آخرین اخبار

21. خرداد 1397 - 0:51   |   کد مطلب: 33955
نارضایتی های مردمی از یک پدیده نامیمون به نام کیسه دوزی عده ای از بیت المال!بخش اول
استفاده شخصی برخی مدیران تویسرکانی از خودروهای دولتی/بیت المال را بیت الحال خود کرده اند/مردم: دادستان با متخلفان برخورد کند
چندسالی است که برخی مدیران تویسرکانی در ساعات غیر اداری از خودورهای پلاک قرمز دولتی استفاده شخصی می برند و حتی در ساعات اداری گاهی همین خودروها همراه با راننده اداره تبدیل به سرویس مدرسه فرزند مدیر شده و این روزها بیشتر از همیشه گلایه مندی ها نارضایتی های عمومی را به دنبال خود آورده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند وقتی است که گلایه های مردمی از برخی مدیران مبنی بر استفاده شخصی از خودروهای دولتی بالا گرفته است، این موضوع برای امروز و دیروز نیست، چندسالی است که پررنگ تر شده، تا جایی که خبرنگار رودآور در یک گزارش میدانی از نارضایتی های تویسرکانی ها از مدیرانی که بیت المال را بیت الحلال خود کرده اند، بیشتر به این موضوع پرداخته است.
خودرویی که حتی در شب آن هم شب های ماه مبارک رمضان! در جلوی درب خانه ای پارک می شود و همان خودرو همراه با راننده اداره گاهی می شود سرویس فرزند مدیر! آیا این گونه استفاده از بیت المال حلال است؟!
این موضوع توسط تصاویر وافراد مطلع قابل اثبات است و مردم از امام جمعه تویسرکان به عنوان مسئول ارشد فرهنگی شهرستان و همچنین دادستان به عنوان مدعی العموم خواستار برخورد قاطعانه با متخلفان هستند.
متاسفانه این روزها، افرادی را می بینیم که دم از رعایت بیت المال و حق و حقوق مردم می‌زنند، اما در عمل طوری دیگر رفتار می کنند و می شوند مصداق این بیت از سعدی "ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند/ بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست!"
مدیری که تخلفی انجام می دهد راه را برای کارمندان آن اداره هم هموار می کند و البته مردم معتقد هستند که استفاده شخصی از بیت المال تفاوتی با بالا رفتن از منزل کسی را ندارد.
در واقع این گونه استفاده های شخصی تنها مردم را نسبت به نظام بدبین می کند، می گویند ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است، در اینجا می توان با یک برخورد انقلابی با متخلفان اعتماد از دست رفته مردم را مجدد به همان مسئولان تویسرکانی در صورت بخشش مردم بازگرداند.

زمانی که مدیری از بیت المال استفاده شخصی می کند بی تردید مزه آن هم زیر دهانش می ماند از این رو دور از انتظار نیست که برای باقی ماندن در پست و مقام خود دست به هرکاری بزند.
حال برخی هم شاید بگویند که پول بنزینش را آن مدیر داده! و با این توجیه من درآوری حکم شرعی و عرفی اش را مخدوش می کنند. مگر یک خودور تنها هزینه بنزین دارد؟ فرسوده شدن و استهلاک خودرو و در نهایت از رده خارج شدن آن هم هزینه هایی برای خودرو برجای می گذارد.
مردم آگاه هستند و خوب می دانند خودروهايي در ادارات هستند كه پلاك شخصي دارند و پشت سر آن انگیزه های قانونی نهفته است، اما اگر خودرویی با پلاك قرمز مشاهده شود، بدان معنا است که با این پلاک قرمز همه بدانند «خودروي خدمت و دولتی است و بی شک استفاده اختصاصي از آن ممنوع است.»
طبق قانون استفاده شخصی از بیت المال حرام است آیا برای آنکه این مدیر در چنین منصبی باشد خون های بسیارریخته نشده است؟ که استفاده از خودور بیت المال را حلالتر از شیر مادر برای خود می داند، آیا مگر غیر از این است که از قدیم گفته اند، تخم مرغ دزد شترمرغ دزد می شود!
امید آن که دادستان در یک حرکت انقلابی برخورد قاطع با افرادی که از بیت المال برای خود کیسه دوخته اند داشته باشد و البته در صورت تکرار مجدد با کسب اجازه از دادستانی نام مدیر و یا مدیرانی که از خودروهایی دولتی در تویسرکان استفاده کرده اند فاش و منتشر می شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان