آخرین اخبار

10. شهريور 1397 - 5:35   |   کد مطلب: 34427
خبرنگار رودآور، برای تهیه گزارش تکدی گری در شهر کوچکی همانند تویسرکان، گدا شد و در آخر 20 هزارتومان در دو ساعت حاصل گدایی او بود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تکدی گری هم عالمی برای خود دارد، عالمی که گاه اوج نیازمندی و محرومیت را در جامعه نشان می دهد و گاه دیگر رفتارهای نابهنجار اجتماعی را از سوی افراد سودجو به اسم نیازمند به نمایش می گذارد.

اینکه در اسلام کمک به افراد نیازمند یک اصل است را روی سرمان جا می دهیم، اما این روزها شاهد هستیم متکدیانی به صورت باندی و شاید هم مافیایی اقدام به تکدی گری می کنند و حتی با مینی بوس صبح ها از شهری به شهر دیگر برای تکدی گری به قول خودشان اعزام می شوند.

آخر نوازد یا دخترک و پسرک کم سن و سال زیر آفتاب سوزان تابستان و یا در معرض سوز و سرمای زمستان باید وسیله تکدی گری والدینشان شود؟ یعنی این همه نهادهای حمایتی نیستند که به داد این دست افراد برسند؟

این گونه نیست، به طور قطع اصلاحاتی به نام "تن پروری" و "گداپروری" متأسفانه در این جامعه هرزچندگاهی بروز می کند که زیبنده نیست، چرا که برخی حتی با داشتن توان جسمانی برای انجام کار و یا اینکه با وجود تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی، مجدد به سمت تکدی گری روی می آورند، اتفاق افتاده که درآمد یک متکدی ماهانه از بسیاری از مشاغل هم بالاتر می رود.

از این رو خبرنگار رودآور بر آن شد تا برای دو ساعتی تکدی گری امتحان کند و از نزدیک هم با این افراد آشنا شود و هم اینکه مطمئن شود درآمد یک متکدی به چه میزان است.

وقتی خبرنگار تویسرکانی گدا می شود!/یک روز گدایی و درآمدی 20 هزارتومانی در دو ساعت!

در آخر مجموع درآمد حاصله آن هم در روز جمعه و در مکانی نامناسب که حتی رفت و آمد رهگذران به نسبت روزهای دیگر کمتر است، در دو ساعت به 20 هزارتومان رسید، مبلغی که در حدود همان،  برابر میزان دستمزد مصوب یک روز‌کاری ازسوی وزارت کار برای افراد تعیین شده است.

برای مشاهده فیلم مربوطه می توانید اینجا کلیک نماید.

و اما سوالاتی که این روزها با دیدن متکدیان غریبه در تویسرکان در اذهان عموم ایجاد شده در ذیل مطرح می شود که در گزارش های بعدی پاسخی برای آن منتشر می شود.

* چه تفاوتی بین متکدیان واقعی و غیر واقعی است؟
* آیا حضور متکدیان غیر تویسرکانی در شهر به صورت باند متکدی گری است؟
* آیا متکدیان بومی و غیربومی! نیازمند واقعی هستند و یا افرادی‌اند که از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند؟
* حضور متکدیان غریبه در تویسرکان برای چیست؟
* آیا واقعا برخی از متکدیان معتاد هستند و با چادری به سر، خرج خرید مواد خود را تهیه می کنند؟
* اگر این متکدیان زیر نظر ارگان های خاص هستند و تأمین می شوند، پس چرا مجدد گدایی می کنند؟
* چه سازمان و ارگان هایی وظیفه جمع آوری و سپس حمایت از آنان را بر عهده دارند؟
جواب این سوالات بماند در گزارش بعدی...

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان