آخرین اخبار

18. مرداد 1397 - 6:13   |   کد مطلب: 34346
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه سلامت جامعه، مقوله ای است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد، از اعزام تیم های جهادی سلامت به روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته، گروهی مشترک از بسیجیان حوزه المهدی(عج) و بسیج جامعه پزشکی با حضور در مناطق محروم و تعدادی از روستاهای تویسرکان رسالت خطیر خود یعنی محرومیت زدایی را با عملشان نشان دادند.

در حاشیه این برنامه جهادی؛ «مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان به خبرنگار رودآور؛ گفت: در این اردوی جهادی، جهادگران سلامت از حوزه ی المهدی(عج) با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حسینیه روستای پریازان و محمود آباد برنامه های خدماتی و فرهنگی و اجتماعی به صورت رایگان ارائه دادند.

وی اظهار کرد: حضور تعدادی دکتر متخصص و خدمات درمانی به صورت رایگان، مشاوره تحصیلی، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و مشاوره حقوقی و خانواده بخشی از فعالیت ها، برنامه ها و خدمات این تیم بود که به صورت رایگان برای اهالی روستا ارائه شد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه سلامت جامعه، مقوله ای است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد، افزود: حضور این گونه ای جهادگران سلامت در مناطق محروم، دسترسی اهالی چند روستا به پزشک و تهیه دارو را برایشان به حداقل فاصله زمانی و مکانی می رساند.

سیاهوشی تصریح کرد: بدین ترتیب روستاهای محروم از حضور پزشک عمومی و حتی متخصص لااقل برای یک روز در روستا بهره مند می شود، ضمن آن که خدمات از جمله ویزیت و ارائه دارو متناسب با نسخه پزشک به صورت رایگان ارائه می شود.

به گزارش رودآور، حضور پزشک عمومی، ماما و دکتر شکوهی متخصص داخلی در این تیم جهادی که زمینه سازی تشکیل آن توسط حوزه المهدی(عج) فعالیت های قابل تقدیری نشان دادند.

پیاده سازی این گونه برنامه ها در مناطق محروم، زمینه ساز اعتماد بیش از پیش مردم به نظام می شود و آنان را دلگرمتر از همیشه می کند، چرا که گاهاً پیش آمده برخی از مردم در روستاها حتی برای رفت و آمد به شهر و رفتن به بیمارستان و درمانگاه ها با کمبود و یا نبود هزینه روبرو می شوند، در حالی که اعزام تیم های مختلفی از جهادگران سلامت، نه تنها این هزینه را به صفر می رساند بلکه محرومان این مناطق هم از خدمات رایگان هم بهره مند می شوند.

زنگنه

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان