آخرین اخبار

16. مهر 1397 - 11:06   |   کد مطلب: 34616
نهمین همایش گردو، منبت و فرش دستباف امروز در شهرستان تویسرکان آغاز شد.

به گزارش  رودآور؛ صبح امروز همایش ملی گردو و مبل و منبت تویسرکان با حضور مهمانان کشوری و استانی در تویسرکان برگزار شد.
استاندار همدان هم افزود: طرح سرشاخه کاری گردو در این شهرستان به عنوان پایلوت کشور با هدف افزایش محصول و مقاومت درخت در مقابل تنش دمایی در حال اجرا است .
شهرستان تویسرکان 221 اثر گردشگری دارد که 67 اثر آن تاکنون به ثبت ملی رسیده است.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت : مفتح نماینده تویسرکان در مجلس در همایش ملی گردو گفت: برگزاری این همایش فرصتی برای معرفی شهرستان به سایر نقاط کشور است.
مفتح تأکید کرد: به دنبال زنگنه ثبت جهانی گردو توسط فائو هستیم چرا که گردو و درخت آن با زندگی مردم تویسرکان آمیخته شده است.

وی عنوان کرد: معرفی توانمندی تویسرکان دربخش گردو ، منبت و فرش دستباف و هچنین رونق اقتصادی در این حوزه ها از اهداف برگزاری جشنواره است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: در حوزه مبل و منبت تعداد قابل توجهی کارگاه و شاغل داریم، گرچه آمار بیکاری در شهرستان نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است، اما با پرداختن به حوزه هایی از جمله مبل و منبت که شاهد رونق آن در برخی روستاها هستیم، می توانیم حتی با مهاجرت معکوس روبرو شویم.

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان در نهمین همایش گردو، مبل و منبت تویسرکان گفت : بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه گردو و منبت فعالیت می کنند.

به گزارش رودآور؛ این همایش از 16 تا 20 مهرماه آماده استقبال از همه مردم ایران زمین  و گردشگران داخلی و خارجی است.در این جشنواره نمایشگاهی شامل 76 غرفه از تولیدات مبل و منبت، فرش دستباف و محصول گردو، عسل و دیگر توانمندی های مردم این شهرستان برپا شده است.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان