آخرین اخبار

25. آذر 1397 - 7:07   |   کد مطلب: 34862
یک جوان کارآفرین تویسرکانی توانست با اندک سرمایه و امکانات خود واحد تولیدی کیف پتویی را راه اندازی کند و برای 30 نفر اشتغالزایی و حالا این روزها هم به فکر صادرات تولیدت کارگاهش کوچکش به عراق افتاده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مقام عظمای ولایت سال جاری را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند، چرا کالای ایرانی؟، بی تردید توجه به تولید و داشته های داخلی کشور، کم کم زمینه های کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و چرخیدن چرخ واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم می سازد.
تولید کالای ایرانی با توجه به علم و دانش روز و بهره گیری از متخصصان هر حوزه متناسب با آن، خود می تواند بر رونق کسب و کار بیافزاید و این گونه با رشد واحدهای تولیدی هرچند کوچک و زود بازده می توان امید داشت که یک ایرانی دارای شغل می شود.
توجه به واحدهای تولیدی خرد و کوچک با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات اندک یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی نگاهی مولد، درونزا و برون نگر دارد.
اشتغال های خانگی و واحدهای تولیدی زود بازده با تفکر کارآفرینی و اندک سرمایه ای توسعه دهنده اقتصاد هر شهرستان و استان است، تنها و تنها به شرط آن که هم مردم به سمت کارآفرینی و رونق کسب و کار بروند و هم مسئدولان از این کارآفرینان با تسهیلات ارزان قیمت حمایت کنند.
می شود با توجه به داشته ها و ظرفیت های حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی با بهره گیری از نیروی انسانی کاربلد و اندک تفکر اقتصادی، موتور محرکی برای ماشین اقتصاد مقاومتی در هر شهرستانی ایجاد کرد، تا جایی که حتی بدون آن که سرمایه های کلان برای واحدهای تولیدی هزینه شود، با اشتغالزایی قابل قبولی در هر کارگاه تولیدی روبرو شویم.
از حرف های این طرف و آن طرف شنیدیم که یک کارگاه تولیدی کیف پتو در تویسرکان با نام واحد تولیدی "نوین پوشش" 6 سالی است که فعالیت خود را آغاز و این روزها با اندک سرمایه گذاری صاحبش برای 30 نفر اشتغال فراهم کرده است، آنجا که کارگران این واحد تولیدی کوچک و زود بازده از اینکه چند سالی از معضل بیکاری رهایی یافته اند و معیشت خود و خانواده یشان را تأمین می کنند، راضی هستند.
به اذعان «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، مردم این شهرستان سال های سال است که با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و میزان نرخ بیکاری در تویسرکان از سایر شهرستان های دیگر استان بالاتر است و رفتن به سمت ایجاد واحدهای تولیدی می تواند کورسوی امیدی برای آنانی باشد که سال ها منتظر راه نجاتی در راستای تأمین نان و آب خانواده هایشان هستند.
پيامبرمکرم اسلام(ص)  می فرمایند: "يك ساعت تفكر بهتر از هفتاد سال عبادت است" و در زمینه تولید هم این قضیه می تواند مصداق داشته باشد، چرا که یک فکر خوب و تدبیری خردمندانه نور امید اشتغالزایی برای ده ها نفر را فراهم می سازد.
و حالا عبدالوند مدیر کارگاه تولیدی کیف پتو در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید که در سال های اخیر برای 30 نفر اشتغال ایجاد کرده است، آن هم با سرمایه ای اندک.
او ادامه می دهد که در این واحد تولیدی کوچک روزانه چهار هزار عدد کیف پتو تولید می شود و تولیداتش هم به پنج استان کشور ارسال.
مدیر  کارخانه تولید کیف پتو حتی از رایزنی ها خود برای بازاریابی در کشور عراق حرف به میان می آورد، آنجا که با پیگری های نماینده شهرستان می خواهد این ایده خود را نیز محقق سازد.
عبدالوند عنوان می کند که قبل از راه اندازی این واحد تولیدی کوچک به این مسئله می اندیشیده که دست به کاری بزند تا هم با سرمایه ای اندک در اشتغالزایی سرعت ببخشد و هم کارگاهش بتواند در بافت شهری و با دستگاه های سبک ایجاد شود، به همین دلیل جرقه ای در ذهنش می زند و تولید کیف پتو را در پیش می گیرد.
در این باره چندین سال است که مفتح نماینده تویسرکان به گفته خود هم پشت کارآفرینان را خالی نکرده و در حد توانش پیگیر امور آنان بوده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: خوشبختانه از آن جا که عمده فعالیت های این کارگاه تولیدی به صورت دستی انجام می شود، اشتغالزایی اش هم بیشتر است.
وی اظهار کرد: به گفته مدیر کارخانه می توان با اندک تزریق نقدینگی و کمی سرمایه ای بیشتر میزان اشتغالزایی را تا دوبر برابر افزایش داد و این مسئله نیازمند تدبیر سریع و به موقع متولیان امر است تا با ارائه تسهیلات لازم، کارآفرینان را یاری رسانند.

به گزارش رودآور؛ کم نیستند جوانانی که در گوشه و کنار هر شهرستانی ایده خلاقانه بسیار دارند و با اندک سرمایه ای می توانند، زمینه های اشتغالزایی ده ها و شاید صدها نفر را فراهم سازند، اما گاهی همین جوانان، آن اندک سرمایه لازم را هم ندارند، اینجاست که می طلب مسئولانی مدعی که خود را حامیان تولید کالای ایرانی می دانند، گامی هر چند کوچک با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در یاری رساندن به ایده پردازان و کارآفرینان بردارند.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان