آخرین اخبار

15. فروردين 1398 - 13:18   |   کد مطلب: 35394
هنوز گمیشان سیل زده آرام نگرفته که می گویند همدان هم نزدیک به بحرانی شدن است، بیل را به دست بسیجی دیگری می دهد و خود بازمی گردد همدان، با همراهی گردان های بیت المقدس، 30 گروه جهادی و ستاد مدیریت بحران، خطر بزرگی از بیخ گوش می گذرد و از سویی دیگر دو ارودگاه همدانی در خوزستان آماده خدمت رسانی شده اند و محموله های کمکی هم به لرستان ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند روزی است که بارش های سیل آسا سیلاب های بسیاری در استان های مختلف به وجود آورده، گلستان، خوزستان، شیراز، کرمانشاه، همدان و لرستان.

اما سیلاب ها در وهله اول برای استان گلستان مشکل آفرین می شوند، آنچنان که برخی روستاها حتی زیر آب می روند و برخی دیگر در محاصره سیل قرار می گیرند.

و سیل در شهرستان گمیشان راه نفوذ ندارد، البته دارد، اما همت مردمان و بسیجیان اجازه ورود به سیل را نمی دهند. راه ها بسته است و تنها با قایق به آنجا باید رفت.مردم شهر خودشان دست به کار شده اند، هرآنچه گونی داشتند می آورند و دور تا دور شهر را با گونی ها و گل و خاک درون گونی ها حصاری می بندند تا آب وارد شهر نشود.

 امکانات کم است، باید فکر چاره ای شود، از این رو همدان و سپاه انصارالحسین(ع) می شود استان معین این شهرستان برای بازگراندن شهر به آرامش و فکر اول سردار می شود جمع آوری گونی ها و بیل و کلنگ ها، با فراخوانی از سطح استان مقدار زیادی گونی و بیل و کلنگ جمع آوری شده و گمیشان و گمیش تپه می رود.

* وقتی که بیل ها و گونی ها وسیله می شوند برای نجات یک شهر

سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان می گوید در نخستین محموله های کمکی استان، با کمک مردمی بیش از15 هزار عدد کنسرو، 12 هزار عدد بطری آب معدنی، دو هزار بیل دستی، یک‌هزار و 600 عدد کلنگ، مقادیر زیادی گونی و چکمه و مواد غذایی به گمیشان ارسال شده است.

سردار و یک جا نشستن و دستور دادن با هم جمع نمی شوند، دلش بیقرار است به اعزام نیروهای خود اکتفا نمی کند، همانند دوران جنگ که در معرکه و خط مقدم بود، باید این بار هم در معرکه بیاید و وسط میدان و زیبا به خط بزند.

*رقص بیل ها وسط معرکه

 جنگ که بود بند پوتین هایش را محکم می بست و امروز چکمه به پا می کند، بیل به دست، با لباس شخصی، می گوید برای کمک رسانی حالا که خودم آمده ام یک نفر هم یک نفر است و باید کاری انجام دهم. با لباس شخصی آمده تا کسی به بهانه درجه هایش بیل را از او نگیرد نمی دانم در دلش چه احساسی داشت، اما گل و لای سیلاب هم او را بی نصیب نگذاشته است، بیل می زند و بیل می زند و بیل همراه با گمیشانی ها و دستانش هم کمی توان زده در میان رقص بیل ها وسط معرکه.

*کار زیبای کودکی که عبرت آموز است

شب فرا رسیده و بسیجیان دیگر تا صبح بیدار می مانند و بیل و دست بیل ها را بهم وصل می کنند، تا طلوع خورشید ساعتی باقی نمانده، نماز اول وقتشان که تمام می شود بیل به دست می روند به کمک مردم گمیشان، حالا بخشی از حصاری که ایجاد شده شکسته و باید مجدد پر شود و آبی که وارد خانه ها شده هم باید خالی و باز بسیجیان هستند که به کمک مردم آمده اند، این وسط دیدن کودکی که ماشین پلاستیکی اش گل و لای وارد شده به خانه را خالی می کند دیدنی است و درس گرفتنی.

*روضه علمدار همیشه روحیه پخش است

شهر با خطر غرق شن روبرو است، سپاهیان و بسیجیان شب قبل هم خواب و استراحتی نداشتند و شاید نهایت یک ساعت خواب، به قول خودشان باید با چشمان باز بخوابند تا اگر کسی کمکی خواست آماده باشند. حتی شب گذشته تعدادی از آن ها با اندک نوری سیب زمینی ها را پوست می گرفتند برای پخت غذای روز بعد سیل زدگان. بسیجی خستگی ناپذیر است و اما برای ادامه کار در اوج این همه فعالیت روحیه می خواهند، یکی از آن برمی خیزد روضه علمدار می خواند، روضه علمدار همیشه انگیزه می دهد و مرا به یاد پیاده روی اربعین می اندازد آنجا که گفتند پیاده چگونه می توان این همه مسافت را تا کربلا رفت و تنها زمزمه یا حسین(ع) یا ابوالفضل(ع) انگیزه بخش بود و رفتیم و اینجا هم به ائمه توسل می کنند برای اینکه توانشان بالاتر برود و خدمتشان بیشتر.

دو تیم پزشکی و یک دستگاه آمبولانس هم از سوی همدانی ها نیز برای کمک به مناطق سیل زده گلستان رفته اند.

*گردان های بیت المقدس و 30 گروه جهادی به کمک ستاد بحران همدان آمد

با بارش های اخیر تنها استان گلستان درگیر نمی شود، چند روز بعد همدان و کرمانشاه هم درگیر سیل می شوند و اما  در همدان «سردارمظاهر مجیدی» که شب وقوع سیل به همدان بازگشته بخشی از کار خدمت رسانی به مردم را هم برای هم استانی های خود به دست می گیرد، او از حضور گردان‌های بیت‌المقدس برای کمک رسانی به مردم در نقاط مختلف همدان خبر می دهد و پای کار بودن 30 گروه جهادی، مهندسی سپاه هم به میدان آمده است فعالتر از همیشه.

سردار است و اینجا هم باید نقطه عطف و وصل و وحدت شود، ستاد مدیریت بحران همدان در سطح بالایی فعالیت های شبانه روز خود را به خوبی نشان داد و با همراهی بسیجیان در جای جای این استان این مدیریت بیشتر از همیشه خود را نمایان ساخت.

*بسیجیان حتی بستررودخانه ها را هم پاکسازی کردند

بخشی از لایبروبی و پاکسازی بستر رودخانه ها را همین بسیجیان بر عهده گرفته بودند تا با اقدامات پیشگیرانه از بروز بحران های احتمالی شدید جلوگیری کنند، با وجود آن همه بارندگی سیل آسا که به گفته هواشناسی بیشترین بارش های کشور در 30 ساعت در روزهای 11 و 12 فروردین متعلق به عمده شهرستان های استان همدان بود، اما بحرانی رخ نداد و خطر از بیخ گوش همدانی ها گذشت.

گردان های بیت المقدس فعالانه از یک سو و 30 گروه جهادی از سوی دیگر پای در رکاب سردار مشق عشق می آموختند، اوضاع استان دو روز است که عادی شده و سردار روی حرف خود مانده یعنی بازسازی مناطق سیل زده گمیشان پس از برقراری آرامش نسبی.

سردار در میان جمعی بلند می گوید که به فکر مردم گمیشان است و باید کمک های بیشتری جمع آوری شود، اما نمی گوید که خودش چند روز پیش در گمیشان بود، بیل به دست.

*ارسال دو محله از کمک های مردمی به لرستان سیل زده

تاول های دست بسیجیان از بیل زدن هنوز فروکش نشده که فریاد لرستانی ها به گوش می رسد و شهرها و روستاهایی که به زیر آب رفته اند و  مردم بر روی پشت بام ها شاید 72 ساعتی باشد بدون وسایل گرمایشی و آب و غذا هستند.

سپاه همدان وقت استراحت باز ندارد، شاید به گفته خودشان استراحت را گذشته اند بعد از شهادت.به همین دلیل سریع وارد عمل می شوند و دو محموله از مواد غذایی و البسه، کنسور و آب معدنی را 13 فرودرین ماه را روانه لرستان می کنند.

*آمادگی دو اردوگاه اردوگاه شهید باکری و شهیدمسعودیان برای خدمت رسانی به خوزستانی ها

سیل برای خوزستان هم دردآفرین شد، مردمان آن دیار بدانند که تنها نیستند، بسیجیان جای جای کشورمان قلبشان برایشان می تپد، سردار مجیدی می گوید خوزستانی ها هم بدانند که ما در کنارشان هستیم و خوشبختانه دو اردوگاه شهید باکری و شهیدمسعودیان از سوی همدانی ها که گاه گاهی محل اسکان کاروان راهیان نور بود برای خدمت رسانی به خوزستانی ها آماده شده است.

*وقتش رسیده همه ما شویم

به گزارش رودآور؛ قرار است من و تو ما شویم تا خواهر و برادران دینی خود را یاری رسانیم، گوشهایمان را اگر تیز کنیم صدای گریه کودکی در آغوش مادری می آید، لباس هایش همچنان خیس است و چادر مادر تا کمر گِلی، شاید آب هم برای خوردن نداشته باشند، دست های خیس مادر بر پیشانی تب دار و لرزان فرزندش می لرزد.اینجا همه اگر ما شویم زیبا می شویم.

 برای کمک می توانید اقلام خود را به مراکز تعیین شده بسیج و سپاه در استان تحویل داده و یا کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1_11504545_35_3810نزد بانک انصار واریز کنید.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان