آخرین اخبار

3. بهمن 1397 - 0:31   |   کد مطلب: 31313
اینجا چای های لب سوز و لب دوز برای سه خانواده منبع درآمدی شده است، شاید این روزها با شنیدن حقوق های نجومی نوعی دلسردی در مردم ایجاد شده، اما هستند افرادی که با تکیه بر بازوان خود نور امید را در دل جوانان ایجاد می کنند و با توصیه های همیشگی به کسب درآمد حلال هر چند با زحمت بسیار فعالیت های خود را ادامه می دهندو می گویند "درآمد کم با برکت بهتر از زیاد بی برکت است".

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چایخانه ها یا قهوه خانه ها شاید تاریخچه پیداییشان به آغاز دوران شهرنشینی برسد، آنجا که عده ای برای کاسبی و درآمد هم شده دست به ایجاد چایخانه برای پذیرایی از کاروان های مختلف در بین راه ها یا در شهرها می زدند و اما این روزها چایخانه کارگران تویسرکان هم هنوز با آن حال و هوای قدیمی و اما پخته خود، پذیرای تویسرکانی ها و حتی مسافران از سراسر کشور است.

از این رو به سراغ «شمس الله ادیبان» صاحب چایخانه می رویم، به گفته او از زمانی که یادش می آید از دوران جوانی و متأهل شدن به فکر امرا معاش خانواده اش بوده و حالا کاسبی اش به اصلاح گرفته است، در آغاز جوانی خود همزمان با شغل بنایی با همفکری همسر خود تصمیم به فروش منزلشان می کنند تا مغازه ای را به صورت سرقفلی در سال 1341 با 20 هزار تومان خریداری کنند و در آن جا چایخانه تأسیس کنند.

کسب روزی حلال در 55 سال کاسبی/اینجا سه خانواده از چای های لب سوز و لب دوز، نان می خورند

استکان ها، دیزی ها، گوشت گوسفندی تازه را هم همیشه فراهم کرده و با نان داغ و تازه که به طور عمده سنگک است از آن سال ها تاکنون یعنی بیش از 55 سالی می شود از مشتری ها پذیرایی می کند.

با این مغازه کوچک برای سه خانواده اشتغالزایی کرده است، صدای استکان ها و بوی آبگوشت تازه که می رسد هر روز خدا را شکر می کند، متولد سال 1321 است و با این وجود تمام این روزهای طولانی را از ساعت چهار صبح تا 21 شب برای کسب درآمد حلال فعالیت می کند.

ادیبان صاحب 6 فرزند است که همزمان با دوران دفاع مقدس یکی از فرزندانش به جبهه می رود، فرزندش شیمیایی شده و جانباز تا آن که چند سال پیش دعوت حق را بر اثر این ضایعه و آسیب دیدن شش هایش لبیک می گوید.

حالا پنج فرزند دیگرش هر کدام تحصیل کرده اند و به اصطلاح سر خانه و زندگیشان رفته اند، او کارآفرینی و کسب درآمد و روزی حلال را در عمل به فرزندان خود آموخته است.

نخستین دیزی چایخانه کارگران، 1 تومان به مشتری فروخته شد

از ابتدای تأسیس تاکنون در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از مشتریان پذیرایی می کند، دیزی هایش معروف است و حتی زمانی که ارگان های مختلف مهمانی بیرون از شهرستان دارند گاهی از دیزی های این چای خانه برای پذیرایی از مهمان خود بهره مند می شوند.

ادیبان که صاحب قدیمی ترین امکان عمومی تویسرکان است از فروش نخستین دیزی خود به قیمت یک تومان یا همان 10 ریال در سال 1341 می گوید، آنجا که قیمت ها در طول زمان بالاتر رفته و این روزها به قیمت روز هر دیزی اش را 6 هزار و 500 تومان به فروش می رساند که به گفته مشتری هایش قیمت بسیار مناسبی در این وانفسای گرانی است.

برکت زندگی اش را از خدمت به امام حسین(ع) می داند

وی عنوان می کند که هر چه دارد از امام حسین(ع) دارد و بس، او سرپرست هیئت ابوالفضل(ع) تویسرکان هم است و از درآمد چایخانه برای هیئت هزینه می کند، چهار مرتبه ای می شود که به عتبات عالیات سفر داشته و بین الحرمین را بهترین مکان دنیا می داند.

از جوانی از سربار شدن برای خانواده و جامعه دوری کرده و دست بر روزی زانوان گذاشته و یا علی(ع) گویان برای رضای خدا برای امر و معاش خانواده اش تلاش می کند.

به گزارش رودآور؛ کسب روزی حلال از آموزه های دینی ماست که سفارش بسیار بر آن شده است، اینجا چای های لب سوز و لب دوز برای سه خانواده منبع درآمدی شده اند، شاید این روزها با شنیدن حقوق های نجومی نوعی دلسردی در مردم ایجاد شده، اما هستند افرادی که با تکیه بر بازوان خود نور امید را در دل جوانان ایجاد می کنند و با توصیه های همیشگی به کسب درآمد حلال هر چند با زحمت بسیار فعالیت های خود را ادامه می دهند، همچون ادیبان که می گوید: "درآمد کم با برکت بهتر از زیاد بی برکت است".

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام وصلوات برخاتم پیامبران وارزوی فرج اقا صاحب الزمان وتسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی ازخداوند بزرگ سلامتی طول عمر وعاقبت بخیری وکسب روزی حلال وبا برکت برای همه کاسبان مخصوصا برادر عزیزودوست داشتنی جناب کربلایی شمس الله ادیبان وبرادر کاوه مسئلت دارم

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان