آخرین اخبار

11. بهمن 1397 - 18:37   |   کد مطلب: 35080
چالش های فرهنگی یک متولی فرهنگ! ارشاد تویسرکان :
به دنبال تئاتر فاخر هستیم!/ مردم: کدام تئاتر فاخر؟ شفاف سازی لطفا
این رو‌زها شاهد هستیم حرمت فاطمیه آنچنان که باید نگه داشته نمی شود و برای اجرای یک تئاتر با حرکاتی موزون و به بهانه شاد کردن مردم، از اصل و اصالت و جایگاه یک تئاتر فاخر دور شده اند و برای اجرای همین تئاتر خود را به آب و آتش می زنند و حتی از حرمت شکنی در مسائل دینی و ابتلا به حرام هم ابایی ندارند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سال های 82 و 83 بود که دقیقاً در چنین ایامی یعنی در ایام فاطمیه به حرمت شهادت بانوی دو عالم و به همت متولیان آستان حیقوق نبی(ع) تویسرکان واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن زمان نمایش بیرق ماندگار به روی صحنه رفت.
این نمایش توسط گروه فرهنگی هنری سفیر با موضوع  فاطمیه و ساختاری روایی سعی در پاسخ دادن به برخی سوالات و شبهات مطرح در ذهن مخاطبان داشت که در خلال داستان بخش هایی از تاریخ اسلام و آنچه بر امت اسلامی گذشته است را به تصویر  کشید.
بیرق ماندگار، حقیقتا در تویسرکان هم ماندگار و آن روزها با استقبالی بیش از ۱۰ هزار نفر روبرو شد، قیمت بلیط نمایش هزار تومان بود که ارزش همان هزار تومان را اگر این روزها بررسی کنیم چیزی در حدود 25 هزار تومان می شود، یعنی مردم برای دیدن یک تئاتر فاخر متناسب با ایام حاضر بودند چنین مبلغی را هزینه کنند.
بعد از آن نیز تئاترهای فاخر دیگری تا مدت ها در تویسرکان به روی صحنه می رفت و اما .... 
و اما حالا چه شده که یکی از متولیان اصلی حوزه فرهنگ تویسرکان برای اجرای یک نمایش موزیکال، جایگاه مسئولیتی و وظایف خود را به گونه دیگر ترسیم می کند و صورت مسئله را به اشتباه تفسیر.
این رو‌زها شاهد هستیم حرمت فاطمیه آنچنان که باید نگه داشته نمی شود و برای اجرای یک تئاتر با حرکاتی موزون و به بهانه شاد کردن مردم، از اصل و اصالت و جایگاه یک تئاتر فاخر  دور شده اند و برای اجرای همین تئاتر خود را به آب و آتش می زنند و حتی از حرمت شکنی در مسائل دینی و ابتلا به حرام هم ابایی ندارند. 
جای اجرای یک تئاتر فاخر در چنین ایامی کجاست؟ آن روزها بیرق ماندگار با استقبال مردم روبر شد همین مردمی که رییس ارشاد حرف از آن ها می زند از آن تئاتر استقبال کردند.
رییس ارشاد تویسرکان گفته که ما حامی تئاتر فاخر هستیم پس چگونه از قانون و شرع فاصله گرفته و برای اجرای تئاتری که در خور شأن مردم نیست و ساختارشکنانه پیش می رود، سینه چاک می کند؟
حتی اگر ایام فاطمیه هم نبود نباید به شأنیت مردم احترام گذاشت؟ یک تئاتر فاخر ولو طنز باید  ویژگی های خاص خود را داشته باشد که به گفته کارشناسان هنری به طور قطع چنین تئاترهایی که امروز به روی صحنه رفته اند؛  ارزش و جایگاه هنر را پایین می آورند.
در گزارش های آتی نظر کارشناسان هنری هم منتشر می شود.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان