آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 6:38   |   کد مطلب: 31765
مربی تیم سپک تاکرا تویسرکان با تأکید بر اینکه تمامی نفرات دعوت شده از استان همدان به اردوی تیم ملی جوانان،، تویسرکانی هستند، گفت: با این وجود حمایتی از ما برای حضور در این اردو نشده و مضاف بر اینکه این روزها با سرقت وسایل این تیم، دیگر رخت و لباسی هم نداریم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها ورزش سپک تاکرا که تا حدودی یکی از ورزش های نوپا در کشورمان است، جان گرفته و علاقه مندی های بسیاری را به خود جذب کرده است، گاهی برخی از این ورزش به عنوان والیبال با پا نام می برند که البته عمومیت ندارد و محلی ها بیشتر می گویند.

برگزاری اردوی تیم ملی جوانان سپک تاکرا 17 آذر ماه در مراغه

و اما به تازگی «سهراب آزاد» رییس انجمن و نایب رییس فدراسیون جهانی سپک تاکرای کشور در نامه ای به علیپور ریاست محترم فدراسیون انجمنهای ورزشی اسامی بازیکنان دعوت شده به نخستین اردوی تیم ملی سپک تاکرای جوانان آقایان کشور را اعلام کرده است که علی فتاح پور، مهدی رحمانی، حسن عبدالهی آذر، پیمان رحیمی، امیر محمد شبستری فام، ساسان ملک نژاد، احسان طاهری، امیر بادپا، امیررضا نورمحمدیان و مسعود فرمانی از آذربایجان شرقی (مراغه)، علی رضا پور، علی شیخ، ابولفضل پور امامی، علیرضا قربانی منفرد ، علی لاینی، مهدی قوچی، علی ایثار، حسین انتظاری از سیستان و بلوچستان، علی آقابابایی، سامان نجفی، افشین احمدوند و مهدی  صالحیان از همدان، اهورا نصرتی، علی امینی کیا و محمد رضایی از کرمانشاه، صالح فرجی، محمد غفاری، مجیدغفاری، یونس محمد طهرانی، امیرحسین، سیفی علی رضایی و امیرمهدی مهدیزاده از استان مرکزی و همچنین کادر مربیگری هم تشکیل شده از حمید جعفری پور فارس، امیرعسگرپور کرمان و مصطفی جعفری مرکزی.

تمامی بازیکنان سپک تاکرای دعوت شده از استان همدان به اردوی تیم ملی جوانان، تویسرکانی هستند

به گفته «حسن نجفی» مربی تیم سپک تاکرا شهرستان تویسرکان و سرپرست هیئت  این رشته در این شهرستان، تمامی نفرات اعزامی به اردو تیم ملی جوانان سپک تاکرا از استان که از روزسه شنبه مورخ 14آذر ماه تا جمعه 17 آذرماه سال جاری و به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان مراغه برگزار می شود، تویسرکانی هستند که به نمایندگی از استان در صورت تأمین هزینه اعزام می شوند.

متولیان امر برای اعزام بازیکنان ما به اردوی تیم ملی تنها وعده داده اند

نجفی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، تأکید دارد که در حال حاضر هیچ کمکی به تیم نه از سوی مسئولان استانی و نه از سوی مسئولان شهرستانی شده و تنها وعده و وعید داده اند که باید دید در این روزهای اندک باقی مانده تا شروع اردو آبا یا بودجه اعزام تهیه می شود یا نه.

گل بود به سبزه نیز آراسته شد!/سرقت از تیم سپک تاکرای تویسرکان/تیم تویسرکان سال هاست قهمران استان است

وی افزود: کمتر از 10 روز پیش بود که به خودروی ما دستبرد زدند و تمامی وسایل این تیم را به سرقت بردند و حال ما برای شرکت در اردو هیچ رخت و لباسی نداریم.

مربی تیم سپک تاکرا شهرستان تویسرکان با کنایه و اینکه گل بود به سبزه نیز آراسته شد، عنوان کرد: تیم موفق اما فقیر سپک تاکرای تویسرکان، سال هاست با حداقل ممکن امکانات و حداکثر تلاش و خون دل، با  فعالیت مستمر و با همه کمبودها و نارسایی ها، درحالی که از سال۸۹ تاکنون قهرمان بلامنازع استان بوده و هست، این روزها حمایتی از سوی مسئولی ندارد.
نجفی تصریح کرد: تیم ما در مدت فعالیت خود  همواره به عنوان نماینده استان در بالاترین رده مسابقات کشوری شرکت داشته و عناوین رنگارنگی از اولی تا ششم کشوری را در کارنامه خود دارد و تنها درسال 1396 عناوین سومی جوانان کشور در مراغه، اول تا چهارم استان در تویسرکان، چهارمی امیدهای کشور در کرمانشاه و به علاوه برنده جام اخلاق در این مسابقات بود و حتی دو دعوتی به اردوی تیم ملی امید درکرمان را هم در سال جاری برای این تیم رقم خورد.
مربی تیم سپک تاکرا شهرستان تویسرکان ادامه داد: این روزها تیم ما در حالی که چهارتن از بازیکنان جوان خود را که به اردوی تیم ملی جوانان در مراغه دعوت شده اند، با تلاش فراوان آماده می کرد و تنها نگرانی اولیه مربی و بازیکنان تلاشگر و با اخلاق تیم به آب و آتش زدن برای تأمین هزینه این سفر بود، با یک سرقت روبرو می شود.
نجفی افزود: درست زمانی که برای تمرین عازم سالن سپاه که این ماه های اخیر مردانه دست تیم ما را با یاریشان فشرده اند، شاهد هستیم که خودروی ما مورد دستبرد سارقان قرار گرفته و تمام اموال تیم شامل لباس ها، کفش های مخصوصی که فقط از تایلند وارد می شوند و توپ های ویژه این رشته که در هیچ فروشگاهی موجود نیست و توسط مربی یا سایر مسئولان از فدراسیون تأمین شده بود، یکجا به سرقت رفت.
منتخبین همدانی برای اردوی تیم ملی نه حمایتی دارند و نه رخت و لباسی
وی تأکید کرد: وحال تیمی مانده با چند جوان شایسته که نه کفش برای پاکردن دارند، نه لباس برای پوشیدن، نه توپ برای تمرین و نه روحیه ای برای مبارزه، آن هم در آستانه برگزاری اردوی تیم ملی و البته یک ثروت عظیم مانده که خداوند بالای سر است.
وی با بیان اینکه موضوع سرقت از تیم از طرف مقامات ذیربط تحت پی گیری است، گفت: با این وجود هنوز سارق یا سارقان دستگیر نشده اند و ما نمی دانیم چگونه ورزشکاران خود را به اردوی تیم ملی اعزام کنیم.
به گزارش رودآور، سپک تاکرا (Sepak Takraw) ورزش نوپایی در کشور ماست، ورزشی که در حال حاضر دوران ابتدای شکل گیری خود را سپری می کند و می رود تا کم کم جای خود را در میان سایر ورزش های توپ و تور باز کند، شاید بسیاری از شما چیزی از آن ندانید.چندی پیش سپک تاکرا در ایران به جرگه ورزش های حرفه ای سازمان تربیت بدنی در آمد و در حال حاضر به نام  "انجمن سپک تاکرا " زیر شاخه  همگانی فعالیت می کند.

ورزش سپک تاکرا 500 سال قبل توسط خانواده‌ای سلطنتی در مالزی پایه‌گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری و سلطنتی به شمار می‌آمد.
نام این ورزش از دو زبان، سپک (Sepak)در زبان مالزیایی به معنی ضربه زدن و تاکرا (Takraw)در زبان تایلندی یعنی توپ گرفته شده است. هنگامی که این ورزش متولد شد تا حد زیادی شبیه ورزش ژاپنی Kemari بود.

تیم سپک تاکرای تویسرکان یکی از تیم های قدر استان همدان بوده و هست،  امید آن که مسئولان چاره ای برای حمایتی همه جانبه و مناسبتر از این چهار بازیکن دعوت شده این تیم به اردوی تیم ملی جوانان داشته باشند، تا بتوانند با حضور قدرتمند در تیم ملی، برای استان افتخار آفرین شوند.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان