آخرین اخبار

21. اسفند 1397 - 11:45   |   کد مطلب: 35281
مردم خود می دانند علت عقب افتادگی شهرستان تویسرکان سیاست زدگی، چوب لای چرخ گذارها و ارائه آمارهایی است که به واقعیت چندان نزدیک نیست و البته حرکت خواسته و ناخواسته برخی که نمی گذارند روحیه مطالبه گری در مردم بماند و می خواهند آن را خفه کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تویسرکان به عنوان یکی از مناطق زیبای کشور به عنوان بهشت غرب شناخته می شود و از دیارباز جایگاه پرآوازه ای در فرهنگ و هنر داشته و دارد و اما چه شده اگر در کوچه بس کوچه ها و خیابان های شهر سری بزنیم آن امید و امیدواری حتی با گردش مالی میلیاردی از خرید و فروش تنها محصول گردویش دیده نمی شود و این جوانان هستند که برای رهایی از بند معضل بیکاری چوب حراج بر زندگی خود می زنند و مهاجرت می کنند.

چه کسانی اجازه نمی دهند مردم مطالباتشان را بگویند  و عمدتاً به جای حق گویی سفسطه ای می بافند از جنس خودبرتربینی.

مغلطه، سفسطه و خودبرتربینی گاهی اجازه نمی دهد به سمت کمک به آحاد جامعه پیش برویم و این افراد همیشه چوب لای چرخ می شوند، چرا که تنها خودشان را می ببیند و گرفتاری ها مردم برایشان اهمیت ندارد.

اینکه بگوییم ما دستمان به دهانمان می رسد پس چرا کمپین نه به آجیل راه انداخته ایم؟ خنده دار که نه مضحک است یعنی پایین آمدن توان خرید مردم را ندیده ایم و به اصطلاح به ریش مردم می خندیم!

اینکه ما دستمان به دهانمان می رسد و می رویم و از شهرهای اطراف خوراک و پوشاکمان را تهیه می کنیم؟ هم خنده دار تر.

اینکه ما دستمان به دهانمان می رسد و سفرهایی لااقل به ملایر و همدان داشته باشیم و فرزندانمان از شهربازی شهرستان ها و استان های همجوار استفاده کنند و بگوییم بقیه به ما چه، هرچند اگر به زبان نیاوریم خنده دار از خنده دار است.

این تفکر خان بازی از دوران گذشته حاکم بوده و در جامعه مدرن امروز نیز به شکلی دیگر ظهور و بروز پیدا کرده است.

برخی ها حتی روزی جلوی امام جمعه شهرستان را هم گرفتند و گفتند چرا از مطالبات مردم حرف می زند؟!

این در حالی است که بارها و بارها امام جمعه شهرستان تویسرکان گفته است که پاسخگو نبودن برخی مسئولان، زمینه سوءاستفاده استکبار برای فتنه96 را رقم زد، فتنه ای که آتشش به چشم همین مردم شریف تویسرکان رفت، گرچه این فتنه توسط استکبار هدایت می شد، اما یادمان نرود که کوتاهی های برخی مسئولان به ویژه در سال های اخیر هم قوز بالا قوزی برای این دست مشکلات بوده و هست و گراهایی به دشمنان می دهد.

هنوز مردم نمی دانند که برخی دولتی ها چرا باید از خودروهای دولتی استفاده شخصی کنند و برخی دیگر به جای پرداختن به مطالبات مردمی چشمشان را بسته اند؟

آیا اگر روحیه مطالبه گری را در مردم زنده نگه می داشتند و به جای آن که تعریف و تفسیرهای نابه جا از کارهای ناکرده برخی مسئولان ارائه دهند، واقعیت و حقیقت موجود را نشان می دادند، بدون سیاه نمایی، تویسرکان پیشرفت نمی کرد؟

می گویند آنچه که باعث شد نادرشاه افشار شکست بخورد آمار غلطی بود که فرماندهانش به او می دادند، شاید همین آماربازی ها تویسرکان را به عقب برده و راز عقب ماندگی شهر من شده است.

هنوز کسی به طور شفاف نیامده و بگوید و بپرسد این همه آمار اشتغال ارائه شده است، از کجا آمده و چرا همچنان علت اصلی مهاجرت جوانان نبود فرصت شغلی است؟  راستی آزمایی و مطالبه گری برای آمارهای اشتغال شده است؟ خیر.

چند روز پیش رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفته بود که "براساس شاخص‌ها و مؤلفه‌ها به لیستی از ۳۱ شهرستان رسیدیم که در آنها توسعه پایین و آسیب‌های اجتماعی بالا بود، در این فهرست به شهر "فامنین" از استان همدان به عنوان شهر کم برخوردار اشاره شده و این در حالی است که  در سال های گذشته اکثر مناطق شهرستان تویسرکان از فهرست مناطق محروم و کم برخوردار خارج شده اند."

و اما مردم تویسرکان هم معتقد هستند آمارهای ناصحیح برخی مسئولان زمینه ساز خارج شدن تویسرکان از فهرست مناطق محروم بوده، آن هم با وجودی که همچنان عدم امکانات رفاهی مناسب مهاجرت همشهریان را به دنبال داشته است.

در حالی که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بی بهره مانده و تلاش های مفتح و امام جمعه این شهرستان همچنان برای فراهم شدن شرایط لازم در جذب و ایجاد رغبت برای سرمایه گذاران ادامه دارد.

در این بین سابق بر این گزارشی  با عنوان "ضرورت معرفی تویسرکان به عنوان شهرستان محروم/مسئولان زمینه رضایتمندی مردم را فراهم سازند"  در خروجی سایت رودآور منتشر شده بود.

در آن خبر آمده است که؛ «حجت الاسلام موحدی» امام جمعه تویسرکان گفته؛ در حالی که تویسرکان، شهرستان محرومی است اما به علت خارج شدن از پوشش مناطق محروم از اولویت‌هایی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده بی بهره مانده است.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: انتظار داریم دولت مشوق هایی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم ایجاد کند چرا که متأسفانه تویسرکان نیز با وجود خارج شدن از محرومیت از این فرصت بی بهره است.

و البته در خبرگزاری ها ی دیگر هم آمد: "دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس تأکید دارد که با توجه به قدمت و سابقه‌ تویسرکان، این شهرستان در بخش صنعت از شرایط خوبی برخوردار نیست و واحد صنعتی درخور شأن این شهرستان وجود ندارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه مشکل بیکاری در تویسرکان حاد است، عنوان کرده که گرچه این معضل در تمام کشور وجود دارد، اما مشکل تویسرکان نسبت به مناطق دیگر و استان حادتر است.

وی ادامه داد: متأسفانه تویسرکان از لیست مناطق محروم کشور خارج شده در حالی که امتیاز‌های موجود در مناطق محروم چون 20 سال معافیت مالیاتی، می‌تواند به رشد تویسرکان کمک کند.مفتح افزود: در حال حاضر تنها دو دهستان جزو منطقه محروم هستند و ما نیز سرمایه‌گذاران را به این مناطق هدایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که در لیست مناطق محروم قرار گرفتن یک روند طولانی و دشوار دارد، تأکید کرد: تا رسیدن به یک نقطه امیدبخش باید تویسرکان در لیست مناطق محروم باقی می‌ماند تا برای سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد شود.

به گزارش رودآور؛ پیدا کردن پرتقال فروش اینجا برای کسی دشوار نیست و مردم خود می دانند علت عقب افتادگی شهرستان تویسرکان سیاست زدگی، چوب لای چرخ گذارها و ارائه آمارهایی است که به واقعیت چندان نزدیک نیست و البته حرکت خواسته و ناخواسته برخی که نمی گذارند روحیه مطالبه گری در مردم بماند و می خواهند آن را خفه کنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان