آخرین اخبار

17. اسفند 1399 - 11:22   |   کد مطلب: 35257
آغوش مرحوم حاج علی، فرمانده فقید سپاه تویسرکان برای تمام طیف های سیاسی باز بود و او با پرکاری شبانه روزش، چراغ تمام پایگاه های بسیج شهرستان را روشن کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز هفدهم اسفندماه هستیم، درست 6 سال پیش یعنی 17 اسفند 93، ایام، ایام فاطمیه بود، حاجی علی در بستر بیماری، جانباز بود و شیمیایی، بیماری اش اوج گرفته بود، ذکر روز و شبش هم یا حسین(ع)، از همان کودکی و روزهایی که در آغوش مادر به مراسم ها و روضه های سیدالشهداء(ع) می رفت  تا دوران انقلاب و دفاع مقدس و بعد سازندگی و خدمت به مردم تنها وتنها ذکرش یا حسین(ع) بود و بس.

در مکتب حسینی پروش یافته بود، فکرش، نفسش، احساسش؛ همه و همه یا حسین(ع) بود و دقیق حرف آخرش هم می شود ذکر یا حسین(ع) و بعد آرام نفسی می کشد و دعوت حق را لبیک می گوید.

در تشییع جنازه اش همه آمدند بودند حتی آنانی که در این زندگی روزمره گاه گاهی از نظر سیاسی همفکر نبودند، تا به نوعی طلب حلالیت کنند، حاجی علی همیشه لب هایش خندان بود، متین با وقار، مهربان برای همه از خانواده و دوستان گرفته تا اقوام و اما بیشتر از همه دلش به اسلام و انقلاب گره خورده بود.

امروز سالروز وفات حاج علی عبدالمالکی فرمانده اسبق سپاه ناحیه تویسرکان است، سال 1337 متولد می شود، در اوج انقلاب فردی انقلابی است و پس از پیروزی  آن، در سال 1358 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می پیوندد و مسئولیت های متعددی در تویسرکان از جمله مسئول بسیج در زمان جنگ، جانشین گردان 153،  مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی، جانشین فرمانده و در نهایت 9سال فرماندهی سپاه این شهرستان را عهده دار می شود.

*استدلان، زبان نرم و قول لین؛ ویژگی برخوردهای حاج علی با همه اقشار

در دورانی فرماندهی سرهنگ کریم مظاهری که اکنون بازنشسته است، سمت هایی در سپاه داشت و امروز سرهنگ مظاهری در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از پرتلاشی و صدق گفتار حاج علی حرف های بسیار به میان می آورد، آنجا که مرحوم حاج علی در  دورانی که مسئول امور سیاسی سپاه شهرستان بوده، با نگاهی بصیر و خدوم گونه در عرصه های گوناگون ظاهر می شده و برای بصیرت افزایی و آگاهی بخش برای همه اقشار، سر از پا نمی شناخته است.

این پاسدار بازنشسته می گوید: تلاش های شبانه روز حاج علی در دفاع از ولایت بی نظیر بود، شب و روز اصلاً برایش معنا نداشت و اعتقاد بسیار داشت که در دفاع از ولایت در همه عرصه های اجتماعی بتواند پاسخ مثبتی برای همگان داشته باشد، او تنها با استدلان و لحن لین و آرام مخاطب را قانع می کرد و این مطلب شاید از بارزترین ویژگی های شخصیتی آن مرحوم باشد.

*سرایت دلسوزی و اخلاص حاجی به دوستان مشهود بود/امیدواری از ویژگی های مردان خدا

وی ادامه می دهد: مرحوم حاج علی در بین دوستان سپاه و البته همه، آدم خوش خلق و خوش برخوردی به حساب می آمد، یک ایثارگر به تمام معنا و وقت شناس، که ارتباط صمیمی، پسندیده و بسیار قویی با خانواده، دوستان و همکارانش داشت، آن گونه که حتی دلسوزی و اخلاصش هم به دیگران سرایت می کرد، او دلسوز نظام بود و از تمام هستی خود برای نظام وقت می گذاشت.

سرهنگ پاسدار مظاهری عنوان کرد که در دوران نقاهت حاج علی به عیادتش رفتم، شاید کسی در آن دوران سخت گلایه و شکایت راه بیندازد، اما حاج علی این گونه نبود، راضی به رضای خدا، بی آن که گلایه ای کند، جزع و فزع نداشت که چرا این گونه شده و چرا آن طور نشده، امیدواری در اوج بیماری در او مشهود بود و بسیار شاکر.

*صمیمی با فرزندان و متواضع در برابر مردم

وی ادامه می دهد که آن مرحوم با فرزندانش ارتباط عاطفی عمیقی داشت و با دامادش هم همین گونه بود، بسیار بسیار مهربان، تعاملش با مردم آنقدر نزدیک بود که خود مردم کوچه و بازار از تواضع آن مرحوم بارها و بارها گفته اند، خودش را برتر از دیگری نمی دید و به قول امروزی ها قیافه نمی گرفت و مهمتر آن که حریم بین محرم و نامحرم را بسیار و دقیق رعایت می کرد، تا خدشه ای به حرمت خانم ها وارد نشود.

سرهنگ پاسدار مظاهری اظهار کرد: گاهی دعوایی بین عده ای روی می داد و حتی این احتمال می رفت تا این دعواهای لفظی به درگیری کشیده شود، اما مرحوم حاج علی اصلاح ذات البین را خوب می دانست و تنها با یک ارتباط دوستانه و ساده از روی صدق در گفتار و عمل همه چیز را ختم به خیر می کرد و مشکلات پیش آمده بین دو طرف دعوا را حل.

وی تأکید کرد: آن حضور همه اقشار مردم در تشییع جنازه حاج علی، ابراز وفاداریشان بود، حتی آن روز، برخی ها از خطوط سیاسی اظهار حلالیت کردند.

* حرف حاج علی: چراغ تمام پایگاه های بسیج باید روشن شود/پرکاری یک فرمانده

به سراغ دیگر پاسدار این مرز و بوم مرتضی اردلان می رویم که زمانی مسئولیت دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان را عهده دار بوده ، وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ اول از همه از پرکاری و تلاش بینهایت حاج علی می گوید و روشن شدن چراغ تمام پایگاه های بسیج در سطح شهرستان توسط آن مرحوم.

اردلان می افزاید: همین پرکاری حاج عالی در نوع خود بی نظیر بود، حتی تا ساعت سه نیمه شب روزهای متعدد و بسیاری از ماه ها امور مربوط به بسیجیان را پیگیری می کرد تا پایگاه ها سرو سامانی به خود بگیرند و این کارها همه از دل و جان بود و حس وفاداری و عمق محبتش به بسیجیان.

وی تصریح کرد: از برنامه های خوب برگزار شده در دوران آن مرحوم برگزاری نخستین کنگره شهدای شهرستان تویسرکان با حضور فرمانده کل سپاه وقت سردار رحیم صفوی در سال 82 بود.

*فرمانده فقید تویسرکان؛ یک تحلیگر سیاسی و ولایتمدار به تمام معنا بود/آغوش بازحاج علی برای تمام طیف های سیاسی

به سراغ بسیجیان هم می رویم، «مهندس علی محمد نصراللهی» مخترع و صنعتگر نمونه تویسرکانی درباره شخصیت و ویژگی های فرمانده فقید سپاه تویسرکان عنوان کرد که، حاج علی در راه ولایتمداری و دفاع از اسلام و انقلاب مسامحه نمی کرد، یک ولایتمدار به تمام معنا و تحلیل گر سیاسی عالی.

وی تصریح کرد: مرحوم حاج علی اهل مشورت بود و پرتلاشی او برای دین و انقلاب بر همگان مشهود بود، انسانی با تقوا و دقیق و به ویژه اهل مطالعه.

این مخترع تویسرکانی افزود: آغوش باز حاج علی برای همه طیف های سیاسی در نوع خود مثال زدنی بود، خون گرم بود و سعه صدر داشت و با نرم خویی پاسخ همه را می داد.

* حاج علی بسیجیان را چهره به چهر می شناخت

همچنین «ایمان کزازی» از جوانان بسیجی امروز و نوجوان بسیجی دیروز از روزی می گوید که قرار بود فرمانده سپاه وقت یعنی مرحوم حاج علی به پایگاهشان برود و از نزدیک با آنان دیدار کند و ساعت قرارشان می شود یک نیمه شب، چرا که قبل از آن وقت قرار با بسیجیان پایگاه های دیگر بود، مرحوم حاج علی آنقدر صمیمی بود که بسیجیان را چهره به چهره می شناخت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مرگ هیچ گاه نمی تواند یاد مردان مرد را از خاطره ها پاک کند، مردان مرد غیرتشان، آزادیشان، حجب و حیایشان، اخلاصشان، اسلامیت و ولایتداریشان در قلب ها می ماند و امروز باز قلب هایی برای حاج علی می تپد و دل تنگش شده است.

 

 

 

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان