آخرین اخبار

10. فروردين 1398 - 14:41   |   کد مطلب: 35374
فرماندار تویسرکان مدعی شده که در پنج روز در بیمارستان این شهرستان 13500 بیمار، توسط دو پزشک ویزیت شدند، با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که اگر این ادعا صحت داشته باشد و اگر هم پزشکان هر24 ساعته بیماران را ویزیت کرده باشند زمان ویزیت هر بیمار 64 ثانیه و اگر زمان صرف غذا و استراحت را کم کنیم می شود 53 ثانیه.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ جلسه ستاد خدمات سفر امروز با حضور تیمی از ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان در تویسرکان برگزار شد.

این جلسه حواشی در خور توجهی نیز به دنبال داشت.از جمله تعجب علی اصغر حیدری مسئول ستاد صیانت از حریم و تنظیم بازار استان از قیمت بسیار بالای کتف و بال در تویسرکان نسبت به مرکز استان و عدم رعایت نکات بهداشتی در یکی از مراکز توزیع مرغ البته تنها در دور ریزی ضایعات که همان جا دستور به معدوم سازی را داده اند.

نکته قابل تأمل دیگر، گفته مومیوند فرماندار تویسرکان بود که دو مرتبه تأکید کرد قیمتِ 13 هزار و 800 مرغ یک قیمت عادی است.

و اما فرماندار تویسرکان در این جلسه طبق آنچه که در "کانال ندای توی" آمده عنوان کرده که ""بیمارستان ما از ابتدا درـدوـ پزشک عمومی داشتیم و خوشبختانه مشکلی پیش نیامد و در پنج روز اول ۱۳هزار و ۵۰۰بیمار در شهرستان ویزیت شدند.""

البته این مطلب دقیقا و عینا هم در کانال تویسرکان در مسیر توسعه که گفته می شود کار روابط عمومی فرمانداری شهرستان را انجام می دهد کپی شده است.

طبق گفته فرماندار، بیمارستان در این ایام تعطیلات دو پزشک داشته و در مواقع ضروری هم دکتر بیگلر به مداوای بیماران پرداخته است.

دقیقا طبق مطلبی موجود در کانال تلگرامی یاد شده، آمده، فرماندار عنوان کرده که در بیمارستان تویسرکان، ویزیت ها انجام شده است.

حالا می خواهیم از این عدد و ارقام جالب که بیشتر شبیه یک شعبده بازی است تا واقعیت پرده برداریم، آن هم تنها با یک حساب سرانگشتی کوچک و ضرب و تقسیمی که لااقل سوم ابتدایی به ما آموختند.

از آنجا که دو پزشک بودند اینگونه محاسبه می کنیم: 2 پزشک*5 روز مساوی 10 روز

و حال چون هر روز، 24 ساعت و هر ساعت، 60 دقیقه و هر دقیقه،60 ثانیه، پس هر روز 86400 ثانیه است.

24*60*60 مساوی با 86400 ثانیه

پس برای 10 روز 864000 ثانیه داریم.

طبق گفته فرماندار که در کانال های های خبری هم آمده در کل در این مدت 13500 بیمار ویزیت شدند، پس برای به دست آوردن زمان صرف شده برای هر بیمار باید 864000 را تقسیم بر 13500 کنیم، که در نهایت زمان ویزیت هر بیمار 64 ثانیه می شود.

شگقتی تر آن که همین زمان 64 ثانیه ای ویزیت هر بیمار در حالی به دست می آید که هر پزشک 24 ساعته بیماران را ویزیت کرده باشند، اما واقعیت این گونه است، خیر.

اگر زمان صبحانه، ناهار، شام، وقت نماز، خواب و ضروریات یک روز یک پزشک را از 24 ساعت کم کنیم و در نهایت با خوش بینی بسیار، زمان 20 ساعت ویزیت در هر روز را به هر پزشک اختصاص دهیم، در این صورت اگر مجدد حساب و کتاب کنیم، زمان ویزیت هر بیمار در حدود 53 ثانیه می شود.

 البته ما همان زمان 24 ساعته را در نظر می گیریم، چرا که شیفت بندی پزشکان در 24 ساعت اگر پزشک باشد هم باید لحاظ شود.

آیا صرف این میزان زمان برای ویزیت و نوشتن نسخه بیمار استاندارد است، آن هم در صورتی که حتی برای ویزیت یک سرماخوردگی ساده هم لااقل 5 دقیقه زمان نیاز است؟!

حیرت انگیزتر آن که بازرسین همدانی هم واکنشی در حین ارائه این آمار نشان ندادند و سوالی نپرسیدند که این اعداد از کجا آمده است!

اما ماجرای اصلی از چه قرار است: با تحقیقات انجام شده از سوی خبرنگار رودآور، شنیدیم که آمار 13500 ویزیت ارائه شده اصلاً مربوط به امسال نیست در حالی که فرماندار گفته که برای امسال است!

این عدد مربوط به ویزیت انجام شده در بیمارستان آن هم برای کل تعطیلات نوروزی سال گذشته بوده است و تنها مسئولان کنونی بیمارستان طبق شنیده ها برآورد کرده بودند که در کل تعطیلات نوروزی امسال نیز چیزی در همین حدود، تعداد بیمار با کمی کاستی یا شاید افزایش ویزیت شوند و اما ویزیت انجام شده در پنج روز اول تنها سه هزار بیمار بوده است.

سوال، آیا ارائه آمارهای دیگر از سوی مسئولان اجرایی هم همین گونه است؟!

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام بنده در روز 8 فروردین ساعت 11 شب با توجه به بیماری فرزندم به بیمارستان تویسرکان مراجعه کردم که متاسفانه جمعیت کثیری در داخل راهروی اورژانس سرگردان بودند که حتی جایی برای ایستادن هم نبود و فقط یک پزشک در بیمارستان حضور داشت و در قسمت تزریقات هم که جایی برای تزریق نبود فقط یک نفر کار تزریق را انجام می داد و در اتاق پزشک یک نفر نگهبان شماره ها را می گرفت و برای ویزیت !!! آنهم گروهی وارد اتاق می شدنند 4 ساعت معطل شدیم واقعا اگر در این شهر یک حادثه رخ دهد مسئولین چه پاسخی خواهند داد؟؟

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان