آخرین اخبار

22. مرداد 1397 - 13:05   |   کد مطلب: 34358
این روزها با توجه به بیکاری و اوضاع نامناسب اقتصادی که به طور عمده نشأت گرفته از برنامه ریزی های نامناسب مدیران مرتبط است، شاهد اوج گیری اعتراض مردم همدان، نسبت به مدیر کل صنعت و معدن استان هستیم، تا جایی که امروز 22 مرداد با موج توییتری و حتی ایسنتاگرامی کاربران فضای مجازی نسبت به عملکرد متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با توییت داغ و هشتگ #متین_برو و #قتل_صنعت_همدان روبرو شدیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ برخلاف صحبت های مسئولان دولتی، بعد از امضا و اجرای برجام نه تنها گشایشی حاصل نشد و آفتابی بر ملت نتابید، بلکه هر روز شاهد تعطیلی کارخانه ها، واحدهای تولیدی با سابقه و اخراج کارگران بوده ایم.

تعطیل و یا نیمه تعطیل شدن تعدادی از کارخانه ها کارخانه ها در سال های اخیر به نحوی بوده که در یکی دو سال گذشته افزایش دو درصدی نرخ بیکاری در استان همدان را هم شاهد هستیم.

به گفته متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از یک هزار و 147 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در سطح استان،  162 واحد صنعتی در استان همدان تعطیل هستند و در عمل فعالیتی ندارند.

حالا اگر در اینجا تعداد کارخانه های استان همدان را که به صورت مقطعی تعطیل می شوند همچون کارخانه های شن و ماسه را بر آمار رسمی بیافزاییم به طور قطع در بازه های زمانی خاصی با نیمه تعطیل و یا تعطیل شدن کارخانه های بیشتر مواجه می شویم و به طور طبیعی بر تعداد کارگرانی که بیکار می شوند هم افزوده می شود، این گونه تعطیلی ها زمینه ساز ایجاد شغل های کاذب و ورود دلالان به عرصه تولید و ضربه زدن به اقتصاد استان نیز شده است.

آمارهای بیکاری منطبق بر واقعیت نیست/بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده و تلاشی برای احیای آن ها انجام نمی شود

«محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره وعده و وعیدهای اقتصادی مسئولان اجرایی کشور و اجرایی نشدن آن وعده ها، گفته بود که مبنای آمارهایی که ارائه می شود ببشتر آمار و ارقام برخواسته از بیمه های تأمین اجتماعی است که آن هم خود اشخاص یا بالاجبار یا به اختیار بیمه می شوند و آن را به عنوان اشتغالزایی در نظر می گیرند، در حالی که بیشتر از این تعداد، خروج از بیمه را هم داریم که به دلیل تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی رخ داده و در آمارها نمی آید.

وی عنوان کرده که شاخصه های اقتصاد و توسعه همدان متأسفانه در سه سال اخیر تغییر آن چنانی نداشته است و بر اساس آخرین ارزیابی هایی که وزارت کشور انجام داده است، تقریباً همدان درجا زده است و جز استان های آخر محسوب می شود.

مسئولان اجرایی استان به قول های خود برای صنعتی کردن همدان عمل نکرده اند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارکرد: علت این عقب افتادگی هم ناشی از عدم تلاش جدی و مشخص مسئولان اجرایی است و هم عدم اجرایی شدن قول ها و تعهداتی بوده که برای صنعتی کردن استان و رفع مشکلاتی که بخش های مختلف تولیدی در زمینه های صنایع تبدیلی و کاورزی وجود دارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: بدین ترتیب شاهد تحول اساسی در سه سال و نیم گذشته نبودیم به جز موارد بسیار بسیار کم که ازنظر عدد و رقم تأثیری در شاخصه های توسعه ای ایجاد نکرده است.

با این اوضاع نامناسب اقتصادی که به طور عمده به گفته کارشناسان اقتصادی نشأت گرفته از برنامه ریزی های نامناسب مدیران مرتبط است، مشاهده می کنیم که گلایه مندی واعتراض مردم نسبت به رئیس سازمان صنعت، معدن هم اوج گرفته، تا جایی که امروز 22 مرداد ماه شاهد موج توییتری و حتی ایسنتاگرامی کاربران فضای مجازی نسبت به عملکرد متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هستیم.

برخی از این واکنش ها به قرار ذیل است:

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان