آخرین اخبار

28. خرداد 1397 - 4:54   |   کد مطلب: 34037
امید می رفت مسئولان اجرایی تویسرکان از جمله فرماندار و شهرداران سه شهر تویسرکان، فرسفج و سرکان با تمام توان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری خود فعالانه تر پا به میدان می گذاشتند و یا اگر گذاشته اند لااقل پرده از اقدامات انجام شده خود بردارند و مردم را در جریان این مهم قرار دهند که تاکنون ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان را در کجای پازل رویداد همدان 2018 قرار داده اند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛  مسئولان ملایر شهرستان خوب همسایه، از صنعت مبل و منبت تا می توانند به نفع شهرستانشان بهره می برند، چرا نبردند، رویداد همدان 2018 نزدیک است و آنان تنها به فکر پیشرفت هستند تا رونق اقتصادی را بیش از پیش برای مردمانشان به ارمغان بیاورند.

از این رو شاهد هستیم که در خبرگزاری ها روز گذشته آمده بود که «رضا قیاسی» سرپرست فرمانداری ملایر ظهر روز گذشته در  جلسه هماهنگی رویداد 2018 گفته بود که "قابلیت‌های ملایر در رویداد «همدان، 2018» دیده شود.

وی اظهار کرده بود که انتخاب استان همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 میلادی می تواند فرصت مناسبی باشد تا علاوه بر گردشگران داخلی از حضور گردشگران آسیایی نیز در استان همدان  بهره ببریم از سویی این استان میزبان اجلاس جهانی گردشگری هم است که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان این استان بیشتر به دنیا معرفی می شود.

سرپرست فرمانداری ملایر در آن جلسه تأکید داشته که ملایر به‌ عنوان دومین شهرستان استان با قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالا، همچون مبل و منبت، قادر است که بخش قابل‌ توجهی از گردشگران داخلی و خارجی را  در رویداد همدان 2018 به خود جذب کند."

باز می گردیم به شهرستان و اما اینجا سهم تویسرکانی ها از فرصت رویداد ارزشمند همدان2018 چه میزان است؟ تویسرکانی که پایتخت گردو یا همان طلای سبز ایران است و سابقه بسیار در تولید مبل و منبت دارد.

تویسرکانی که به گفته «میثم الوندی» از 221 اثر  تاریخی و گردشگری برخوردار است و از این حیث در رتبه دوم استان قرار گرفته، امید می رفت مسئولان اجرایی شهرستان از جمله فرماندار و شهرداران سه شهر تویسرکان، فرسفج و سرکان با تمام توان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری خود پا به میدان می گذاشتند و یا اگر گذاشته اند لااقل پرده از اقدامات انجام شده خود بردارند و مردم را در جریان این مهم قرار دهند که تاکنون ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان را در کجای پازل رویداد همدان 2018 قرار داده اند؟

مسئولان اجرایی شهرستان چه طرح ها و برنامه هایی را به دبیرخانه  اجلاس "پایتخت گردشگری آسیا" ارسال کرده اند، تا همان گونه که مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرده، در صورت پذیرفته شدن طرح در تقویم این رویداد مهم با توجه به شاخصه های تعریف شده، گنجانده شود.

و البته مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان 26 اردیبهشت ماه سال جاری در شورای سیاست‌گذاری رویدادهای همدان 2018  گفته که برگزاری همایش طب سنتی و گیاهان دارویی، افتتاح دانشگاه D8 که پیگیری‌های توسط دانشگاه بوعلی در حال انجام است، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، برگزاری سومین جشنواره مبل و منبت در ملایر و دومین جشنواره مبل و منبت در اشترمل از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال 2018 است.

وی همچنین عنوان کرده که جشنواره گردو در تویسرکان، شیره‌پزی در مانیزان و برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال 2018 است.

اما آیا تنها مسئولان تویسرکانی بسنده به این دو جشنواره کرده و اقدامات دیگری انجام نداده اند؟ ظرفیت های گردشگری و طبیعت بکر شهرستان در شهرهای فرسفج و سرکان چه؟ کاروانسرای عباسی، کمربسته سرکان و مهمتر ظرفیت مهم وجود آرامگاه حیقوق نبی(ع) چه؟ چه برنامه هایی برای معرفی این همه ظرفیت ها اندیشیده شده است؟

نکند روزی بیاید و دست ها روی دست گذاشته شوند و از این رویداد بهره ای به مردمان این دیار خونگرم نرسد و "تدبیرهایی که باید به کار آید، سوخت شود و امیدها به باد رود."

همدان2018، رویدادی است که می تواند از آن برای معرفی فرصت ها و ظرفیت های تاریخی، گردشگری و تفریحی تویسرکان با قدمتی بیش از سه هزار سال  بهره های بسیار برد تا اقتصاد به رکود نشسته این شهرستان را تا حدودی نجات داد و از این طریق و توجه به حوزه صنعت گردشگری برای مردمانش نانی بیاورند!

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان