آخرین اخبار

25. تير 1397 - 6:43   |   کد مطلب: 34218
اینجا تویسرکان و در یکی از روستاها، هنوز کسی به داد خانواده ای با پدری معتاد نرسیده و هنوز هم کودک با موش ها بازی می کند و سقف خانه یشان روز به روز در حال آوار شدن است، اگر به قول محلی ها "دست نجنبانیم" و اندیشه ای تدبیر نشود، بر تعداد این گونه خانواده ها هر روزافزوده می شود!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی پیش یعنی در اواخر فروردین ماه سال جاری گزارشی با عنوان "دست هایی که کمک می طلبد/اتاق نمور وتاریک، خانه ای برای یک خانواده/تیرهای فقر بر سر خانواده ای در حال آوار شدن است"  در سایت خبری رودآور منتشر که در آن به اوضاع و احوال خانواده ای با پدری معتاد پرداخته شده بود؛ زندگی چهار انسان در یک خانه ای نمور، تاریک و بازی کودکی حتی گاهی با موش هایی از دیوار نفوذ کرده!

هنوز هم اوضاع و احوالشان همان گونه است و کسی به فردیادشان نرسیده! شاید بپرسید احوالشان چگونه است؟! "بخشی از شیشه پنجره و درب اتاق شکسته است و آن را با گل و لای پوشانده اند، اتاق نمور و تاریک است، با سقفی از تیرهای چوبی نم دار و خس و خاشاک و کمی هم از گل در آن استفاده شده، بیشتر به یک انباری قدیمی و یا یک زیرزمین شبیه است که سال های سال دست نخورده باقی مانده و دیوارهای گلی ترک خورده که هر لحظه احتمال آوار شدنش وجود دارد."

نه غذای مناسبی و نه زندگی رو به راهی، وسایلشان هم از این طرف وآن طرف جمع آوری کرده اند!

و این گونه به دلیل اعتیاد پدر خانواده دوستان و اقوام هم کم کم از آن ها روی برگردانده و کسی هم نیست لااقل به فکر زن و فرزند آنان باشد، یا خیری که دست یاری به سوی مرد خانه دراز کند و او را از اعتیاد، همان بلای خانماسوزی که همه می گویند نجات دهد و یا اینکه مسئولی همتی کند تا لااقل سقفی برای منزلشان بسازنند.

این فیلم تنها پخش کوچکی از مشکلات این خانواده را نشان می دهد.

هنوز هم آنانی که باید دست به کار نشده اند و از این دست خانواده ها در اطراف ما هم کم نیستند، به دلیل آن که پدر خانواده در قید حیات است و معلولیتی هم ندارد، مورد حمایت دستگاه های حمایتی نمی توانند طبق قوانین قرار بگیرند و این خانواده ها نهایت هرزچندگاهی با اندک کمکی موردی از این دستگاه ها روز را به شب و شب را به روز کرده و گاهی هم از میان زباله ها وسایل زندگی خود را فراهم می کنند!

در این باره می توانید برای مشاهده فیلم مربوطه اینجا کلیک نمایید.

درباره اعتیاد پدر خانواده ای دیگر و مشکلات آن، خوانندگان عزیز رودآور می توانند گزارشی دیگری هم از رودآور با عنوان "نانی نیست تا بخورند/ترک تحصیل دانش آموز تویسرکانی به خاطر فقر/ دست هایی یخ زده، صورتی رنگ پریده" را هم بخوانند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

تجربه یک معتاد ترک کرده. سالها در تویسرکان زندگی کردم کار می کردم اما بیکاری هم زیاد داشتم زمانهای بیکاری به چرخیدن در میان باغات و صحرا می گذشت چون جای دیگری برای تفریح نبود به دام اعتیاد افتادم بخاطر اینکه برای تفریح و همنشینی با دوستان باید در جمع آنان می کشیدم. از تویسرکان رفتم کارم بیشتر شد و اگر وقت اضافی هم داشتم مراکز تفریحی و متنوع آن قدر زیاد بود که کشیدن واقعا معنا نداشت ترک کردم و به این نتیجه رسیدم بیکاری و نبودن مراکز تفریحی عامل اعتیاد است حالا اگر طرف از پولداری هم کار نکند معتاد می شود و فرقی نمی کند

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان