آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1398 - 22:54   |   کد مطلب: 35586
یک معلم خوش ذوق، در روستای لامیان تویسرکان با شعار زنگ هنرفقط نقاشی نیست، به دنبال آن است تا با روش های جدید آموزشی، زمینه را برای استعددیابی و پرورش خلاقانه ذهن دانش آموزان فراهم کند.

به گزرش خبرنگار رودآور؛ گاهی پیش آمده که برخی والدین دانش آموزان به ویژه در روستاها از نحوه تدریس معلم و یا کمبود امکانت مدرسه گلایه مند هستند، با این حال در بین این قشر فعال که شغل انبیاء را بر دوش دارند چه بسیار افرادی که از دل و جان برای دانش آموزان این مدیران نسل آینده زحمت های بسیاری را متحمل می شوند تا علاوه بر تدریس درس مورد نظر انسانیت را به شاگردن خود بیامورند.

و اما اینجا در تویسرکان به روستای لامیان می رویم و مدرسه پیامیراعظم(ص) این روستا.

« پیام منائی» معلم پایه پنجم آموزشگاه زنگ هنر را تنها نقاشی نمی داند، خلاقیت این معلم خوش ذوق منطقه قلقلرود درزنگ هنرمتفاوت با زنگ هنرهای سنتی است، او شرایط لازم برای آموختن میوه آرایی، ساخت کاردستی های بسیار و تمرین حرفه سفالگری را برای دانش آموزان فراهم می سازد.

منائی ساخت وسایل مختلف با خاک و گل ودست ورزی دانش آموزان را برای کشف استعدادهای آنان در این حوزه لازم می داند و تأکید دارد که برای پروش ذهن خلاق کودکان و نوجوانان باید روش های سنتی را کنار بزنیم و با دوستی با شاگردان و روش های مبتکرانه ذهن پویای آنان را در ایده پردازی تقویت کنیم.

این معلم نمونه از برگزاری جشنواره غذاهای محلی در سال گذشته در این مدرسه می گوید، آنجا که حتی با استقبال والدین نیز همراه شد.

منائی معلم چند پایه از جمله پایه های چهارم، پنجم وششم منطقه قلقلرود است و گاه گاهی شاگردنش را به شهربازی می آورد تا روزگار خوبی را با ایجاد نشاط و انگیزه در کنار یکدیگر تجربه کنند و در کلاس درس نیز فضای شاداب، آرام وجذاب برای دانش آموزان فراهم ساخته است.

او در تدریس ها ازروش های هوشمند ونوین استفاده کرده و در زنگ های پرورشی وهنر با همراهی مدیریت مدرسه برنامه های خلاقانه خود را پیش می برد.

این معلم نمونه معتقد است که خلاقیت زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را مهیا می کند، بازدید از کتابخانه، رفتن به سینما، برگزاری اردوهای علمی، زیارتی وتفریحی را هم برای پروش روح و روان شاگردان مؤثر می داند.

منائی با بازی های جدید زنگ های هنرجذاب و شادی را برای دانش آموزان ایجاد کرده و آنان هر روز با اشتیاق و شور و نشاط ویژه ای در کلاس درس حاضرمی شوند.

او حتی ماهانه برای آشناسازی دانش آموزان با تغذیه سالم زنگ صبحانه سلامت را اجرایی می کند و از طرفی والدین شاگردانش را هم فراموش نکرده و تاکنون چندین مرتبه دوره های آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی برای اولیاء برگزار کرده است و ازخدمتی که به دانش آموزان روستایی می کند خرسند است.

این معلم نمونه سابق بر این درهنرستان محمدیه و شاهد بهنام شهر تویسرکان دو سالی مشغول به کار بوده و برای تبدیل وضعیت به پیمانی به بخش قلقلرود منتقل شده است.

منائی در تمام کلاس های درس خود در مدارس روستاهای مختلف از جمله آموزشگاه های هشتم شهریورکنجوران و علوی سازیان همین شیوه تدریس را اجرایی کرده است.

او لیسانس علوم تربیتی دارد و اکنون دانشجوی ارشد روان شناسی است و تمام همت خود را می گمارد تا مباحث هنری وپرورشی و تربیتی را در کنار آموزش مطرح و در این حوزه فعالیت کند.

زنگنه

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان