آخرین اخبار

23. آذر 1397 - 8:27   |   کد مطلب: 34860
با راه اندازی بزرگترین کاروان تخصصی سلامت غرب کشور در تویسرکان در سه روز که مدل واقعی از یک حرکت جهادی برای ارتقاء سلامت جامعه بود، بیش از 6 هزار بیمار توسط پزشکان متخصص ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه روز گذشته مراسم تجلیل و تقدیر از پزشکان متخصص بسیج جامعه پزشکی که برای سه روز با رراه اندازی درمانگاه موقت شهدای مدافع حرم از بیماران محروم تویسرکان ویزیت کردند برگزار شد.

*حضور پزشکان متخصص؛ روحیه امید سلامت در جامعه را بیش از پیش زنده کرد

در این مراسم «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان با تقدیر از اقدام خداپسندانه پزشکان در راستای محرومیت زدایی عنوان کرد: حضور متخصصان حوزه های مقاومت سلامت، روحیه امیدی برای سلامت مردم این دیار بود تا به یاری خدا زمینه ای فراهم شود که هر در طول سال نیز چنین پزشکانی برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام شوند.

*مدلی واقعی از یک حرکت جهادی

«حسین سوری» جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که بسیج دنبال می کند طرح اعتلای بسیج است و در این راستا طرح شهید رهنمون یعنی خدمات رسانی به مناطق محروم و ویزیت رایگان محرومان بیمار جز همین مأموریت ها است.

وی اظهار کرد: حضور بیش از 20 پزشک متخصص در تویسرکان، مدل واقعی از حرکت جهادی بود که با کمترین داشته ها بهترین و بیشترین نتیجه ها در خدمت رسانی به مردم به دست آمد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه این جهادگران سلامت به منظور خدمات رسانی به مردم شهرستان و ارتقاء سطح سلامت جامعه پا به میدان گذاشتند، افزود: از ابتدای سال برنامه ریزی و رایزنی هایی برای این حضور با بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه این برنامه سلامت در سه مرحله پیش رفت، افزود: مرحله اول غربالگری بیمارانی بود که در هفته های گذشته به مراکز درمانی و بهداشتی روستایی و شهری مراجعه می کردند و حدود چهار هزار نفر شناساسی و با برگه ارجاع برای معالجه معرفی شدند.

سوری تصریح کرد: مرحله دوم هم راه اندازی درمانگاه موقت شهدای مدافع حرم بود تا با حضور پزشکان متخصص ویزیت رایگان را انجام شود و بیش از 6 هزار نفر هم از ویزیت رایگان و هم از دارو متناسب با نسخه نوشته شده پزشک بهره مند شدند.

وی در ادامه گفت: مرحله سوم این طرح مرتبط با عمل جراحی ها است که بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند به بیمارستان های پشتیبان در تهران معرفی می شوند و 50 نفر برای اعزام در این باره شناسایی شدند.

*راه اندازی بزرگترین کاروان تخصصی سلامت غرب کشور در تویسرکان در3 روز

«مسعود جهانگیری» معاون بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ هم گفت: پزشکان متخصص اعزام شده از بیمارستان های بزرگ تهران دواطلبانه و متعهدانه برای خدمت رسانی به مردم شهرستان تویسرکان در سه روز از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این پزشکان حتی وسایل شخصی مرتبط با تخصص خود در راستای ویزیت بیماران را به همراه داشتند، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بود تا رضایت مردم را جلب کنیم که به یاری خدا همین گونه شد.

معاون بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ افزود: در این ویزیت تخصصی بیش از 120 بیمار برای بهره مندی از امکانات فوق تخصصی و پاراکلینیک به مراکز درمانی تویسرکان، همدان و تهران معرفی شدند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه بزرگترین کاروان تخصصی سلامت غرب کشور در تویسرکان راه اندازی شد، عنوان کرد: هدف در این سه روز خدمت به مردم شریف تویسرکان چیزی جز ارتقاء سلامت و توجه به محرومان نبود که خوشبختانه به بهترین شکل انجام شد.

به گزارش رودآور؛ در این مراسم از پزشکان اعزامی از بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و تویسرکان و نیز کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان از سوی سپاه ناحیه  تجلیل به عمل آمد.

 زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان