آخرین اخبار

4. مرداد 1397 - 21:20   |   کد مطلب: 34304
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اعلام اینکه آقای رییس جمهور همه ما با موضع انقلابی شما موافق هستیم، گفت: مردم انتظار دارند که گوش خدمت گزارانشان نسبت به مطالبات و برخی نارضایتی ها شنواتر و چشمشان آنان بیناتر باشد، تا فردا وز وز دشمن به وجود نیاید، که بخواهد در داخل کشور رخنه کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ « سردار رضا طلایی نیک » معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع شامگاه امروز در آیین بزرگداشت روز تویسرکان ، گفت: اینکه اساس ومحور روز تویسرکان را به نماز و شهید و شهادت اختصاص داده اید جای، تبریک دارد.

 وی با گرمیداشت یاد و خاطره 38 شهید تویسرکانی عملیات مرصاد و دیگری شهدای این عملیات، اظهار کرد: چرا منافقین و صدام تنها چند روز بعد از اینکه امام(ره) قطعنامه را پذیرفت به خاک ایران تجاوز کردند، مگر صدام ادای صلح طلبی نداشت، همین تصمیم به تجاوز مجدد صدامیان سبب شد مظلومیت ملت ایران بیش از پیش ثابت شود و حرکت غافلگیرانه ای در جنوب کشور روی دهد، مجدد خرمشهر در محاصره قرار بگیرد و توجه عمده نیروهای رزمنده ما به جنوب معطوف شود.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع افزود: این تهاجم غافلگیرانه انتظار نبود و ایران غافلگیر شد و همه قوای ما به سمت جنوب رفت تا قطعنامه به گونه ای اجرا نشود که ذره ای از خاک کشورمان در اختیار دشمن بیافتد.

*تنگه چارزبر محل پاکسازی منافقین شد وگرنه آنان تهاجم تا تهران را هم در نقشه های خود طرح ریزی کرده بودند

سردار طلایی نیک گفت: اواخر جنگ فرماندهان نظامی می گفتند با تمام وجود جانمان را فدا می کنیم، اما دولت وقت می گفت که توان مادی نداریم، این اطلاعات را دشمن به دست آورده بود و تصور می کرد آن زمان، زمان امتیاز گیری است.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب منافقین که تصور می کردند ایران از روی ضعف قطعنامه را پذیرفته و دیگر توان سیاسی و دفاعی ندارد و خزانه و سیلوهایش خالی است، از فرصت استفاده و با پیش روی در سرپل ذهاب و اسلام آباد تهاجمی غافلگیرانه را آغاز کردند و اگر در تنگه چارزبر پاکسازی نشده و به عقب رانده نمی شدند، با توجه به اسناد به دست آمده، تهاجم به تهران را هم در نقشه های خود علامت گذاری کرده بودند، معلوم نبود چه بر سر ملت می آمد.

*تویسرکان با تقدیم 38 شهید بیشترین سهم را در عملیات مرصاد دارد

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع عنوان کرد: در آن زمان افرادی مثل حاج میرزا سلگی ها که حتی جانباز هم بودند، حضور یافتند و قبل از مرحله نخست اعزام استعداد نیروهای رزمنده ما به دو گردان هم نمی رسید که شبانه با استفاده از رادیو و همچنین فراخوانی از درب منازل، فرماندهان و رزمندگان استانی که در مرخصی بودند، گرد هم جمع شدند، با تکمیل دو گردان به غرب اعزام شدند و کمتر از 24 ساعت 10 گردان عملیاتی دیگر هم به همت سردرا شهید همدانی مجهز و به منطقه اعزام شدند.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه در این عملیات 400 رزمنده از سراسر کشور به شهادت رسیدند، گفت: تویسرکان با تقدیم 38 شهید در عملیات مرصاد سهم بالایی در عملیات مرصاد دارد.

* خداوند همان تنگه مرصاد را، کمینگاه ذلت منافقین ودشمن قرار داد

وی با تأکید بر اینکه خداوند همان تنگه مرصاد را، کمینگاه ذلت، منافقین ودشمن قرار داد و در خرمشهر هم رژیم بعث به عقب رانده شد، افزود: یکی از از دلایلی که دشمن در این جنگ هشت ساله به اهداف خود نرسید همین چند روز آخر دفاع مقدس بود که رزمندگان ما آن را با پیروزی به پایان رساندند، تا بخشی از آن تلخی قطعنامه و جام زهر در نظر امام(ره) بکاهند و امام و ملت را دلشاد کنند.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع عنوان کرد: اگر آن روزهای دفاع مقدس استعداد رزمندگان ما تنها 6 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم بود، امروز این توان واستعداد چندین برابر شده است.

سردار طلایی نیک همچنین گفت: در طول تاریخ جبهه حق و باطل، جبهه نور و شیطان، جبهه ای که آخرت گرایی را مبنای جهاد و شهادت قرار داده و جبهه ای که دنیا طلبی را مبنای حرکت خود همواره وجود داشته و هنوزم هم وجود دارد.

*مرکز ثقل جبهه مقاومت، ملت ایران است

وی تصریح کرد: جبهه حق امروز هم خود را نشان می دهد و آن جبهه مقاومت است که مرکز ثقل این جبهه، ملت و ایران اسلامی هستند و دشمن اگر می توانست بعد از دفاع مقدس به ما تهاجم کند، به طور حتم تهاجمی صورت می داد، اما نتوانسته است و توانش را ندارد.

*جنگ افروزی در منطقه از سوی استکبار، برای رساندن تهدیداتشان به مرزهای ما است

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: امروز اگر در عراق و سوریه و کشورهای منطقه جریان استکبار، صهیونیسم و تکفیری ها آتش افروزی و فتنه انگیزی می کنند، یکی از مقاصدشان این است که تهدیدات خود را به مرز های کشور برسانند.

* آقای رییس جمهور همه ما با این موضع انقلابی شما موافق هستیم

سردار طلایی نیک تأکید کرد: همان گونه که سردار قاسم سلیمانی گفته ما هم اعلام می کنیم که آقای رییس جمهور با این موضع انقلابی شما همه ما موافق هستیم و همه ما به دولت شما کمک می کنیم و پا در رکاب دولت و انقلاب هستیم و به طور قطع جواب ترامپ را هم نیروی سپاه قدس می دهد و بس.

وی با بیان اینکه ادعاهای پوشالی ترامپ، عملیات روانی است و ارزشی ندارد و مهم آنچه هست که در میدان عمل می بینیم، اذعان کرد: امروز موشک و امکانات دفاعی ما که برای بازدارندگی است و نه تجاوز، به گونه ای است که در هر نقطه ای اگر تهدید شویم، در همان نقطه امکان واکنش سریع را داریم.

*جبهه باطل می خواهد از اشکالات و ضعف های داخلی نفاق ایجاد کند/باید روزنه های رخنه دشمن را ببندیم

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به اینکه جریان فتنه در برابر مقاومت، فرهنگ مقاومت و اقتصادی مقاومتی ایستاده است، ادامه داد: جبهه باطل به دنبال این است که از اشکالات و ضعف های داخلی ما با خواب های خود نفاق ایجاد کند، با این وجود ملت به اسلام تکیه داشته و دارد، چرا که سابق بر این هم شرایطی از این بدتر را پشت سر گذاشته ایم تا جایی که ایران اسلامی الگوی بیداری اسلامی در منطقه شده است.

سردار طلایی نیک همچنین گفت: دشمن زمانی به هوس می افتد که احساس کند روزنه هایی در کشور برای رخنه وجود دارد و ما باید این روزنه ها را باید ببندیم.

* از علوم روز کسب شده در حوزه اقتصاد، معیشت، کشاورزی و صنعت، آن طور که باید باستفاده نشده

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر تسلیحات نظامی و دفاعی حرف اول را با وجود 40 سال تحریم همه جانبه امکانات نظامی در منطقه می زند، ادامه داد: جمهوی اسلامی ایران در تمامی عرصه های علمی، فناوری و تکنولوژی های روز دنیا حرف هایی برای گفتن دارد، اما هنوز این علوم در حوزه های اقتصاد، معیشت، کشاورزی و صنعت آن طور که باید بکارگیری نشده اند.

* مردم انتظار دارند گوش و چشم خدمتگرارنشان شنواتر و بیناتر باشد تا وز وز دشمن به وجود نیاید

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع تأکید کرد: مردم انتظار دارند که گوش خدمت گزارنشان نسبت به مطالبات و برخی نارضایتی ها شنواتر و چشمشان آنان بیناتر باشد، تا فردا وز وز دشمن به وجود نیاید، که بخواهد در داخل کشور رخنه کند.

سردار طلایی نیک با تفاوت قرار دادن دو مسئله مطالبات مردمی و آنانی که به دنبال فتنه انگیزی و حاشیه سازی هستند، افزود: باید مردم فهیم و بصیر ما دشمن را شناساسی کنند و اجازه ندهند اعتراضات، خواسته ها و مطالبات به حقشان با برخی تحریکات دشمن آمیخته شود.

*دولت، حرکتی جهادی و ارزمند را شروع کرده است/هر سه قوه با فساد و تبعیض با جدیت مقابله کنند تا زمینه فتنه انگیزی دشمن فراهم نشود

وی در ادامه گفت: ترامپ آنقدر عاجز و ناتوان شده که تنها با بی حیایی حرف علیه ملت ایران می زند، اما دولت یک حرکت بسیار جهادی و ارزشمند را شروع کرده، هرچند که انتظار می رفت زودتر از این ها این حرکت ها شروع می شد، اما امروز ما در شرایطی هستیم که باید دولتمردان ما و البته هر سه قوه، در هر جا با فساد و تبعیض با جدیت مقابله کنند و نگذارند زمینه فتنه انگیزی دشمن فراهم شود.

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع تصریح کرد: اگر جایی ناکارآمدی و سستی وجود دارد بدون اغماض برخورد شود، چرا که ما در شرایطی نیستیم که سنگر ها را به دشمن بدهیم، این سنگرها را برای دفاع از انقلاب و ملت نیاز داریم.

سردار طلایی نیک گفت: دولت به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی تواند این شرایط اقتصاد و پیچ تاریخی را پشت سربگذارد و همه با محور ولایت و با وحدت  و به ویژه حرکتی جهادی می توانیم کشور را رو به پیشرفت سوق دهیم.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان