آخرین اخبار

17. فروردين 1398 - 16:52   |   کد مطلب: 35406
این روزها هم دلی ها برای کمک به سیل زدگان، ما را به دوران دفاع مقدس می برد که نسل جدید تنها خاطره اش را شنیده اند و یا در کتاب ها خوانده اند، آن روزها که بانوان بسیجی قند ها را حبه می کردند و آجیل ها را بسته بندی و یکی هم شال و کلاه می بافت و آن یکی نان برای رزمندگان می پخت، باز تکرار شده امروز برای هم وطنان سیل زده.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سیل با خود خبرهایش را هم می آورد، تخریب، ویرانی، نابودی، از خانه گرفته تا مغازه و مزرعه، پل و هر آنچه سر راهش است با خود می برد، اما مهربانی را هرگز نمی تواند ببرد، مناطق سیل زده در گلستان، خوزستان، لرستان، پلدختر و معمولان کجا، تویسرکان کجا.

مسافت دور است ولی مهر و محبت از یک سو و انس و الفت هم وطنان به یکدیگر از سوی دیگر آن قدر نزدیک است که وصف نشدنی است.خانه هایی که آب با خود برد صاحبانی دارند غیور، با عزت نفس و فداکار، مال و اموالی داشته اند، هرچند شاید اندک اما اینک آب که همه امکاناتشان را با خود برده باید چاره ای برایشان اندیشید.

و باز هم بسیجی از جنس مردم دور با هم یکی می شوند و مدام می پرسند اقلام ضروری سیل زدگان چیست و مطابق با درخواست ها به دنبال جمع آوری کمک های مردمی هستند.

و اما اینجا در تویسرکان توسط یک گروه در فضای مجازی به نام گنجینه عده ای دور هم جمع شده اند، هر کسی به اندازه وسعش کمکی می کند تا هزینه پخت کلوچه و نان و اقلام ضروری دیگر تهیه شود، هزینه پخت کلوچه که تأمین می شود باید کسی هم باشد تا خوشمزه ترین کلوچه ها را آماده کند با ماندگاری بالا، لااقل برای یک ماه تا سیل زدگان بتوانند از آن استفاده کنند.

همه یکی شده اند، بوی همگیشان یکی است، یکرنگ هستند، آب می آورند و آرد، کمی هم تخم مرغ، گاهی هم کنجد و در این محفل خواهران بسیجی روستای اشتران مسئولیت پخت کلوچه ها را به دست می گیرند و بر روی درب ورودی برگه ای نصب می کنند و می نویسند "امروز به علت پخت کلوچه برای سیل زدگان از پذیرش سفارش معذوریم."

این هم دلی را شاید در دوران دفاع مقدس، ما در پشت جبهه ها می دیدیم و امروز نسل جدید در کتاب ها، آن روزها که بانوان بسیجی قند ها را حبه می کردند و آجیل ها را بسته بندی و یکی هم شال و کلاه می بافت و آن یکی نان برای رزمندگان می پخت.

امروز هم، همدلی ها تکرار شده است و مهرمانی خاصی از جنس نور موج می زند، چرا که اینجا سیل هم در برابر خروش مهربانی کم آورده.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان