آخرین اخبار

4. دى 1397 - 1:55   |   کد مطلب: 33449
تولیدکنندگان کفش کهنوش امیدوارانه به چرخه تولید نیم نگاهی می اندازند و تمام همتشان بر این است تا بتوانند به کسب و کار خود رونق بیشتری بخشند تا راه را برای ایجاد شغل دیگر اهالی روستا هموار سازند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نام نهادند و این گونه مسیر سیاست های کلی نظام در همه جوانب را با محوریت این شعار تبیین فرمودند، ایشان بر تعصب برای استفاده از کالای ایرانی به عنوان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری تأکید داشته و دارند.

و اما در سال گذشته یعنی در حدود یک ماه پیش گزارشی با عنوان "کارآفرینی، همت می خواهد و اراده؛ راه اشتغال با کفش های کهنوشی ها باز شد/با توسعه کارگاه تولید کفش روستای کهنوش، 40 نفر دیگر هم شاغل می شوند"، در سایت خبری رودآور منتشر شد، خبری که در آن به کارآفرینی تعدادی از اهالی یک روستا در تویسرکان اشاره کرده بود آن هم در حوزه تولید کفش که حتی خود برخی تویسرکانی ها هم چندان از این تولیدات مطلع نبودند.

بی تردید توجه به تولیدات داخلی و استفاده از آن ها هم حمایت مسئولان را می خواهد و همت تمامی ایرانی به استفاده از کالای ایرانی. 

در خبرگزاری های مختلف بارها حرف از واردات کمر شکن و بی رویه به ویژه واردات کالاهای چینی از جمله کفش اشاره شده است، در حالی که در ایران اسلامی کارخانجات تولید کفش با کیفیت و مرغوبی هم هست، که می تواند با قیمت بسیار مناسبتر و کیفیتی مطلوب تر محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

و اما اینجا در روستای کهنوش همان گونه که اشاره شده بود، شاهد بودیم چند جوان روستایی چندسالی را در تهران راه و روش تولید کفش را فرا می گیرند و برای اینکه بتوانند شغلی برای دیگر اهالی روستای خود فراهم کنند به تویسرکان بازمی گردند و اطلاعات خود در حوزه تولید کفش را در اختیار دوستان خود قرار می دهند و این گونه در مرحله اول زمینه ساز اشتغال هفت نفر دیگر می شوند و البته با حمایت و سرمایه گذاری یک کهنوشی دیگر به نام "رضا عبدلی".

آنان امیدوارانه به چرخه تولید نیم نگاهی می اندازند و تمام همتشان بر این است تا بتوانند به کسب و کار خود رونق بیشتری بخشند تا راه را برای ایجاد شغل دیگر اهالی روستا هموار سازند.

حالا اینان برای فروش تولیدات خود نیاز به بازارهای داخلی و همچنین خارج از کشور دارند و امید است که با همکاری مسئولان متولی امر و همت مردم این امر به زودی محقق شود.

لینک فیلم مربوطه در آپارات کفش های کهنوشی با کیفیت تر از محصولات چینی

لینک فیلم دوم

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان