آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 22:25   |   کد مطلب: 31546
اینجا ایران است و بسیجیان در جای جای آن به دنبال محرومیت زدایی هستند، اینجا تلفیق عشق، محبت، روحیه و سازندگی در بسیج موج می زند، اینان روزی در قالب اردوهای جهادی سرپناهی برای محرومی می سازنند و روزی دیگر برای ساخت منازل زلزله زدگان اعلام آمادگی می کنند.

به گزرش خبرنگار رودآور؛ سال های سال است، از تأسیس نهاد انقلابی بسیج مستضعفین می گذرد و هر ساله بر تعداد فعالان بسیجی در حوزه های مختلف افزوده می شود.

بسیج در رده ها و معاونت های مختلفی با حضور پرشور اقشار مردم از پیر و جوان زن و مرد، دانش آموز و دانشجو حضوری پرشعور و انقلابی داشته و دارد و اما در این میان حوزه بسیج سازندگی با محوریت محرومیت زدایی گام های مؤثری در سال های گذشته برداشته و همچنین برنامه ریزی هایی برای خدمت رسانی به مردم در روزها، هفته ها و سال های آتی در پیش روی دارد.

برگزاری اردوهای جهادی و اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم به ویژه در روستاها در سال های اخیر پررنگ تر شده است، به گونه ای که بسیجیان پایگاه های مقاومت در دورترین روستاها حضور می یابند و متناسب با نیازها در خدمت رسانی به مناطق محروم آماده فعالیت هستند.

از حضور در اردوهای جهادی تا اعلام آمادگی برای ساخت منازل زلزله زدگان

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: هر ساله بسیجیان این ناحیه چه حوزه های دانش آموزی و چه حوزه دانشجویی با فعالیت در طرح هایی از جمله طرح هجرت 3 و اردوهای جهادی در مناطق محروم به ویژه در روستاها حضور می یابند تا یار و غمخوار محرومان شوند و کمک کار آنان در سازندگی.

وی اظهار کرد: اردوهای جهادی دانشجویی نه تنها جوانان ما را برای پذیرش مسئولیت های آینده آماده می کند و آنان را با وضعیت جامعه آشنامی سازد و زمینه ساز خودسازی آنان می شود، بلکه امید و پویایی را در دل محرومان زنده می کند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: زمانی که خانه محرومی ساخته می شود، یا محلی برای اقامت یک عالم در روستا فراهم و یا حتی محصولات زراعی و باغبانی برخی روستاها به کمک بسیجیان جمع آوری شده و در اختیار کشاورز قرار می گیرد، شاهد شاد شدن دل های بسیاری از مردم در مناطق محروم هستیم.

سعیدی تصریح کرد: بسیجیان حتی در سرشاخه زنی درختان با همراهی جهاد کشاورزی به کمک کشاورزان زحمت کش می آیند تا آنان با امید به آینده در روستاها به فعال نگه داشتن حوزه کشاورزی در تویسرکان اهتمام ورزند.

وی در ادامه از جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان به همت پایگاه ها و حوزه های مقاومت در رده های مختلف بسیج در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه حضور بسیجیان برای ساماندهی به اقلام مورد نیاز جمع آوری شده متناسب با نیاز اعلام شده از سوی مسئولان و مردم استان کرمانشاه چشمگیر است به گونه ای که حتی بسیج دانشجویی اقلام ویژه ای بهداشتی و مواد غذایی برای زلزله زدگان جمع آوری و ارسال کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان همچنین با تأکید بر اینکه کمک به ساخت منازل محرومان را از دیگر فعالیت های گروه های جهادی متعدد به همت بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی این ناحیه از آمادگی لازم برای کمک به ساخت منازل مردم مناطق زلزله زده برخوردار است و هر گاه اعلام شود به میدان عمل می آید.

فعالیت بیش از 35 هزار همدانی در اردوهای جهادی در سال جاری

«شهرام صادقی»مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به فعالیت بیش از 35 هزار همدانی در اردوهای جهادی در سال جاری، گفت: عمده فعالیت های جهادی بخش در قالب حلقه های صالحین انجام شده و می شود.

وی برگزاری دوره های آموزشی، کمک به مرمت و بهسازی مساجد و مدارس، بازسازی و بهسازی خانه های محرومان و همچنین بیان  احکام، مشاوره و قرآن آموزی را بخشی از فعالیت های عمده جهادگران بسیجی در طول سال و به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی که گذشت برشمرد.

بهره گیری بسیج سازندگی از متخصصین و کارشناسان برای برنامه های محرومیت زدایی

 

«محمدرضا گمار » مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: جهادگران بسیجی در همه حال برای عملیاتی ساختن برنامه های طرح ریزی شده بسیج سازندگی پیش گام بوده و هستند و در این راه از متخصصین امر نیز بهره مند می شوند.
 وی اظهار کرد: بسیج سازندگی با همکاری کارشناسان دیگر اقشار بسیج از جمله بسیج مهندسین در راستای اجرایی شدن طرح های عام المنفعه به ویژه در مناطق محروم اقدامات در خور توجهی انجام داده اند که از جمله آن می توان به لایبروبی برخی قنوات، حصار کشی مزارع و ساخت خانه محرومان اشاره کرد.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان