تخته که در سوله دانشگاه مستقر است و یک اتوبوس اتقاق عمل بخشی از تمهیدات پیش بیمارستانی ما است که از دهم آبان تا 22 آمادگی خدمت رسانی به مردم خواهیم داشت.

 فعالیت 50 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در استان همدان 

وی با بیان اینکه نیروهای ما به صورت آماده باش و شبانه روزی در کنار موکب های جاده ای و شهری مستقر هستند، اظهار کرد: 30 پایگاه جاده ای و 20 شهری و نیز یک بالگرد در طول روز آماده باش هستند و 19 نفر در قالب 6 کد برای مرز خسروی از دوم آبان ماه برای کمک به استان کرمانشاه و در مرز مهران اعزام شده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان افزود بالگرد و 10 درصد از نیروی های ما طبق اعلامی که اورژانس کشور داشته است هر لحظه آمادگی کامل برای اعزام به مرزها را دارد.

اعزام نیروهای درمانی و بهداشتی به مرزها و کشور عراق

معصومی درباره اقدامات بهداشتی هم گفت: در حال حاضر درباره مسائل بهداشتی 30 نفر به نقاط مرزی در استان های ایلام و کرمانشاه اعزام شدند و حدود 10 نفر پزشک و ماما به داخل خاک عراق رفتند، چرا که آن جا نیز موکب هایی مستقر است و به طور قطع نیاز به همیاری سازمان ما دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، در زمینه درمان نیز 23 نفر شامل پزشک، پرستار و بهیار، تیم پزشکی استان همدان را در بیمارستان صحرایی مستقر در عراق همراهی می کنند.

ارائه رایگان خدماتی پیش بیمارستانی و درمانی به زائران اربعین/استقرار درمانگاه صحرایی در سه راهی بهار

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان همدان عنوان کرد: در بیمارستان خدمات و اقدامات ترومایی هم انجام می شود و علاوه بر آن یک درمانگاه صحرایی به صورت شبانه روزی در سه راهی بهار، روبروی پلس راه آماده باش است و فعال می شود، که  24 ساعته با بهره مندی از کادردرمانی هم ویزیت را رایگان انجام می دهد و هم در آنجا تزریق و تحویل دارو به صورت رایگان انجام می شود.

کمک به استان کرمانشاه در راستای تسریع در ایحاد زیرساخت ها و خدمات شهری لازم برای زائران

«علیمردان طالبی» مدیرکل مدیریت بحران استان همدان و مسئول کمیته زیرساخت و خدمات شهری هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: استان همدان محل و مسیر عبور زائران به سمت مرز  است و در همین راستا مسئولان متولی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به کمک استان کرمانشاه در آماده سازی زیرساخت ها و خدمات شهری پشتیبانی فعالیت هایی داشته اند.

وی اظهار کرد: در حدود یک ماه گذشته با توجه به درخواست استان کرمانشاه ماشین‌آلات سنگینی از جمله کمپرسی، بلدوزر و گریدر به مرز خسروی و قصرشیرین در راستای فراهم ساختن زیرساخت ها و تسریع در روند ایجاد پارکینگ به مرز مهران اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اظهار کرد: علاوه بر آن ماشین آلات آتش‌نشانی و خودروی حمل زباله هم برای خدمات رسانی شهری بهتر و مناسب تربه منطقه اعزام می کنیم و افراد و پایگاه ما هم در قصرشیرین مستقر شده اند تا پشتبانی های لازم را انجام دهند.

طالبی افزود: با توجه به اینکه بخشی از زیرساخت ها هم باید در داخل استان انجام شود، آمادگی همه دستگاه ها برای موکب ها، از جمله برق آب و زیر ساخت های دیگر هم قرار است به موقع ارائه شود و حتی خط کشی های لازم جاده ها و نصب علائم مورد نیاز برای افرادی که به جاده های استان آشنایی ندارند و نیز جایگاه های سوخت استان هم هماهنگ شده است.

به گزارش رودآور؛ با برپایی موکب ها و قدم علم کردن موکب ها، گفته می شود که بیش از دو میلیون نفر زائران حسینی(ع) از مسیرهای استان همدان عبور می کنند و از آنجا که همدان به عنوان معین سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان در نظر گرفته شده، آمادگی تمامی دستگاه ها برای خدمت رسانی همه جانبه به این زائران یک اصل است و اما این نکته را نباید فراموش کرد که خروج از کشور در سال جاری بدون اخذ ویزا امکان ندارد، تأکیدی که مسئولان ذی طلاح هم بر آن دارند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان