آخرین اخبار

20. مرداد 1397 - 8:20   |   کد مطلب: 34354
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از اعزام سه تیم پزشکی به مناطق عشایرنشین تویسرکان خبر داد و گفت: با توجه به در حرکت بودن عشایر و در دسترس نبودن گروه های پزشکی برای آنان و بحث هایی درباره بیماری های مشترک بین دام و انسان، لازم است توجه بیشتری به مسائل بهداشتی و درمانی عشایر شود

به گزارش رودآور؛ عشایر با تولیدات انبوه فرآورده‌های دامی و محصولات خود نقش بسیار مهمی را در اقتصاد جامعه دارند و لازم است که همه مسئولان برای رفع مشکلات آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

امام راحل(ره) عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی معرفی کردند و این یعنی می‌توان به عشایر تکیه کرد، به آن ها اعتماد داشت و از آن ها در امور مختلف کمک گرفت.

 عشایر جایگاه مشخصی دارند و این که جایگاه آنها قابل افتخار است، آنان نقش بسیار مهمی در استقلال کشور داشته‌اند و در امنیت کشور هم نقش پررنگی دارند.

جامعه عشایر بی شک بی ادعا ترین، بی توقع ترین و قانع ترین اقشار جامعه هستند و این مورد را بارها به اثبات رساندند.

عشایر قبل از انقلاب به عنوان پشتوانه های افکار و اندیشه های امام در مقابله با رژیم طاغوتی پهلوی بودند و زمان شکل گیری انقلاب و جریان های انحرافی نیز این عشایر بودند که غیورانه از انقلاب حمایت کردند.

عشایر در صحنه دفاع مقدس نیز حضوری چشمگیر داشتند و وجود خیل عظیم شهدا، جانبازان و ایثارگران گواه حضور و رشادت عشایر است و آنان در مرحله سازندگی و مبارزه با گروه های معاند و کمک در حل موضوع مربوط به اغتشاشات کشور نیز نقش مهمی ایفا کردند.

با توجه به توضیحات فوق توجه به این قشر از جامعه کشورمان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بسیار ارزشمند محسوب می شود، از این رو در فواصل زمانی متعدد تیم های بسیج جامعه پزشکی استان همدان و شهرستان در راستای خدمات رسانی رایگان و در دسترس، به حوزه فعالیت عشایر اعزام می شوند.

در روزهای گذشته شاهد چنین رویدادی بودیم.

«سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در حاشیه اعزام گروه های جهادی سلامت به منطقه عشایرنشین شهرستان، گفت: با همراهی بسیج جامعه پزشکی شهید بهشتی و بسیج عشایری استان همدان سه تیم پزشکی متشکل از پزشک عمومی، مامایی و مشاوره،  در راستای خدمت دهی و مشاوره به تویسرکان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این تیم های پزشکی در زمینه های آموزش و بهداشت، درمان و پیشگیری، مراقبت های زنان و زایمان، مشاوره بهداشتی، ویزیت عمومی و اهدای داروی رایگان خدمات خود را اراده دادند
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه در حدود 100 نفر از عزیزان خواهر و برادر عشایری از این خدمات بهره مند شدند، افزود:  در ضمن توسط بسیج عشایری شهرستان تویسرکان هم به همین تعداد بسته های بهداشتی به آنان اهدا شد.

سیاهوشی تصریح کرد: همچنین توسط بهداری گردان بیت المقدس ناحیه تویسرکان هم تست قند خون انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به در حرکت بودن عشایر و در دسترس نبودن گروه های پزشکی برای آنان و بحث هایی درباره بیماری های مشترک بین دام و انسان، لازم است توجه بیشتری به مسائل بهداشتی و درمانی عشایر شود و خدمات بسیج جامعه پزشکی هم در راستای توجه به این مهم است.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان