آخرین اخبار

25. شهريور 1397 - 14:00   |   کد مطلب: 34495
در آستانه سال تحصیلی جدید نکند دانش آموزی از تحصیل انصراف دهد!
موج گرانی بر لوازم التحریر/شکرستانی که نایاب بود/طرح ایرانی پر
با این اوضاع و احوال گرانی ها و افزایش قیمت بیش از 65 درصدی لوازم التحریر در سال جاری، امید است که دولتی ها برای حمایت از قشر آسیب پذیر پای کار بیایند، تا خدایی ناکرده دانش آموزی به دلیل وضع مالی نامناسب والدین خود مجبور به ترک تحصیل نشود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند روزی دیگر تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده است و اما اگر سری به لوازم التحریر فروشی ها بزنیم، همچون سال های گذشته چندان استقبالی از بازار در این باره نشده است.

استقبال کم خانواده ها و دانش آموزان برای خرید وسایل مدرسه به طور عمده به دلیل گران شدن بیش از 65 درصد کالاهای مدرسه است.

نمایشگاه پاییزه تویسرکان هم که روز گذشته پس از حدود 12 روز به کر خود پایان داد هم گرچه در ظاهر با استقبال روبرو شد، اما قیمت های اجناس آن با بازر چندان تفاوتی نداشت.

اگر همان روزها در میان نمایشگاه قدم می زدیم، تنها ذوق با دانش آموزان بود که برای خرید آمده بودند و مادر و پدرانی که به دلیل گران شدن عمده لوازم التحریرها با این همه قیمت های سر به فلک کشیده نمی دانستند که چه باید انجام دهند.

*دستمان برای خرید اندک لوازم التحریر هم خالی است

سوری یکی از بانوان تویسرکانی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: متأسفانه آن طور که باید و شاید با توجه به اوضاع معیشتی کنونی، مسئولی به فکر ما قشر ضعیف جامعه نیست.

وی اظهار کرد: همسر من کشاورز است و به دلیل اینکه حتی افرادی که زمین کشاورزی نداشتند و با کرایه زمین دیگران، امسال به تولید سیر پرداختند و در نهایت سیرهایی که بازار فروشی برای آن پیدا نشده، دستمان برای خرید مایحتاج اصلی زندگی خالی است، چه رسد به اینکه بخواهیم با این گرانی ها کیف و کفش و لوازم التحریری خریداری کنیم.

وی افزود: کیف سال گذشته فرزندم را که با امسال سومین سالی می شود از آن استفاده می کند و قسمتی از آن پاره شده را وصله زده ام و به او وعده خرید کیف پس از فروش سیر داده ا، اما با این روز به روز گران شدن اجناس بعید می دانم بتوانم برای دلبندم کیفی بخرم.

*حال بازار خرید و فروش لوازم التحریر خوب نیست

از گرانی ها و گلایه های مردمی در این باره که بگذریم که هر کسی برای خود داستان زندگی ویژه ای دارد! به سراغ فروشندگان می رویم، یکی از این فروشندگان در پاسخ به اینکه استقبال چگونه بوده، گفت: سابق بر این برای خرید دفتر و وسایل دیگر مدرسه هم دانش آموزان ذوق و شوق داشتند و هم والدینشان.

وی با بیان اینکه حال بازر خرید و فروش لوازم التحریر اصلا! خوب نیست، عنوان کرد: در حال حاضر عمدتاً بیشتر مردم می آیند قیمت می گیرند و در نهایت یکی و دو دفتر و مداد خریداری می کنند می روند، جالب است که کمتر سراغ خرید مدادرنگی ها می آیند، این اجناس هم گرانتر شده و حق دارند، البته ما هم از تولیدکنندگان به نسبت سال گذشته گرانتر اجناس را خریداری کرده ایم و بالاجبار گرانتر به فروش می رسانیم.

*شکرستانی که نایاب بود

حقیقت که سابقه طولانی در فروش لوازم التحریری دارد و همه مغازه اش را می شناسند و به او حاج حقیقت می گویند، در باره چرایی اینکه در بازار طرح های ایرانی در سال جاری کم است و اصلا چرا دفتر های با تصاویر کاراکترهای شکرستانی نایاب شده هم گفت: دفترهایی با طرح شکرستان گران شده است، گرچه جنس همان جنس دیگر دفترها است، اما گران تر به فروش می رسانند و ما هم خریداری نمی کنیم، چرا که قیمت هایش برای فروش به نسبت دیگر دفترها گرانتر است و خانواده ها هم با این اوضاع گرانی استقبال نمی کنند.

*طرح های ایرانی تنوع و جذابیت ندارند

یکی از فروشندگان کیف مدرسه که لااقل سال گذشته طرح ایرانی برای فروش آورده بود، از نبود رنگ و طرح متنوع برای طرح های ایرانی گفت و اینکه در سال جاری اصلا به سراغ تهیه کیف با طرح ایرانی برای فروش در بازار نرفته است.

وی اظهار کرد: آنانی که کمی دستشان به دهانشان می رسد با خرید لوازم التحریر در تویسرکان با مشکل مواجه شده اند چه رسد به آن خانواده های نیازمند، خدا نکند که مادری یا پدری به مغازه من بیاد و شرمنده برگردد.

*پولی در جیب برای خرید لوازم التحریر نداریم

جعفری یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ اذعان کرد که هنوز گردوهای خود را برداشته نکرده و پولی در جیب ندارد و هنوز برای فرزندان خود یک دفتر و یک مداد هم خریداری نکرده است.

به گزارش رودآور، امید است که با این اوضاع و احوال گرانی ها دولتی ها برای حمایت از قشر آسیب پذیر پای کار بیاید تا خدایی ناکرده دانش آموزی به دلیل وضع مالی نامناسب والدین خود مجبور به ترک تحصیل نشود.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان