آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 13:00   |   کد مطلب: 35730
پس از انتشار گزارشی در سایت خبری #رودآور، خیران هم هزینه پرداخت وام بیمار را بر عهده گرفتند و هم قول مساعد دادند تا ماهانه حداقل کمک هزینه ای مالی به حساب او واریز کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار خبری با عنوان " رنجنامه بیماران پروانه ای تویسرکان/یک عمل جراحی، خرج روی دست بیمار پروانه ای گذاشت" خیران نیک اندیش همانند همیشه پیش قدم تر از مسئولان پای کار آمدند و در اقدامی تحسین برانگیز با حمایت مالی خود به داد یکی از بیماران پروانه ای تویسرکان رسیدند.

در آن خبر آمده بود که "یکی از بیماران پروانه ای تویسرکان برای نجات جان خود از درد و التهاب نای و کمی نفس کشیدن وامی دریافت کرده که این روزها توان بازپرداختش را ندارد، مسئولان که باید تکانی به خود نداده اند و دردهای این بیمار بیشتر و بیشتر شده است."

همچنین در این خبر از وام مضاربه ای که خرج یکی از عمل های بیمار پروانه ای شده بود، حرف ها به میان آمد، آنجا که خانواده این بیمار پروانه ای توان بازپرداختش را ندارد.

هر بیمار پروانه ای برای پانسمان ها و پمادهای معمولی خود که روزانه باید استفاده کند حداقل به طور متوسط ماهانه نیازمند صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیون تومان است و اگر در این گیر و دار، بیماری مذکور کبد، کلیه، لثه، دندان ها، مری و نای و دیگر اعضای بدن را درگیر کند، هزینه های دو چندان دیگری هم بر خانواده تحمیل می شود.

رنجنامه یک بیمار پروانه ای یا همان ای.بی ها (EB) لحظه به لحظه تا پایان عمر با آنان همراه است و تاکنون درمان قطعی برای آنان یافت نشده.اینجاست که تنها شاید تأمین هزینه های مالی بتواند غصه آنان را کمتر کند.

این روزها هم که خرج و مخارج بالای زندگی و تأمین یک معیشت معمولی امان همه را بریده است چه رسد به آنکه یک یا دو و یا حتی چند بیمار پرونه ای در خانه ای زندگی کنند اوضاع و احوالشان به طور قطع وخیمتر می شود.

در شهرستان تویسرکان 11 بیمار پروانه ای روزهای خوش و ناخوش خود را می گذرانند با این حال و با وجود عدم توجه متولیان امر، این خیران نیک اندیش هستند که پیش قدم شدند و پس از انتشار گزارشی در سایت خبری #رودآور، هم هزینه پرداخت وام بیمار را بر عهده گرفتند و هم قول مساعد دادند تا ماهانه حداقل کمک هزینه ای مالی به حساب او واریز کنند.

هنوز هم رنجنامه بیماران پروانه ای ادامه دارد...

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان