آخرین اخبار

28. فروردين 1398 - 1:44   |   کد مطلب: 35455
یک خبرگزاری در اقدامی تأمل برانگیز، به مفتح نماینده تویسرکان ایراد گرفته که چرا درباره نقل و انتقال وحوش از منطقه حفاظت شده خانگرمز به ملایر، حتی تا جایی پیش رفته که به رئیس جمهور هم تذکر داده، همان هایی که تلف شدن یک گربه جنگلی تا مدتی تیتر یکشان بود، امروز برای انتقال وحوش مهر سکوت بر لب زده اند!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چندی پیش خبری در سایت خبری رودآور مبنی بر انتقال بیش از 20 رأس از وحوش منطقه حفاظت شده #خانگرمز به لشگردر ملایر منتشر شد، در ابتدا خبر را تکذیب کردند و بعد گفتند که 20 رأس است و همه وحوش انتقال داده شده از جنس نر.
بعد با پیگیری های رودآور مشخص شد، که 21 رأس بوده و دو ماده هم در بینشان، آن هم در شرایطی که زمان انتقال، در فصل زاد و ولد وحوش و در شب عید سال جاری بود، جواب این تناقض گویی ها از سوی مدیران استانی بماند در گزارش های آتی.
مفتح نماینده مردم تویسرکان با دلایل متقن به دنبال حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه خود رفت و به جد پیگیر ماجرا شد را در این مطلب بازخوانی می کنیم.
اما اینجا نکته حیرت انگیز و بی سابقه از سوی یک خبرگزاری رسمی است که در اقدامی تأمل انگیز کار نماینده تویسرکان را به سخره گرفته و در تیتر درشت خود نوشته که "تذکر به رئیس مهور به دلیل انتقال چند کل"، گویا در این خبرگزاری چیزی به نام شناخت از محیط زیست وجود ندارد، همه حتی عامه مردم می دانند که هویت یک منطقه حفاظت شده به وحوش آن است، اگر وحوش آن نابود شود هویت منطقه هم از بین می رود، چه بسا با نگهداری و حفاظت صحیح از منطقه خانگرمز تویسرکان این مکان را به محلی برای جذب توریسم داخلی و خارجی بتوان بیش از پیش آماده ساخت.
مفتح به طور قطع با یک نگاه ریزبینانه و موشکافانه به فکر آینده این منطقه حفاظت شده است و خوب می داند حفظ آن در جذب توریسم و رونق بخشیدن به اقتصاد شهرستان آن هم در شرایط نامناسب معیشتی مردم، کمک شایانی می تواند داشته باشد، کما آن که نماینده مردم تویسرکان به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح ها و برنامه های ترویستی در این منطقه هم تاکنون بوده است که به وقت خود اخبار آن نیز منتشر می شود.
نکته جالب آن که در همین فروردین ماه، یک گربه جنگی در جاده اصلی حوالی خانگرمرز بر اثر تصادف از بین می رود و همان خبرگزاری و چندین خبرگزاری به همراهش، تلف شدن یک گربه را که البته بسیار مهم هم هست تیتر یک اخبار خود جای دادند، حالا اینجا و اینکه چگونه درباره انتقال 21 رأس از کل و بز تویسرکان به نماینده یک شهرستان ایراد می گیرند خود جای سوال دارد.
یعنی نماینده مردم از حق و حقوق حوزه انتخابیه خود دفاع نکند؟ یعنی نماینده از مطالبات عامه تویسرکانی ها برای چرایی این نقل و انتقالات حرفی به میان نیاورد و سکوت کند؟ تا ماجرای مبل و منبت که همه تویسرکانی ها از آن مطلع هستند، تکرار شود؟
به طور قطع این حرف را آنانی که دلسوز مردم تویسرکان هستند درک می کنند و بیشتر از همه آنانی که با محیط زیست خود آشنایی دارند و قدر داشته های خود را می دانند.
اگر یک گربه را بکشند صدای این طرف آبی ها و آن طرف آبی ها بلند می شود و فلان جلسات برگزار می کنند و فریاد واویلایشان گوش فلک را کر می کند، اما معلوم نیست چرا همین خبرگزاری نمی خواهد که نماینده یک شهرستان پیگیر مطالبه عموم مردم شود.

مسئله اصلی تر این است که همان خبرگزاری مدعی شده که 20 رأس کل و بز انتقال داده شده و این را یک امر ـ عادی ـ در راستای تقویت ژنتیکی این گونه وحوش در خانگرمز دانسته، در حالی که حتی عادل عربی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان پس از پیگیری های خبرنگار رودآور، بالاخره اعلام کرد که تعداد وحوش انتقال داده شد 21 رأس بوده و نه 20 رأس مضاف بر آنکه دو رأس ماده هم در بینشان بوده.
اینکه مفتح می خواهد از چند و چون ماجرا مطلع شود و موضوع از محافل کشوری به صورت رسمی بررسی شود، امری طبیعی است، چرا که تناقض گویی هایی در بین گفته های مسئولان محیط زیست استان و شهرستان تویسرکان وجود دارد.
به طور مثال چرا هنوز با وجود آنکه اداره محیط زیست خود متولی حفاظت از گونه های جانوری و مناطق حفاظت شده است، در کمال ناباوری دست به انتقال دو رأس ماده آن هم در زمان زاد و ولدشان زده است؟ این امر از نظر کارشناسان مربوطه مسئله ای غیراصولی و غیرعلمی است.
و چرا اینکه تعداد وحوش منتقل شده را به درستی عنوان نکرده اند و مهمتر آن که اصلاً منطقه لشگردر ملایر که گفته می شود در سالیان گذشته تعدادی از کل و بزهایش تلف شده اند، می تواند زیستگاه جدید و مناسبی برای وحوش انتقال داده شده باشد یا نه؟
تمامی این موارد سبب شده، تا نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به دنبال احقاق حق مردمان این دیار باشد.

زنگنه

انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان