آخرین اخبار

4. فروردين 1398 - 18:05   |   کد مطلب: 35347
شنیده شده در سکوت و دید بازدید مسئولان در روزهای عید سومین محموله وحوش منطقه خانگرمز با دو دستگاه خاور به ملایر منتقل شدند آن هم در زمانی که وحوش ماده (بز) الان در روزهای پایانی بارداری هستند و احتمال سقط بسیار بالا است و در این صورت حتی بز مادر هم تلف می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دهم اسفند ماه سال 87 خبری در خبرگزاری ایسنا با عنوان تلف شدن 4 کل و بز منطقه حفاظت شده تویسرکان حین انتقال به منطقه حفاظت شده دیگری منتشر شد که احساسات عموم را برانگیخت، حالا این روزها هم شنیده شده در تعطیلات نوروزی در روزهای عید سومین محموله وحوش منطقه خانگرمز با دو دستگاه خاور به ملایر منتقل شدند.

شنیده شده در سکوت و دید بازدید مسئولان در روزهای عید سومین محموله وحوش منطقه خانگرمز با دو دستگاه خاور به ملایر منتقل شدند.

این درحالی بود که متاسفانه وحوش ماده (بز) الان در روزهای پایانی بارداری هستند و احتمال سقط بسیار بالا است و در این صورت حتی بز مادر هم تلف می شود.

در واقع مشکل اصلی زمان انجام پروژه است و نحوه انتقال  و از همه مهمتر این کار به زودی تبدیل به یک بدعت می شود و در سال های آتی شاهد انتقال به سایر نقاط استان و کشور می شویم.

چه کسی پاسخگوی این واقعه است؟

از متولیان امر خواهانیم در این باره اگر مسئله ای دیگر روی داده شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند.

در این بین گروه های مختلفی از مردم ، کوهنوردان گروه فاطمیون تویسرکان و دوستداران محیط زیست شهرستان تویسرکان در اقدامی خواستار شفاف سازی مسئولان در این باره شدند، آنان می گویند: "نزدیک  به چندین دهه محیط بانان زحمت کش و مردم این شهرستان نسبت به حفظ و صیانت از گونه های زیستی  منطقه حفاظت شده خانگرمز و تنها منطقه بکر و زیبای منطقه غرب کشور هم از لحاظ جغرافیایی وهم از لحاظ محیط زیست می باشند، اما حال به بهانه های غیر معلوم و فاقد هرگونه توضیح زیست محیطی طی چند ماهه گذشته سه مرحله از پازنها و قوچهای این منطقه به مناطق عمومی شهر های همجوار(منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر) انتقال داده شده اند علی رغم اینکه منطقه مذکور خود دارای کل و بزهای کمی می باشد که با تلاش شبانه روزی محیط بانان محترم محافظت و نگهداری می شود، چه لزومی دارد که کل و بز های منطقه ی حفاظت شده خانگرمز ـ آن هم در فصل حساس جفت گیری و زایمان پازن ها به یک دستگاه خاور  ـ به منطقه ی لشگرک ملایر منتقل شوند؟"

حال باید دید مسئولان تویسرکانی برای این مشکل جوابی دارند و پاسخگوی افکار عمومی هستند یا خیر؟

همچنین گروه های مختلف و حامی محیط زیست، با ارسال پیامی هایی جداگانه خواستار شفاف سازی مسئولان در این باره هستند؟

انتقال چرا و به چه علت رخ داده؟

آیا اسناد و مدارک معتبر موجود است؟ اگر بله چرا در چنین فصلی که زمان وضع حمل گونه های جانوری است و آنان را از محلی اصلی زندگیشان به محلی دیگر انتقال می دهند؟

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان