آخرین اخبار

8. آذر 1396 - 7:06   |   کد مطلب: 31717
در حدود 1992 تن کمک های مردمی از استان همدان از سوی سه ارگان سپاه، هلال احمر و کمیته امداد به مناطق زلزله زده در کرمانشاه ارسال شده است و اکنون به گفته مسئولان کمک های نقدی برای خرید مصالح در راستای بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان بیشتر مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه یک‌شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه زلزله‌ای که با وجود تمام غم هایش وحدت مردمی، مسئولان و نهادهای مختلف را در کمک رسانی به آنان محک زد، وحدتی از جنس مهربانی، گرچه برخی شبکه های اجتماعی خاواسته و ناخواسته همسو با دشمنان شدند و مطالبی درباره این امدادرسانی ها عنوان کردند که واقعیت نداشت و باز هم گرچه مدیریت جامعی در روزهای نخستین وقوع حادثه بر توزیع اقلام متعدد جمع آوری شده نبود با این وجود همه ارگان های مختلف به ویژه با حمایت های مردمی تلاش های خود را برای کمک رسانی و امداد رسانی به مردم رنج دیده زلزله زده استان کرمانشاه انجام دادند.

در این باره به گفت و گو با فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان پرداختیم.

امدادرسانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه

«سردار مظاهر مجیدی»، فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از آنجا تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان در آنجا مأموریت دارد، گفت: در همان ساعات اولیه نیروهای بسیجی ما در مناطق زلزله زده شروع به کار کردند، به ویژه مداوای مجروحین و پس از آن آوار برداری در همان منطقه مأموریتی که نیروهای ما حضور داشتند در نخستین ساعات انجام گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین اعزام تیم های سازمان بسیج سازندگی، جامعه پزشکی، مهندسی سپاه استان را در همان ساعات نخستین داشتیم و بلافاصله پشتیبانی امکانات، تجهیزات و مواد غذایی لازم هم برای کمک رسانی انجام گرفت.

ارسال بیش از 1500 تن کالا و اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از سوی سپاه استان همدان به مناطق زلزله زده/1000 تن انواع کالای دیگر هم به مرور به استان کرمانشاه ارسال می شود

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تاکنون 150 کامیون از کمک های مردمی که در هر کدام از کامیون ها 10 تن امکانات موجود بوده به مناطق زلزله زده ارسال شده است، افزود: در حال حاضر نیز در حدود 100 کامیون دیگر از کمک های جمع آوری شده در دست سازماندهی شدن است تا به مرور زمان به استان کرمانشاه ارسال شود.

سردار مجیدی تصریح کرد: در آن شرایط تلاش بر این شد که استقرار اولیه که برای خانواده نیاز و اضطراری بود، انجام دهیم که این امر با ارسال چادرهای تا حدودی صورت گرفت و در مراحل بعدی اسکان موقت در کانکس ها را در پیش رو داریم و بازسازی بخشی از خانه های 30 روستا هم در مرحله سازندگی توسط سپاه استان همدان انجام می شود، با این وجود در حال حاضر حمام و سرویس بهداشتی های لازم را در حوزه ای که به ما سپرده اند در دستور کار قرار داده ایم.

بسیجیان همدانی تعدادی از خانه های مددجویان بهزیستی زلزله زده را می سازند

وی عنوان کرد: طبق توافقی هم که با بهزیستی شده، قرار است برای افراد تحت پوشش این نهاد در مناطق زلزله زده، حتی خانه هایی با کمک بسیجیانی همدانی ساخته شود.

اکنون کمک های نقدی برای زلزله زدگان در راستای خرید مصالح برای ساخت و ساز بیشتر نیاز است

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با قدردانی از مردم استان همدان از ارسال کمک های غیرنقدی، از آنان خواست: از آنجا که برای ساخت و ساز خانه های زلزله زدگان نیاز به خریداری مصالح است، کمک های نقدی خود را به شماره حسابی که از سوی بانک انصار اعلام شده واریز کنند تا با کمک بسیج سازندگی و معاونت مهندسین این سازمان، برنامه ریزی ها سریعتر و بهتر برای ساخت و ساز خانه ها و اسکان دائمی زلزله زدگان انجام شود.

کمک های جمع آوری شده کمیته امداد به مردم زلزله زده در کرمانشاه به صورت عام و برای همه است

«پیمان ترکمانه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: در مرحله اسکان اضطراری و موقت تفاوتی بین مددجو و غیر مددجو نیست در مناطق زلزله زده نیست و به تمامی آنان از سوی کمیته امداد آن امدادرسانی که به مددجو شده به آسیب دیدگان زلزله نیز می شود.

وی با بیان اینکه  تمام کمک های مردمی جمع آوری شده مردم نیک اندیش همدانی بین مردم زلزله زده به صورت عام توزیع شده است، اظهار کرد: در مرحله بعد و برای بازسازی مساکن تخریب شده مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده تکلیف داریم که صرافاً به خانواده های تحت پوشش کمک کنیم.

راه‌اندازی پویش مردمی "همسایه، خانه تو، خانه ماست، می‌سازیمش به مهر" در همدان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: از روز شنبه هفته آینده، یازدهم آذرماه هم کمپین یا همان پویش مردمی "همسایه، خانه تو، خانه ماست، می‌سازیمش به مهر" راه اندازی می شود، تا بدین طریق کمک های مردمی برای بازسازی منازل مسکونی در مناطق زلزله زده جمع آوری و این منازل هرچه سریعتر ساخته شود.
ارسال 70 کامیون از اقلام مختلف به ارزش پنج میلیارد و 300 میلیون تومان  از سوی کمیته امداد استان همدان به مناطق زلزله زده
ترکمانه تصریح کرد: تاکنون بیش از 70 کامیون از انواع کالاها و اقلام مورد نیاز از سوی کمیته امداد استان به ارزش پنج میلیارد و 300 میلیون تومان به مناطق زلزله زده ارسال و همچنین تعدادی کانتینر و کانکس هم از سوی این نهاد ارسال شده است.

جمع آوری بیش از 422 تن کمک های غیرنقدی و بیش از دو میلیارد ریال کمک های نقدی مردمی از سوی هلال احمر استان همدان برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده

«بهروز کارخانه» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در حال حاضر بیش از 422 تن از انواع کالاهای مختلف که 60 قلم کالا محسوب می شود، برای کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده از سوی این نهاد جمع آوری که تاکنون در حدود 315 تن از این اقلام به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع 63 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی از سوی این نهاد، تاکنون در حدود دو میلیارد و 774 میلیون و 288 هزار ریال کمک به صورت نقدی جمع آوری شده است.

150 نفر از جمعیت هلال احمر استان همدان با 71 خودرو یک بالگرد به مناطق زلزله زده اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 150 نفر از این سازمان نیز در قالب 23 تیم امداد و نجات و لجستیک و با یک بالگرد، 74 خودرو از جمله، آمبولانس، خودرو کمکدار، تریلی، بادسان،کامیونت و لیفتراک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند.

کارخانه در ادامه تصریح کرد: همچنین 51 نفر از این نهاد در قالب هشت تیم، آماده برای اعزام در لحظه به مناطق زلزله زده هستند.

در ذیل آمار جمع آوری کمک های نقدی استان همدان برای زلزله زدگان غرب کشور به تکفیک شهرستان های استان آمده است، برای مشاهده جدول در اندازه واقعی می توانید بر روی آن کلیک نمایید.

به گزارش رودآور؛ به گفته مسئولان اکنون کمک های نقدی برای خرید مصالح در راستای بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان بیشتر مورد نیاز است، امید آنکه مردم  نوع دوست و خیراندیش ایران اسلامی این روزها بیشتر از همیشه توجه خود را به این سمت معطوف کنند همان گونه که در جمع آوری کمک های غیرنقدی سنگ تمام گذاشتند و البته مسئولان نیز از کمک های جمع آوری شده بهترین بهره را در کوتاه ترین زمان برای بازسازی مناطق زلزله زده ببرند.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان